XXL Nutrition

Is deca only een goede eerste kuur?????

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is mijn vraag..ik wil een massakuur in januari gaan doen..

ben net klaar met mijn eerste kuur:winstrol only voor 6 weken.
ik train nu 2 jaar en ben erg serieus bezig..

mijn vraag aan jullie is wat zouden jullie me aanraden..hoor vaak dat als eerste kuur gewoon deca voor 200mg voor 8 weken goed is..

sommige zeggen weer deca/susta voor eerste kuur..weeg 85 kilo en ben 1.83 mtr en me leeftijd is 22 jaar..

hoor het wel...thx alvast!!!!!!!
 
Ben nu ook bezig met een deca only kuurtje ga nu de derde week in vanmiddag de 3 de spuit gezet (200 mg), dus ik zal het deze week of volgende week wel gaan merken. Als het goed is ga ik dan knallen (hoop ik).

Maar je hoort/leest veel verschillende dingen over een deca kuurtje de een zegt je moet hem stacken met een test de andere weer met dianabol, maar ik heb gewoon gekozen voor een deca only cycle.

Waarom, nou omdat ik dan precies weet hoe ik hierop ga reageren. Want als je er bv een testo bij zet dan weet je natuurlijk nooit waar je het beste op gaat test of deca. Ik zet er liever pas een test bij als ik aan me 2 de kuurtje ga beginnen, (welke ik nu al weer aan het plannen ben :D :D )
 
je bent net klaar met een kuur (een slechte imo) en je wil meteen terug gaan kuren. Geen goed idee, beter herstellen en even niet kuren.
Deca only is niet zo effectief, beter dat je er test of dbol naast zet. Maar ik zou niet eens deca gebruiken. Waarom geen test kuur (en geen sust maar enth)
 
Mijn mening .
Probeer het gewoon .
Mijn maat is nu bezig met 8 weken 200mg deca en 6 weken 50mg winstrol elke dag .
Ik zal hier na de kuur de results wel op het forum zetten .
 
wil die kuur in nov beginnen..dan heb ik 2 maanden pauze..is goed tog???
waatom geen testo en deca..nou..ik ken veel mensen die veel hebben gewonnen op deca en het is minder zwaar als testo..testo hou je ook meer vocht vast als ik het goed heb..

ciao
 
Big-T zei:
je bent net klaar met een kuur (een slechte nog wel) en je wil meteen terug gaan kuren. Geen goed idee, beter herstellen en even niet kuren.
Deca only is niet effectief, ik zou niet eens deca gebruiken. Waarom geen test kuur (en geen sust maar enth)


Waarom is winstol only een slechte kuur ? Sommigen gaan voor schone massa....toch niks mis mee ?
Ken veel acteurs en modellen die goede gains halen met winny only....
 
K*t wat doe ik dan hier !! :D

Maar goed, ik zal niet verder deze topic verzieken ;)
 
Laatst bewerkt:
deca is volgens mij het minst schadelijke en je wint tog veel kilo's erop als je het goed doet..ik wil gewoon 8 kilo aankomen en ga erna droogtrainen...

wil 90 kilo droog zijn.. :)

tell me..
 
gathino zei:
wil die kuur in nov beginnen..dan heb ik 2 maanden pauze..is goed tog???
waatom geen testo en deca..nou..ik ken veel mensen die veel hebben gewonnen op deca en het is minder zwaar als testo..testo hou je ook meer vocht vast als ik het goed heb..

ciao

Deca minder zwaar dan testo? Hoe bedoel je dat?
 
Big-T zei:
Ja maar dit is geen acteurs -en modellenboard :)

juist, trouwens welke acteurs zijn dat dan vraag ik me af...

(P.S. dachten jullie echt dat ik nooit meer zou posten/hahaha :D )
 
Laatst bewerkt:
jaja daar gaan we weer, nou maat ik ben en blijf een aanrader van deca , en deca only als 1 van de eerste kuuren is heel verztandig. Deca heeft gewoon veel minder invloed op de eigen hormoonhuishouding dan testo en je hebt simpelweg nog niet meer nodig dan alleen deca. Ik kan wel pubs gaan zoeken van dr pino en snugles waar dat in staat maar ik denk dat ik toch zo langzamerhand het vertrouwen van sommige heb dat ik weet waar ik over praat.
 
Hoe zit 't met 't voedingsschema?
 
gathino zei:
deca is volgens mij het minst schadelijke en je wint tog veel kilo's erop als je het goed doet..ik wil gewoon 8 kilo aankomen en ga erna droogtrainen...

wil 90 kilo droog zijn.. :)

tell me..
Laat me je uit je droom helpen vriend.
Op veel websites zal je vinden dat deca een mild middel is, het zou niet zo negatief zijn voor je eigen test productie. Maar daarbij vermelden ze dan wel dat je testikels binnen de zoveel weken krimpen en je geen erecties meer krijgt. Wat denk je dat dat is? Juist! een verminderde test productie wat samengaat met een verminderd libido, zaadproductie. Dus Men spreekt zichzelf tegen, deca is op dat vlak GEEN mild middel voor je. Het is geen androgeen middel, dat is alles. Maar wat daar zo goed aan is weet ik niet.

Ik blijf het aanhalen: deca is zeer onderdrukkend (meer dan test) aan een bepaalde dosis. Misschien is 300 mg deca minder onderdrukkend dan 500 mg test (hoewel ik daar ook aan twijfel), maar aan zo goed als gelijke dosis zal test beter zijn voor je libido omdat het niet progestageen is. Deca heeft zowel estrogene als progestagene kenmerken wat zeer zwaar op de eigen test productie weegt. Juist omdat het actief is aan 3 receptors tegelijk geeft het vrij snel negatieve feedback voor de hypothalamus en de gonadotropin afgifte. En omdat het heel lang in het lichaam blijft (door de langwerkende esters) heb je na de kuur meer moeilijkheden om behaalde massa te behouden. Daarom is een goede nakuur bij deca nog veel belangrijker dan bij andere kuren.

Bespaar jezelf een hoop ellende en doe lekker een test only kuur. Voor mij hoef je het niet te doen hoor, ik heb al tig mensen als jouw voorbij zien komen die nadien ontevreden waren, en toch blijven ze komen.
 
Denk niet dat ik je hierooit gelijk in ga geven T. Een middel als sustanon zorgt veel meer vor het krimpen van de testikels dan deca, en het krimpen van je testikels heeft 0.0 te maken met het wel of niet krijgen van erecties. Je krijgt test van buitenaf binnen en daarom maken je testikels minder zaadcellen aan. Anders zou iemand zonder testikels dus nooit meer een erectie kunnen krijgen ??? Je lichaam stopt inderdaad met de produktie van test maar al is deca langer werkend je test aanmaak zal eerder herstellen dan van test alleen.

Big-T zei:
Laat me je uit je droom helpen vriend.
Op veel websites zal je vinden dat deca een mild middel is, het zou niet zo negatief zijn voor je eigen test productie. Maar daarbij vermelden ze dan wel dat je testikels binnen de zoveel weken krimpen en je geen erecties meer krijgt. Wat denk je dat dat is? Juist! een verminderde test productie wat samengaat met een verminderd libido, zaadproductie. Dus Men spreekt zichzelf tegen, deca is op dat vlak GEEN mild middel voor je. Het is geen androgeen middel, dat is alles. Maar wat daar zo goed aan is weet ik niet.

Ik blijf het aanhalen: deca is zeer onderdrukkend (meer dan test) aan een bepaalde dosis. Misschien is 300 mg deca minder onderdrukkend dan 500 mg test (hoewel ik daar ook aan twijfel), maar aan zo goed als gelijke dosis zal test beter zijn voor je libido omdat het niet progestageen is. Deca heeft zowel estrogene als progestagene kenmerken wat zeer zwaar op de eigen test productie weegt. Juist omdat het actief is aan 3 receptors tegelijk geeft het vrij snel negatieve feedback voor de hypothalamus en de gonadotropin afgifte. En omdat het heel lang in het lichaam blijft (door de langwerkende esters) heb je na de kuur meer moeilijkheden om behaalde massa te behouden. Daarom is een goede nakuur bij deca nog veel belangrijker dan bij andere kuren.

Bespaar jezelf een hoop ellende en doe lekker een test only kuur. Voor mij hoef je het niet te doen hoor, ik heb al tig mensen als jouw voorbij zien komen die nadien ontevreden waren, en toch blijven ze komen.
 
Chemical zei:
Denk niet dat ik je hierooit gelijk in ga geven T. Een middel als sustanon zorgt veel meer vor het krimpen van de testikels dan deca,
Beiden hebben ze natuurlijk een aanzienlijke negatieve impact op je zaadproductie, mee eens. Maar bij deca is het bekend dat dit opvallender is. (deca dick). Als je hiermee andere ervaringen hebt dan wil ik dit best geloven, alleen theoretisch kan ik concluderen dat deca onderdrukkender werkt. Ik merk dit ook uit opmerkingen van anderen.

en het krimpen van je testikels heeft 0.0 te maken met het wel of niet krijgen van erecties.
Normaal gezien klopt dit idd. Maar indirect heeft het in een kuur wel een verband. Want een hoger testosterongehalte zorgt voor een beter libido, of dit nu van buitenaf wordt toegedient of door eigen productie. Je hebt gelijk dat een erectiestoornis niet perse het gevolg is van een laag testo gehalte, maar een laag testo gehalte heeft meestal wel als gevolg dat men minder erecties krijgt en minder zin heeft in coïtus (verminder libido).
Nandrolone heeft een negatieve invloed op je libido omdat het nu eenmaal niet die kenmerken heeft van test. Daarom is het een goed idee om deca te gebruiken naast test, juist om je libido gezond te houden tijdens een kuur. En dan heb ik het vooral over 400mg deca en meer.

Maar de reden waarom deca onderdrukkender is voor de zaadproductie is zoals ik zei, doordat het actief is aan de progestagene receptor, wat bij test niet het geval is. Progesteron, het vrouwelijk hormoon dat bij vrouwen actief is tijdens de zwangerschap staat bekend om haar invloed op het libido en de zaadproductie bij de man. Verder is exogeen toegedient testosterone veel minder verantwoordelijk voor het stoppen van de zaadproductie. Dit blijkt bijv. uit volgend stukje (mannen aan de pil):

Aan de injecties met testosteron zaten echter nog wel wat nadelen. Zo werden niet alle mannen onvruchtbaar, en duurde het ruim drie maanden voordat de mannen onvruchtbaar waren en drie tot zes maanden voordat zij weer vruchtbaar werden. Ook vonden veel proefpersonen het vervelend dat ze wekelijks voor een injectie langs moesten komen.

Uiteindelijk bleek het mogelijk om de spermaproductie snel, lang en effectief te onderdrukken door de injectie met testosteron te combineren met een implantaat met het hormoon progesteron in de arm. Dit progesteron stopt de zaadproductie, terwijl de injectie met testosteron het libido op peil houdt. Doordat nu een lagere dosis van testosteron nodig is, worden mogelijke negatieve effecten op de prostaat en hart- en vaatziekten verkleind. De combinatie van injectie en implantaat werkt één à twee maanden.
bron: [Link niet meer beschikbaar]

Je krijgt test van buitenaf binnen en daarom maken je testikels minder zaadcellen aan.
Klopt, echter jammergenoeg gebeurt net hetzelfde met hormonen die moleculair gelijken op test. Anders zouden alle hormonen buiten test ideaal zijn om mee te kuren, het tegendeel is echter waar.


Anders zou iemand zonder testikels dus nooit meer een erectie kunnen krijgen ???
Nee dat heb ik nooit gezegd, erecties zijn niet afhankelijk van de zaadproductie, wel van de test productie. Dat bedoel ik.

Je lichaam stopt inderdaad met de produktie van test maar al is deca langer werkend je test aanmaak zal eerder herstellen dan van test alleen.
Deca en test samen zijn onderdrukkender dan deca alleen, maar test only is minder onderdrukkend dan deca only, aan dezelfde dosis. Dit heb ik dus aan de hand van vorige quote aangetoont.


Kijk, ik probeer niet een mening op te dringen, ik geef enkel een feit aan wat tot nadenken aanzet. Vele websites hebben deca als "mild" afgeschilderd. Maar iedereen heeft een andere defenitie van wal "mild" is.

Zo is deca idd mild voor je prostaat, de haarlijn, lever omdat het niet androgeen is. Maar het is dan weer minder mild voor je eigen test en libido. Elke as heeft haar eigen pro en contra. Dus het is afwegen wat je verkiest.
 
Waarom is winstol only een slechte kuur ? Sommigen gaan voor schone massa....toch niks mis mee ?
Ken veel acteurs en modellen die goede gains halen met winny only....

waarom? hetgeen je met winstrolonly (40mg p dag 6 weken) wint, is echt te verwaarlozen. misschien 2 kg en je ziet er niets van. winstrolonly wordt echt overschat door sommigen. of heb jij er meer mee gewonnen?
 
ok maar om het even een beetje beknopt samen te vatten beginnen problemen als deze uberhaupt al optreden pas voor te komen bij doseringen vanaf 400mg en hoger wat dus een 8 tot 10 weekse beginnerskuur van 200mg nandrolone per week een verstandige keuze maakt, vrijwel zonder enige bijwerkingen.
 
Idd. Ik denk dat bijv. een deca/dbol kuur wel bewezen heeft goede massa op te leveren. En het zal zeker een goede beginnerskuur zijn. Alleen dan kom je bij een persoonlijke mening en zou ik liever iets anders doen.

Ben je bijvoorbeeld iemand die zo agressief is als wat, dan is het misschien juist beter om deca te kiezen boven test. Omdat test wel bekend staat dit aan te wakkeren...
Ben je iemand die van zichzelf rustig is, dan is test only wat mij betrefd de ideale beginnerskuur.
 
oke heren...goeie discussies..hmmm...

ben vrij opvliegerig van mezelf dus ga k voor deca..
deca-dick:dat komt bij 200 mg voor 8 weken niet voor tog????
erna goed nakuren en klaar..hou me doseringen gewoon laag...

mee eens????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven