Fitness Seller

Is dit een een soort Intermittent fasting dieet?

Users who are viewing this thread

Ananas

Novice
Lid geworden
28 dec 2012
Lengte
1m81
Massa
65kg
Stel je eet 's avonds na 22:00 niks meer, je staat volgende dag op om 06:45 en je ontbijt (ongeveer 850kcal) vanaf 07:00 t.e.m. let's say 07:30.

Dus tussen 22:00 en 07:00 heb je dan 9 uren niks gegeten (gevast bij wijze van spreken).

Dan vast je nog eens t.e.m. na de training, laten we zeggen van 16:30 t.e.m. 17:30 (10 uren gevast), direct na de training neem je een shake met snelle koolhydraten en eiwitten en een half uur later (rond 18:00) wanneer je thuis bent nog eens een stevige maaltijd van ongeveer 850kcal).

En voor 22:00 eet je nog eens heel stevig +/- 850kcal zodat je uiteindelijk aan je behoeften komt...

Ik vroeg mij nu 2 zaken af:

1) of zo'n schema ook gelijkaardig is met Intermittent fasting principe?

En 2) wat zijn volgens jullie de voor- en nadelen van zo'n schema die ik hierboven heb vermeld?

Dinky Toy

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
23 nov 2011
Lengte
1m60
Massa
54kg
Vetpercentage
12%
nee, dit is geen IF
tussen 22.00 en 7.00 dat heet gewoon nacht
en tussen 7.00 en 22.00 heb je gewoon een onregelmatig eetpatroon.
Maar:
als het niet uitmaakt hoeveel maaltijden je per dag neemt
en je eet al je benodigde macro's
dan zou er op dit patroon verder geen bezwaar zijn.

Persoonlijk ben ik nog steeds een voorstanders van een meer gelijkmatige verdeling van de voedingsopname. Zolang je daar niet te krampachtig in word

69ingChipmunks

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
13 jun 2011
Lengte
1m81
IF =
Langere tijd achter elkaar niets eten, vervolgd door een kleinere periode aan eten.
16 uur vasten, 8 uur eten in de meeste gevallen.

Voor- en nadelen...
Het is niet voor iedereen weggelegd, maar veel mensen voelen zich energieker en kunnen zich beter aan het dieet houden.
Nadelen zou ik niet weten. Elke 3 uur je prachtige eiwitjes innemen is allang achterhaald.

OP
Ananas

Ananas

Novice
Lid geworden
28 dec 2012
Lengte
1m81
Massa
65kg
IF =
Langere tijd achter elkaar niets eten, vervolgd door een kleinere periode aan eten.
16 uur vasten, 8 uur eten in de meeste gevallen.

Voor- en nadelen...
Het is niet voor iedereen weggelegd, maar veel mensen voelen zich energieker en kunnen zich beter aan het dieet houden.
Nadelen zou ik niet weten. Elke 3 uur je prachtige eiwitjes innemen is allang achterhaald.

Ok thanks;)

Naar boven