XXL Nutrition

is dat de bedoeling?

Bezoekers in dit topic

D-U-N-K

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
0
is het de bedoeling dat voordat je gaat sporten je nog wat moet eten ofzo...

want ik wil zo weer gaan sporten na een stop van 4 wkeen en ik heb sinds t middaguur niet veel meer gegeten, moet ik dan eerste m'n avondeten opeten en dan gaan sporten of mag ik ook eerst gaan sporten?

Ik eet altijd een uur voor het trainen wat eiwitten en koolhydraten

• Topic Starter Topic Starter
helpt dat dus? en is t slecht als je niks eet voor t trainen maar erna/>

is genoeg over te vinden hier.:)
eet ruim een uur voor t trainen vold complexe kh en eiwitten.

dit moet dus n maaltijd zijn die en genoeg energie geeft om met een goede intensiteit te trainen en zodoende ook nog spierafbraak weet te voorkomen.

ik ben zelf voorstander van om een uur voor t trainen rond de 100 gram havermout te combineren met voldoende eiwitten (min 30 gram).

De havermout vanwege de langzaam verteerbare koolhydraten die je energiepeil zodoende op niveau houden voor een goede training. deze zorgen dus voor voldoende glycogeen en beperken de toename van cortisol. zodoende worden er dus geen eiwtten(aminozuren) afgebroken voor energiedoeleinden= geen spierafbraak

en hoezo na t 'middageten'? ga uit van meerdere maaltijden waardoor je imo niet mer over middageten kan praten

D-U-N-K zei:
helpt dat dus? en is t slecht als je niks eet voor t trainen maar erna/>

zoals ik al aangaf, als t goed is eet je meerdere maaltijden om de 2 a 3 uur

zodoende plan je je training tussen de maaltijden

stel je eet om 1700
traint om 1815
1915 ben je klaar en drink je je shakie
2000 kan je je volgende maaltijd eten

• Topic Starter Topic Starter
oke thanks, maar zoveel moet ik niej eten, haha nou gezond maybe wel

Zoveel moet je wel eten, en nog meer zelfs als je groter wilt worden.

:)

Als je krachttraining gat doen moet je zowieso koolhydraten in jel lichaam hebben anders gaat je lichaam energie putten uit je eiwitten en verbrand je dus gewoon spiermassa.....en ik neem aan dat dat de bedoeling niet is....

mvg rob

Best kan je indien je al enkele uren niet meer gegeten hebt voor je gaat sporten je glycogeen voorraad wat aanvullen. Doe je dit 1 uur of minder lang voor de training combineer dan complexe carbs 2/3 met 1/3 snelle carbs. Dit in combi met wat protein die ook snel opgenomen wordt. Waarom niet te veel snelle carbs? Wel omdat dit een wijziging in je suikerspiegel kan geven waardoor je in combi met whey op het aminozuur tryptofaan gaat inspelen waardoor je slaperig kan worden. Er zijn ook nog enkele ander factoren.
Eet je langer dan 1 en 1/2 uur voor je training, zou ik eerder voor complexe carbs kiezen en protein van dierlijke oorsprong. Deze hebben langer nodig om te verteren, en riskeren bij te kort voor de training gegeten te worden op de maag te liggen waardoor er te veel bloed wordt gebruikt voor het verteringsproces.
D'as mijn mening en wat voor mij goed werkt!

door wat te eten dan? :)

laten we t zo doen.
post eens wat je nu eet:)

uh oke, had ika l een keer gedaan maar oke:

8 uur 1 broodje met beleg

10 uur
2 broodje met beleg

half 1
2 broodjes met beleg

5 uur
avond eten

s avonds 2 crackers
tussendoor bak yoghurt en fruit

beleg verschil en avondeten ook, voor al veel sla

Hoe oud ben je? Hoeveel weeg je? Lengte? Vet% zou ook handig zijn als je het weet. Doelen? Cutten/bulken?

Zelfs als dit een cutschema is vind ik het nog te weinig tenzij je 40 kilo weegt ofzo? Ten eerste zou je veel meer moet eten als ontbijt, het behoort je grootste maaltijd van de dag te zijn dus 1 broodje met beleg is wel heel erg magertjes. Andere richtlijnen:
-probeer ongeveer 30 gram eiwit per maaltijd te eten (2x je gewicht is een goed begin)
-probeer om de 2,5 a 3 uur te eten (dus ongeveer 6x p/dag)
-drink per 1000kcals een liter water
-neem na het trainen een eiwit+dextrose (30gram+0.8x lichaamsgewicht) shake
-Probeer vooral je koolhydraten rond je training te eten en bij je ontbijt, s'avond liever minder
-Eet of vet/eiwit of eiwit/kh maar probeer de combi vet met kh zoveel mogelijk te vermijden
-Goede soorten eiwit:
tonijn/zalm/koolvis/kwark/eieren/cottage cheese/kipfilet/kalkoenfilet/rood vlees/vis/magere kaas
-Goede soorten koolhydraten:
havermout/yams/(zoete) aardappelen/zilvervliesrijst/bonen/meergranen brood
-Vetten:
lijnzaadolie/olijfolie/noten
-Groenten:
broccolie/groene bonen/uien/tomaten/sla/erwten

Ik weet je gewicht niet, maar ik zou zeggen ga op zo'n 3000 kcals zitten, deel het door 6 voor iedere maaltijd en stel zelf wat samen, gebruik zoekfunctie om eetschema's van anderen te zien.

Ik neem aan dat je volkoren brood eet? En wat voor beleg eet je? Veel vleeswaren en pindakaas of ook troep als hagelslag en vlokken?

Je eet wel te weinig. Vooral voor iemand van 17 die ook nog aardig wat aan sport doet.

haha ja dat is me al verteld, heel erg bedankt voor de info

ik ben 190cm, 100 kilo en vet% weet ik niet.
ik doe r van alles op, ook wlees pindakaas maar mestal vleeswaren, drink 4 liter water per dag en als ik dieet eet ik rond de 12oo caloriien, dit is dus te weinig werd gezegd. maar volegsn dietsite net nog genoegf om verantwoordelijk te lijnen. ik wil ronde de 1500 gaan zitten en dan krachttrainen doen.
ik train 2 toto 3 keer per week basketbal, en ga vanaf morgen weer 2 kleer per week fitnessen (hoop ik) dan zal ik dus meer moeten eten he
ben binnen 2 wkeen 18

en mijn doel is eigenlijk om dunner te worden maar ookeen gespierder dunner lichaam (tegenpolen een beetje) liefst 10 kilo kwijt of gewoon mooi lichaam (dunner dus)

Laatst bewerkt:
van 3000 calorieen wor dik egt dik!

of maybe zwaarder en gesoireder als ik veel fiotnesss, iets wat ik liever niet heb

Je kan eerst gaan cutten (vet verliezen) maar als je echt spier wilt winnen zul je toch meer moeten eten. In het begin (eerste paar maanden) kan je er nog mee weg komen, omdat je net begint met fitnessen moet je lichaam er nog aan wennen, dan kan je dus wel en spier winnen en vet verliezen.

1200 of 1500 kcals zal alleen echt veels te weinig zijn hoor, je zal in het begin wel gewicht verliezen maar ten eerste zal dit vooral veel water zijn en tweede haal je hiermee je metabolisme echt enorm omlaag wat weer resulteert in dat als je weer normaal begint te eten het gewicht er zo weer aan heb plus wat extra's. Afvallen moet je juist zo langzaam aan mogelijk doen, probeer het eerst eens met 2500 kcals (zal echt genoeg zijn), en kijk of je iedere week wat afvalt, als je dan na een paar weken plateau bereikt kan je bv nog 250 kcals zakken, of bv 1 of 2 keer cardio erbij gaan doen wat een nog groter calorieverschil creeert.

En je hoeft trouwens echt niet bang te worden dat als je gaat fitnessen in een keer een stuk zwaarder en gespierder wordt hoor, dit duurt jaren. Maar weet wel dat cardio, een goed dieet en fitnessen de beste combi is om af te vallen. Want meer spier --> je verbrandt meer vet

Lees deze quote maar eens:

"our muscles constitute the metabolic engine of our body. The more muscle we carry on our frames, the higher our basal metabolic rate; the more active those muscles are, the more fat we burn 24 hours each day." It is a fact that a properly designed resistance training program will aid you in building more muscle tissue--the more muscle tissue one has, the higher the body's energy requirements are. The metabolic increase throughout the day and the resulting increased muscle tissue averages around 35-50 calories burned during a 24-hour period. That equates to 315-350 calories burned in a week, 1050-1400 calories in a month and a whopping 12460-1830 calories in a year. This all adds up to approximately 3.5 - 5 pounds of fat burned with every pound of muscle you add to your body.

Dat eetschema over de hele dag wat je poste in post 12 is nog niet eens de hoeveelheid 1 van mijn 8 maaltijden. Maar ik neem aan (niet degenerend bedoelt) dat je al wat aan vetmassa heb en dat ook snel aanzet. Vet verliezen en maximale spieropbouw gaan niet samen. Daarom moet je bluk periodes niet te lang voortzetten.

Overigens eet ik 125 gram rijst 30 minuten voor het trainen, als ik dat niet doe merk ik duidelijk verschil dat ik de intensiteit niet kan opbrengen.

ja dat klopt, ik heb ook erg de aanleg om snel dik te worden, maar het liefste wil ik dus afvallen en dan gespierder worden maar ik hbe weer geld betaald aan de fitness school dus k wil er wel heen gaan, maar cardieoen doe ik niet bij def fitnesschool.

als ik het goed begrijp is dat als ik boven de 2000 calorieen eet, 3 keer per week basketbal en 2 keer per week hrachttrain ik nog afval en zelfs beter is?

Terug
Naar boven