Fitness Seller

Is cola-light echt zo kankerverwekkend als men zegt???

Bezoekers in dit topic

Corleoné

Monstrous Giant
20 jaar lid
Waardering
1.153
Lengte
1m77
Massa
85kg
Vetpercentage
21%
Hersentumors, Angstaanvallen, depressie, fibromyalgie, gevoelloosheid in de benen, krampen, oorfluiten, pijnlijke gewrichten en stekende pijn zijn uitingen van de aspartaamziekte (die je onder andere in cola-light vind). Verder maakt dit spul je blind, het beschadigt de hersenen en verergert de ziekte van Alzheimer. Ook een deel van het Golfoorlogsyndroom (zie Skepter, juni 2001) zou door aspartaam verklaard worden, omdat de Amerikaanse militairen in Koeweit heel veel Cola light dronken. Aspartaam zou de kans op epileptische aanvallen en beroertes verhogen, en ook nog een oorzaak zijn van het chronische vermoeidheidssyndroom. Deze opsomming is nog lang niet volledig; in totaal zijn er ondertussen 95 verschillende kwalen die aan aspartaam worden toegeschreven. Zelfs de dood van Steve Bechler (zie Parariteiten, maart 2003) zou niet aan efedrine te wijten zijn, zoals de lijkschouwer (een arts) beweerde, maar aan frisdrank met aspartaam erin. Het lijkt nogal fantastisch dat een stof die zoveel ellende veroorzaakt, zomaar verkocht mag worden.

http://www.skepsis.nl/aspartaam.html

http://wetenschap.infonu.nl/diversen/161-is-aspartaam-een-gevaarlijke-stof.html

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=3209

Ik drink nu elke dag zo'n 2 tot 3 liter cola-light (om niet in gewicht aan te komen en omdat ik het lekker vind). Is het echt zo kankerverwekkend of is het alleen maar opgeblazen en zelfs bijna niet schadelijk, wat denken jullie?

2-3 Liter is gewoon teveel. Kanker of niet.

Of je leest het hele stuk op skepsis.nl even goed door i.p.v. het sensationeel aandoend stukje uit dat verhaal over aspartaam. Skepsis.nl geeft juist aan dat er veel te hysterisch over aspartaam gedaan wordt.

Of je leest het hele stuk op skepsis.nl even goed door i.p.v. het sensationeel aandoend stukje uit dat verhaal over aspartaam. Skepsis.nl geeft juist aan dat er veel te hysterisch over aspartaam gedaan wordt.

Idd, maar onlangs is nog op tv geweest dat aspartaan wel degelijk kankerverwekkend is.. Die artikelen zijn al redelijk gedateerd dus misschien dat ano 2008 al is bewezen dat het wel kankerverwekkend is???

Idd, maar onlangs is nog op tv geweest dat aspartaan wel degelijk kankerverwekkend is.. Die artikelen zijn al redelijk gedateerd dus misschien dat ano 2008 al is bewezen dat het wel kankerverwekkend is???

In een wetenschappelijk programma of in een programma dat leeft van sensatie? Er zijn genoeg TV-programma's waar achterhaalde ideeen uit de tijd van Napoleon nog worden aangehaald, TV is niet zaligmakend als bron voor informatie.

Het is al meerdere malen bewezen dat aspartaam pas kankerverwekkend kan zijn boven een bepaalde dosis, geen mens haalt die dosis.

+1

Is het een hobby van die mensen die die websites maken om paniek en paranoia te veroorzaken ofzo ?

+1

Is het een hobby van die mensen die die websites maken om paniek en paranoia te veroorzaken ofzo ?

als je exteme dingen op je site zet komen er meer mensen naar toe en genereer je meer geld

Het is al meerdere malen bewezen dat aspartaam pas kankerverwekkend kan zijn boven een bepaalde dosis, geen mens haalt die dosis.

natuurlijk als je dagelijks 2-3 liter drinkt, doe je al behoorlijk je best om bij die dosis in de buurt te komen :p

Kanker komt je niet aanwaaien, je krijgt het of je krijgt het niet.Eet en drink wat je wil.

Hou het leven leuk, alleen als bodybuilder zul je wel niet non stop aan de coke zitten.

Persoonlijk lig ik niet zo wakker van de aspartaam, maar meer van de zuurgraad van cola. Ik drink meestal een 6 pak cola light per week weg.

Kanker is overrated. Durf te wedden dat we elke uur aan iets worden blootgesteld waarvan we kanker zouden kunnen krijgen maar het nog niet weten.

De truc is om je niet met kanker bezig te houden en dan hopen dat je er nooit kennis van hoeft te nemen.

Bovendien als je lichaam nooit iets krijgt om aan het werk te moeten zou je ook kwetsbaar worden.

Kanker is overrated. Durf te wedden dat we elke uur aan iets worden blootgesteld waarvan we kanker zouden kunnen krijgen maar het nog niet weten.

De truc is om je niet met kanker bezig te houden en dan hopen dat je er nooit kennis van hoeft te nemen.

Bovendien als je lichaam nooit iets krijgt om aan het werk te moeten zou je ook kwetsbaar worden.

idd zo zie ik het ook.
:thumbs:

Ik denk dat de patenthouders van de andere kunstmatige zoetstoffen er financieel baat bij hebben om aspartaam zwart te maken. De kritiek op aspartaam lijkt me dus op zijn minst overdreven. Afgezien daarvan is het altijd beter niet te overdrijven met chemische stoffen in te nemen. Je kan beter een mengeling van verschillende zoetstoffen gebruiken dan altijd grote hoeveelheden van dezelfde zoetstof.

3 liter cola per dag :roflol:
ik denk dat je tanden over 2 jaar uitvallen

Dat niet, maar volgens mij ontstaat er een luchtbel in je maag die als je hem laat zitten je eten doet bovendrijven, en als je hem er stukje bij beetje uit gooit, je omgeving shockeerd met het gas dat je poeper produceerd.

Van die natte flatsen die BOOM bij iedereen in de neus aankomen maar ook vrij acuut weer wegtrekken.

Je mag 40 mg per kilo lichaamsgewicht per dag innemen zonder enige risico te lopen. Dus iemand van 80 kilo mag dan iedere dag 3200 milligram ervan binnen krijgen. Wat vrijwel onmogelijk is, tenzij je zo'n 13 liter per dag drinkt.

Alleen is het probleem dat de ene studie de ander tegenspreekt... en hier komen de discussies uit voort.

Back
Naar boven