AndroidHealthClinic

Is deze shake geschikt?

Bezoekers in dit topic

Anoniem21217

Novice
Lid geworden
30 jul 2017
Berichten
12
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
81kg
Ik zat met een vraag, en dacht laat ik maar eens registreren op een fitness forum, bij deze.

Ik zit met de vraag of het verstandig is om Impact Whey Protein + Creatine Monohydraat met halfvolle melk (300 ml) te mengen in één shake. Ik doe dit dan 3 keer per dag, alleen de laatste shake doe ik er geen creatine bij.

Normaal doe ik het met water, maar aangezien ik bij het ontbijt altijd een glas melk drink doe ik het nu gewoon al in de shake. Wat weer extra werk scheelt. Of is dit niet bevorderlijk voor de opname?

Ik hoor het wel.
 
je kunt ook je creatine in 1 shake doen
 
Ik zag in je openingspost dat je het erover had dat iets werk scheelde dus ik dacht dan kun je net zo goed in 1 shake 5gr creatine gooien dan ben je er ook vanaf
Waarom neem je trouwens 3 shakes? Kun je misschien je gehele voeding over een dag plaatsen?
 
Wat is de meerwaarde van het in 3 shakes te doen?

Hmm, om het even beter uit te leggen.

Ik neem 's ochtends na het ontwaken een shake (inhoud: 300 ml melk, 25 gram Whey en 2,5 gram Creatine)
Na het sporten neem ik mijn tweede shake (inhoud: 300 ml water, 25 gram Whey en 2,5 gram Creatine)
Voor het slapen gaan neem ik me laatste shake (inhoud: 300 ml melk, 25 gram Whey)

Ik heb wel is gehoord dat wanneer je een shake neemt met melk, de opname van de eiwitten vertraagd wordt, vandaar dat ik het na het sporten met water doe (slim?)
 
Laatst bewerkt:
Ik zag in je openingspost dat je het erover had dat iets werk scheelde dus ik dacht dan kun je net zo goed in 1 shake 5gr creatine gooien dan ben je er ook vanaf
Waarom neem je trouwens 3 shakes? Kun je misschien je gehele voeding over een dag plaatsen?

Boven deze post zie je hoe ik het precies doe, qua voeding tja.
Ik eet 's ochtends meestal 4 broodjes belegd met pindakaas / kipfilet / leverworst / ei.
's Middags zijn dit er meestal 6 tot 8 beleg zelfde.

Avondeten beslis ik niet over, dat is voor mij elke dag een verrassing. (dit houdt ik niet bij in MyFitnessPal)

Maar ik heb die app van MyFitnessPal op mijn telefoon, hier probeer ik 2700 - 3000 calorieën per dag binnen te krijgen.
+ het avondeten (waar ik de voedingswaarden niet van weet). Dus dan kom je tussen de 3500 - 4000 per dag lijkt me.

Voor de rest 2 stuks fruit per dag.

Qua eiwitten zit ik altijd wel goed (meestal wel meer dan 2gr per kg lichaamsgewicht), of kan dit nadelig werken?

Ik wil het vanaf nu wat serieuzer aanpakken, hebben koolhydraten en vetten ook een meerwaarde (dat antwoord zal wel ja zijn)? Zo ja, wat is verstandig om te eten.
 
2700 per dag en dan na je avondeten op 4000 uitkomen vind ik knap! Eet je iedere dag als avondeten een xxl pizza van de domino's?
 
2700 per dag en dan na je avondeten op 4000 uitkomen vind ik knap! Eet je iedere dag als avondeten een xxl pizza van de domino's?

Er staat duidelijk tussen de 2700 - 3000 en 3500 - 4000, dit zijn wel redelijke indicaties naar mijn mening.
Eet meestal voor 2 personen met het avondeten, dus denk dat mijn indicatie wel goed zit :klink:
 
Hier heb je weinig aan, hoe kom je bij die schattingen van het avond eten? Misschien toch maar eens een avond gaan wegen wat je eet en kijken hoeveel kcal het is want je kunt je er op verkijken
 
redelijke indicaties....

gast stel nou je gewicht blijft gelijk op 3500 dan ga je dus geen moer vooruit.. stel nou het is 4000 kcal dan zou je flink bulken.

Je hebt hier echt geen moer aan. Ga eens goed bijhouden wat je eet en tel je macros ipv ''indicaties'' te maken.
 
2700 per dag en dan na je avondeten op 4000 uitkomen vind ik knap! Eet je iedere dag als avondeten een xxl pizza van de domino's?
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

of...


shoharmaaaaaaaaaaA
 
Back
Naar boven