AndroidHealthClinic

is cola light nou goed of slecht (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

iedereen lust water, het zit hem gewoon in het hoofd.

de meeste mensen hebben liever cola, limonade en andere brol in plaats van water.

ik was vroeger ook zo, maar nu niet meer. ik heb de negatieve kanten er van leren inzien.

het enige dat ik nu nog drink is water, vruchtensap en soms een cola-light.
 
Jah precies! Ik vond het vroeger ook veel lekkerder, fris en zo. Maar als je het nou emaal een tijdje niet meer drinkt word het gewoon ook steeds minder lekker als je het dan weer een keer drinkt. Maar bier vind ik nog steeds even lekker :D
 
Bier, ik vraag me nog steeds af wat daar lekker aan is (ik hou het liever bij een droge witte wijn met ijs)
 
khoorde vandaar op de radio dat er in n likje cola 9 suikerklontjes zitten :eek: holy F*ck dat is niet nix ben blij dat ik al n half jaar geen cola op heb
wat zou er ongv in light zitten dan ?
gr BT
 
bijna niets.

daar zitten zoetstoffen in om het zoet te maken. daarom is het zo slecht. daarom bevat het ook zo weinig kcal.
 
Cola light???? 1,5 liter per dag? hallo maagzweren binnen een aantal jaar, en hallo opgeloste tanden....


Cola Light heeft een zuurtegraad van 2,9. en dit is errug zuur als je dit vergelijkt met melk (6,8) en water (7,0). ik ou zelfs zeggen, het is ONGEZOND zuur, daar je maagzuur niet véél zuurder is (2,0).


ik heb daar nog een topic over geschreven.

cola light is ook voor andere redenen niet goed, maar bon...
 
wooooooooooooow wat een reacties :eek:
thnx allemaal!!!

maar ik moet zo te zien echt overwegen om dat cola light voor iets anders te wisselen :eek:
in elk geval in cola light zit er dus totaal geen suiker. ik had bij me dieet elke dag max. 1 blikje cola light opgekregen omdat je verder dan toch niks drinkt behalve water. alleen dit werd steeds meer omdat ik telkens de ged8e vasthield dat het gewoon water was met zoetstoffen... en zoetstoffen zijn in grote mate ook kankerverwekkend dus het is zeer gevaarlijk om veel light te drinken.

en water is zeker heerlijk..maar alleen de eerste paar slokjes tot je geen dorst meer hebt.. als ik geen dorst heb kan ik gewoon geen water drinke, dan begint het vies te worden dus moet ik weer w8en tot ik dorst krijg en dat duurt wel ff, maar bij het traine heb ik dus constant dorst waardoor ik die half liter flesjes zo achterover gooi.

sjah nu is de big trick dus om een cola light vervanger te vinden.
dat ice tea verkope ze hier niet in flesjes, en ik drink het altijd uit die half liter flesjes (zo een automaat). maar misschien dat ik wel gewoon een doos met half liter waterflesjes koop en thuis in me koelkast gooi en elke dag gewoon een paar van die flesjes bij me hou.... zo iets i think.....

thnx in ieder geval voor de reacties..ik ga het maximum op een glas per dag zetten en een paar dagen per week voor cola light. want helemaal wegdenke is wel moeilijk want het is het enige wat ik drink naast water. (ik drink geen bier enzo) :wave: :wave2:
 
Originally posted by Scighera
Bier, ik vraag me nog steeds af wat daar lekker aan is (ik hou het liever bij een droge witte wijn met ijs)

Drink maar eens 20 pilskes, dan begin je de smaak wel te waarderen ;)

ennuh, wijn? Bleeehhhhh, gatver, jakkes, iewwww!!!! Neej dat vind ik echt niet lekker, mijn gezicht trekt helemaal scheef als ik r alleen al aan nip!
 
Originally posted by Robin


Want wat???

Wat cola light betreft...dat schijnt nog slechter te zijn dan gewone cola. Hierover heb ik althans wel eens een artikel gelezen...

waarom is cola light nog slechter dan gewone cola en wat stond er in dat artikel?? Excusez moi dat het nogal vaag overkwam :)
 
Originally posted by Scighera


ik heb al een 'klacht' over deze 'praktijken' geplaatst bij forum opmerkingen. er wordt nogal vaag met Karma gesmeten ;)

thx bro :D maakt me toch niet zo uit heb me karma toch uitgezet. Zo dat niemand kan zien dat ik (nu) op -15 sta :D hehehe..
 
Originally posted by soulreaver




waarom is cola light nog slechter dan gewone cola en wat stond er in dat artikel?? Excusez moi dat het nogal vaag overkwam :)


cola light is zo slecht omdat er aspartaam in zit en dat zit niet in gewone cola. Alle light producten zijn trouwens slecht. zoals : fanta light, sprite light, cola light, aquane sportwater, ....
 
Originally posted by olav



cola light is zo slecht omdat er aspartaam in zit en dat zit niet in gewone cola. Alle light producten zijn trouwens slecht. zoals : fanta light, sprite light, cola light, aquane sportwater, ....

...ehm...als je een snelle stofwisseling hebt is het misschien zo maar zoniet is gewone cola ook superslecht..ik ben echt als de dood voor cola sinds ik weet hoeveel suiker er in zit. 1 glas cola is 1 glas suiker...... not good. ik drink het al een paar jaar niet maar ik wil wel 1x die nieuwe smaak met vanille proefen :no:
 
daarom heten ze ook light zeker???
 
ach ja ... wat is tegenwoordig wel nog gezond??? alles is giftig in overmatige gebruik
 
in een gewone cola zit wel veel suiker, maar ik denk niet als je dat één keer drnkt het veel zal uitmaken.

je kunt zo veel dingen opnoemen die eigenlijk niet gezond zijn.
alcohol is ook niet gezond en waarschijnlijk heeft iedereen het hier graag (behalve ik dan , ik haat het)
 
Aspartaam is niet goed nee, maar er zijn genoeg cola lights gezoet op basis van een andere stof.. de ph blijft laag, dus voor je tanden is het zeker slecht, maar ik denk dat de suiker in gewone cola punt 1. je tanden nog meer om zeep helpt en punt 2. snel tot vetopslag zal leiden..
 
gewoon water drinken dat is het beste
 
...ice tea rules !
maar een vers sapje gaat er ook altijd in !
 
Water RuLeZ!
 
Back
Naar boven