AndroidHealthClinic

Is dit 3500 kcal schema oke?

Bezoekers in dit topic

Pel de pinda

Cool Novice
Lid geworden
16 mei 2018
Berichten
38
Waardering
8
Lengte
1m77
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Hallo allemaal,

Allereerst de beste wensen voor 2019 aan iedereen. De goede voornemens zijn weer uitgesproken en ik zou graag willen starten met het volgen van een voedingsschema.

Informatie over mezelf:
Doel: krachttoename, dus calorieoverschot
Lichaamsgewicht: 75 kilo met een heel laag vetpercentage
Calorieëntotaal volgens benedict-harris formule: 3491 (2991 onderhoud)
E/V: 2,3 en 1,7 per kilo lichaamsgewicht (rest aanvullen met koolhydraten)
In % E/V/K: 20/33/47 (is dit prima?)

Het schema (avondeten varieert in groente, vlees en aardappelen):
Voedingsschema 2019 (1).png
Voedingsschema 2019 (2).png

Ik hoor graag jullie reactie op dit schema!
 
ik zou meer eiwitten eten en minder vet ook al zit je aan de richtlijnen... vet zou ik zoiezo verminderen, ik zou 3gr per kg eiwit eten of je moest weinig trainen...
 
ik zou meer eiwitten eten en minder vet ook al zit je aan de richtlijnen... vet zou ik zoiezo verminderen, ik zou 3gr per kg eiwit eten of je moest weinig trainen...

Lol
 
Ziet er prima uit. De trend hier is om nu aan te geven dat je evt je eiwitten kunt verlangen naar 1,8-2 g per kg en vetten 1g per kg en de rest aanvullen met carbs. Dusja, dat kan je evt doen :)
 
Macro's zien er prima uit.
Eiwitten is voldoende en vetten ook netjes.

Gewoon 1-2 weken aanhouden en kijken wat je gewicht doet. Richt je op max 0,5 kg per week aankomen.
Gaat t sneller dan verlaag je de kcal iets. Kom je niet aan dan verhoog je je inname.

Succes.
 
Macro's zien er prima uit.
Eiwitten is voldoende en vetten ook netjes.

Gewoon 1-2 weken aanhouden en kijken wat je gewicht doet. Richt je op max 0,5 kg per week aankomen.
Gaat t sneller dan verlaag je de kcal iets. Kom je niet aan dan verhoog je je inname.

Succes.

Bedankt voor je reactie. Met een halve kilo per week zou ik al super tevreden zijn. Lukt dat niet dan wordt het nog meer havermout naar binnen werken. 80-85 kilo vind ik een mooi gewicht op mijn lengte.
 
Ziet er prima uit. De trend hier is om nu aan te geven dat je evt je eiwitten kunt verlangen naar 1,8-2 g per kg en vetten 1g per kg en de rest aanvullen met carbs. Dusja, dat kan je evt doen :)

Ja 3 gram per kilo ga ik maar ff mooi niet doen. Mijn vetten wil ik niet verlagen, over mijn eiwitten twijfelde ik heel erg. Maar ik houd het gewoon zo en dan kijk ik wel of ik het fijn vind.
 
Qua eiwitten heb je ook zat aan 2-2,5 gr per kg bw.
Dus gewoon proberen.
 
Ja 3 gram per kilo ga ik maar ff mooi niet doen. Mijn vetten wil ik niet verlagen, over mijn eiwitten twijfelde ik heel erg. Maar ik houd het gewoon zo en dan kijk ik wel of ik het fijn vind.
Is meer een persoonlijke keuze omdat ik nogal snel honger leid en proteine mij beter vult
 
Is meer een persoonlijke keuze omdat ik nogal snel honger leid en proteine mij beter vult

Echt? Bij mij vult havermout enzo veel beter, maar ik eet wel het liefst eiwitten en vetten.
 
Back
Naar boven