Fitness Seller

Is dit een beetje een goed Cut-schema

Bezoekers in dit topic

chupaa

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 jul 2008
Berichten
47
Waardering
7
Hallo ,

ben een tijdje bezig met trainen en volg nu een cut-dieet,

Het ziet er als volg uit :
(ik heb nu nog vakantie)

10:00 - 500 ml. magere melk , 80 gram brinta , 1 schep whey (klein handje krenten in 1 shake

12:00 - 3 bruine boterhammen met kipfilet (3 plakken per boterham) en 3 eieren (zonder ei-geel)

13:00 - trainen

14:00 - whey eiwit shake met water

16:30 - avondeten ( 150gram rijst , kipfilet en brocoli)

20:00 - Magere kwark

Zo ziet mijn schema er nu uit ,
Ik ben 1,92 m lang en weer 85 kilo ,
Ik ben bezig met het cutten omdat ik vet wil kwijt raken en tegerlijke tijd spiermassa wil opbouwen ,

4 augustus as. begint mijn school weer zouden jullie mijn willen helpen wat ik als 10:00 maaltijd moet doen wat handig is om op school te eten want mijn 10:00die hierboven word vermeld word dan het 8:00 ontbijt

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of ik dingen moet veranderen , en hulp willen geven

Ik hoor het graag

Mvg. Robin
 
Laatst bewerkt:
Is het niet een beetje weinig :o?
 
idd nogal weinig met zulke stats. Weet je ook je vet%, dat je graag wil cutten? Is wel handig om een goede voedingsschema te maken.
Tips om te beginnen:
Als je je vet% weet, bereken hoeveel je dagelijkse kcal behoefte is.
Eet 6-8 complete (eiwitten, kh en vetten) maaltijden per dag, om de 2-2,5uur
Als jij whey gebruikt: meteen bij opstaan, whey met water. Daarna douchen, aankleden en dan ontbijten.
Ontbijt: evt. 2 eieren en Brinta/havermout met melk
Vlak voor het slapen gaan: Magere kwark met vetten
Liever Whey-shake voor trainen (45min-1uur) en complete maaltijd 1 uur na sporten.

Straks met school zul je meerdere maaltijden mee moeten nemen. Het natuurlijk het handigst en het minst opvallend om telkens brood te eten, maar als jij je doelen wil bereiken, is variatie heel belangrijk. Ze zullen je raar vinden maar een tupperware bakje met rijst, aardappelen of pasta met groente en met kip,kalkoen,rundvlees of vis (een avond van tevoren gemaakt) is erg goed.

Meer groente, 2 stuks fruit per dag, in de ochtend en rondom trainen
Matig kaas en alcohol
Vermijd snelle suikers en glucose-fructose stroop

20% van je dag. behoefte goede vetten (ongebrande, ongezouten noten, lijnzaadolie, olijfolie, kokosolie,vette vis).
Dus niet vetten gaan vermijden om vetten kwijt te raken. Op zn simpelst gezegd: ze helpen juist met vet kwijtraken.
Goede vetten = geen lichaamsvet. Teveel kcal in het geheel = lichaamsvet.
Vermijd wel transvetten en geharde vetten.

Ik hoop dat het je helpt!
Succes!
 
Hallo Tiger ,

Hardstikke bedankt voor je bericht ,
Mijn vet % ga ik even met zoon apparaat vanmiddag meten ,

Dus als ik voor dat 10 uur maaltijs 3 boterhammen met kipfilet , soms een bakje met rijst en kipfilet voldoende zijn voor die maaltijd ?

Ik hoor het wel
Mvg. Robin
 
Hallo Tiger ,

Hardstikke bedankt voor je bericht ,
Mijn vet % ga ik even met zoon apparaat vanmiddag meten ,
Als het kan, liever met de ouderwetse huidplooimeter. Die is toch hetm meest betrouwbaarste
Dus als ik voor dat 10 uur maaltijs 3 boterhammen met kipfilet , soms een bakje met rijst en kipfilet voldoende zijn voor die maaltijd ?
Ja hoor, maar zorg ervoor dat er ongeveer dezelfde aantal kcal, eiwitten, kh en vetten in zit als je normaal zou eten op dat moment
Ik hoor het wel
Mvg. Robin
Een beetje late reactie, sorry!
 
Back
Naar boven