MuscleMeat

Is brood een goede bron voor koolhydraten?

Is brood een goede koolhydratenbron voor bodybuilders?

  • Ja

    Stemmen: 138 37,8%
  • Ja, maar er zijn betere bronnen

    Stemmen: 203 55,6%
  • Nee

    Stemmen: 24 6,6%

  • Totaal stemmers
    365

Bezoekers in dit topic

Benni

*****
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
22 jan 2006
Berichten
1.007
Waardering
0
Helden!

Ik had onlangs even een meningsverschil met een verkoper van de supplementen-shop waar ik altijd langs ga.

Het zit zo: momenteel eet ik als kh-bron overdag altijd zilvervliesrijst of volkoren macaroni. Erg leuk allemaal, maar ik sta per dag al gauw anderhalf uur in de keuken om al het eten klaar te maken. Das dan weer wat minder fijn! Sterker nog: dat moet radicaal anders! Daarom dacht ik: sandwiches!

Nu vertelt die verkoper dat ik dat beter niet kan doen, omdat brood kwalitatief gezien een veel mindere kh-bron is in vergelijking met rijst of pasta. Zélf dacht ik dat dit wel meeviel.

Hoe denken jullie hierover? Is volkoren- of meergranenbrood werkelijk veel minder?

Hoop snel wat wijzer te worden :D

Grtz,
Benni!
 
Hele goede vraag.
Zelf eet ik elke dag 12 plakken brood omdat het wat sneller te doen is.
Ben benieuwd.
 
heb er mijn twijfels over of dat veel verschil gaat zijn, brood is mijn grootste kh bron, het is lekker en je kan het overal meenaartoe nemen:cool:
 
ja, ik eet ook veel meer brood. Is helemaal niet zo erg hoor denk ik, zolang je genoeg pastas en rijst eet ook...
 
nisk mee aan de hand groei er goed op, is puur per persoon!
 
Granen zijn zeker niet ongezonder of minder bruikbaar dan pasta's of rijst. Wel is het belangrijk dat je brood neemt met meerdere granen en eventueel zaden. Wit brood (en sommige zogenaamd 'gezonde' bruine broden) hebben een hoge GI en bevatten vaak weinig voedingsvezels en vitaminen. Nu brood is altijd al een beetje vermeden door bodybuilders omdat je dmv een warme maaltijd (rijst, pasta's) vaak meer kan eten, en brood is vrij droog waardoor het moeilijker eet.

O.a. daardoor heeft havermout en brinta ook wat meer aanhang, het eiwitgehalte bij deze ligt ook wat hoger en het zoutgehalte lager.

Tot slot, let op de gouden regel: afwisseling.
 
Okay dan,
ben ik benieuwd, wat is nu dan globaal gezien de KH waarde van de verschillende broden? ben wel benieuwd mijn moeder (ja lief he ;)) die smeert er iedere dag zo een 18 voor me, voor als ik naar school ga...hoeveel Kh zou ik dan wel niet binnen krijgen? (dit ongeacht mijn beleg)
 
Brood, melk en pindakaas, daaaaar wordt je pas groot van!!!!;) :D
 
kijk eens bij het topic :nieuwe leden beginnen hier (ofzoiets) en dan bij wickedsick staat wat 100 g meergranenbrood bevat van koolhydraten, vitaminen, eiwitten, ....
 
brood is best goed, maar pasta geeft je meer koolhydraten
 
Liever havermout, muesli en rijst, maar ook brood hoort er toch bij.
 
Ja, maar er zijn betere bronnen
 
Eet bijna geen pasta of rijst,ben gek op brood een heel bruin per dag met kip kalkoen stroop en rookvlees en groei als kool.
 
Is 7-granen-brood écht gezond brood, of niet? Want zit vol zaden en (allicht) granen.
 
Hey allemaal!

Tnx voor de snelle replies allemaal! Wat betreft de uitkomst, had ik dit ongeveer wel verwacht...geen slechte bron, maar er zijn idd betere kh-bronnen.

Ik denk dat ik (nadat ik van vakantie terugkom) inderdaad overstap op brood. Zal wel een meergranen worden ofzo. Qua beleg lekker variëren met kip- en kalkoenfilet, rookvlees, amandelpasta, vis, ei etc. Zal tegen die tijd wel even mijn voedingsschema posten om te kijken wat jullie ervan vinden.

Tnx nogmaals,
Benni
 
Denk zelfs dat brood beter is en goed voor je stoelgang.Zit vol met bouwstoffen.Er bestaat ook sportbrood vraag maar eens bij je bakker.Daar zit echt hoop goede dingen in.
Ik doe daar niet aan mee aan die toestanden met pastas en zo,ook geen tijd voor en overbodig.Ben el 10kg aangekomen in klein half jaar(naturel)Ik doe het eigenlijk heel simpel en het werkt dus ook.
 
dijco zei:
Denk zelfs dat brood beter is en goed voor je stoelgang.Zit vol met bouwstoffen.Er bestaat ook sportbrood vraag maar eens bij je bakker.Daar zit echt hoop goede dingen in.
Ik doe daar niet aan mee aan die toestanden met pastas en zo,ook geen tijd voor en overbodig.Ben el 10kg aangekomen in klein half jaar(naturel)Ik doe het eigenlijk heel simpel en het werkt dus ook.

Sorry ik bedoel 1 jaar geen half jaar
 
Oerbrood lijkt me wel goed. Op tv hoor ik steeds iemand roepen dat het elke nacht met een grote knal tot leven komt. Dan moet er toch wel wat energie in zitten. Oeeeerbroooood!!!!
 
Back
Naar boven