XXL Nutrition

Is deze halterbank goed genoeg voor een 15 jarige (beginner)? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

SR99

Novice
Lid geworden
6 aug 2011
Berichten
11
Waardering
2
Lengte
1m83
Massa
80kg
Ik heb dit gisteren ook gevraagd. Ik vroeg het alleen verkeerd:p
Mijn vraag is nu: is de Weider 170tc goed genoeg voor een 15 jarige beginner? :rolleyes:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Een beginner wordt ooit een gevorderde. Ga je iedere keer een nieuwe bank kopen?
Je weegt 80kg en de bank is belastbaar tot 115kg, wat wil zeggen dat je maar 35kg kunt benchen. Zelfs beginners kunnen na een paar weken snel 50 à 60kg benchen.

Voor 50€ meer kun je een betere bank kopen die beter belastbaar is en voor 100€ meer heb je een bankje dat je nooit meer hoeft te vervangen.

Kijk eens bij aangeboden/gezocht of zoek eens op sites zoals 2de hands. Verder staan er soms nog goeie bankjes op helisports (alhoewel dat dit door sommigen betwist wordt, heb er zelf nog geen problemen mee gehad.) en als je geld genoeg hebt kun je eens kijken op fitness-seller.
 
Ja en nee...

Je zegt beginner, dus je zult vooruit gaan. Investeer je idd gelijk in een zwaarder model.

Aan de andere kant, je bent 14 en wilt er eerst in thuis geraken (kan ook op zwaarder spul). Straks als je een leuk bijbaantje hebt en wat verdient, gooi je hem weer op Marktplaats en schaf je een duurdere aan. Misschien vindt je het wel helemaal niets en ga je liever voetballen voor beenspieren. :D
 
@ s4ndro, die bench is voor "user weight" tot 135 kg.dat is wat ik vind op google.
100 kg. benchen zal nooit een probleem zijn hoor.

wel denk ik aan je begeleiding, je moet nog alles leren en iemand zal je alles moeten uitleggen.
zeker als je nog zo jong bent moet je toch al erg uitkijken omdat je nog niet uitgegroeid bent.

als je geen begeleiding hebt, zou ik eerder zeggen ga eens een (half)jaartje in een gym trainen.
weet je sowieso of het wel echt iets is voor je, en kun je eerst netjes alle oefeningen en uitvoeringen leren.

weet uit ervaring dat er zeer weinig mensen van jou leeftijd zijn die hun motivatie kunnen vasthouden om thuis te trainen.

begrijp me niet verkeerd, vind t top dat je zo ermee bezig bent en gedreven bent, moet alleen even in goede banen geleid worden.

suc6 :D ;)
 
@ s4ndro, die bench is voor "user weight" tot 135 kg.dat is wat ik vind op google.
100 kg. benchen zal nooit een probleem zijn hoor.

wel denk ik aan je begeleiding, je moet nog alles leren en iemand zal je alles moeten uitleggen.
zeker als je nog zo jong bent moet je toch al erg uitkijken omdat je nog niet uitgegroeid bent.

als je geen begeleiding hebt, zou ik eerder zeggen ga eens een (half)jaartje in een gym trainen.
weet je sowieso of het wel echt iets is voor je, en kun je eerst netjes alle oefeningen en uitvoeringen leren.

weet uit ervaring dat er zeer weinig mensen van jou leeftijd zijn die hun motivatie kunnen vasthouden om thuis te trainen.

begrijp me niet verkeerd, vind t top dat je zo ermee bezig bent en gedreven bent, moet alleen even in goede banen geleid worden.

suc6 :D ;)

Dit is wat ik vond:
Technische gegevens:
· verstelbare rugleuning
· beklede beenontwikkelaar
· ruimtebesparend opklapbaar
· maximaal gewicht halterhouder: 95 kg
· maximaal gewicht beenontwikkelaar: 31 kg
· maximaal gebruikersgewicht: 115 kg
· afmeting opgesteld (hxbxd): 113x74x152 cm
· afmeting opgeklapt (hxbxd): 122x15x41 cm
· Gewicht 15 kg

Ik maak hieruit op dat het maximum belastbaar is tot 115kg.
Dit vond ik op een andere site: Belastbaar gewicht Weider 170 TC halterbank [Afbeelding niet meer beschikbaar] 115, dus ik denk dat ze met gebruikersgewicht bedoelen het gewicht van de baar+van de gebruiker. Dus dan is dit gewicht zoals ik al eerder zei maar 35kg dat hij kan gebruiken.

En ik heb alles op mijn eigen geleerd, ik had nog nooit iemand zien deadliften of squatten voor ik thuis begon te trainen. Heb veel gelezen, naar veel filmpjes gekeken, en mij gefilmd en hier om raad gevraagd en ik had weinig tot geen fouten. Dus je kan het perfect thuis leren. Vaak weten ze het in de gym niet beter hoor, ik lees hier op het forum wel vaker klachten over de instructeurs in de gym.

Maar misschien heb je wel gelijk wat de motivatie enzo betreft. Ik ben ook eerst naar een gym gegaan (vol met superdudes die machines en dergelijke gebruiken) en weinig mensen die mij iets konden leren over de oefeningen want niemand deed ze, zelfs de instructeur heeft ze mij niet uitgelegd. Maar wist dan wel ongeveer wat fitnessen inhield en dat ik het wou blijven doen.

Dus je kan gerust alles thuis kopen en thuis fitnessen, je kan gerust al de oefeningen correct uitvoeren, maar dan heb je wel deftig materiaal nodig en niet een bankje van 100€. Je bent dan beter dat je wat doorspaart, dan heb je degelijk gerief die je jaren, misschien zelfs zolang je het doet, kan gebruiken.
Maar misschien is het beter voor je zo een investering doet dat je even naar de gym gaat om te ondervinden wat het inhoud en om te weten of je het wel graag zou doen.
 
dat lijkt me toch wel heel sterk, er staat duidelijk gebruikers gewicht en jij( of hij in dit geval) is de gebruiker en niet die stang..
 
Ja ok maar ik denk dat ze het gewoon fout vermelden. Ben het nog al eens tegengekomen en op een andere site staat hetzelfde gewicht maar dan als maximum belastbaar gewicht.
Waarom zouden ze het gewicht van de gebruiker vermelden, het is toch het totaal gewicht dat belangrijk is. Dus ik ben vrij zeker dat ze het maximaal belastbare gewicht bedoelen.
 
jah maar goed dan is 135kg wel heel raar
dat zou dus betekenen dat in mijn ogen een skinny person van 75kg dus ook maar tot 60kg kan gaan drukken..
 
Dat is het volgens mij ook. Het is volgens mij een goedkoper product bedoelt voor echte beginners, maar als je goed traint kun je het na een aantal weken al niet meer gebruiken.
 
als ik het bankje zo bekijk, kan je daar toch echt makkeliojk een 100 kg mee pressen hoor, ook al weeg je zelf 80 ofzo.

zit ook altijd een grote veiligheidsnorm op vanwege claims enzo he.

zou er niet bang voor zijn eerlijk gezegd
 
dat zeg ik niet, ik zeg dat hij misschien beter van de eerste keer een bankje koopt dat zwaar genoeg belastbaar is zodat je het kan blijven gebruiken. Dan heb je maar eenmaal de kosten, en als je goed zoekt moet je niet veel meer betalen.
Ik heb nu 179€ betaalt voor een bankje dat tot 450kg belastbaar is. Ik betaal 70€ meer laar het is wel 3x zo zwaar belastbaar.
 
dat zeg ik niet, ik zeg dat hij misschien beter van de eerste keer een bankje koopt dat zwaar genoeg belastbaar is zodat je het kan blijven gebruiken. Dan heb je maar eenmaal de kosten, en als je goed zoekt moet je niet veel meer betalen.
Ik heb nu 179€ betaalt voor een bankje dat tot 450kg belastbaar is. Ik betaal 70€ meer laar het is wel 3x zo zwaar belastbaar.

das zeker waar ;)
 
Back
Naar boven