Fitness Seller

Is dit een gewenst begin?

Bezoekers in dit topic

Bussssie

Novice
Lid geworden
14 feb 2018
Berichten
4
Waardering
1
Lengte
1m93
Massa
102kg
Hallo allen,

Ik ben sinds een anderhalve maand begonnen met krachttraining. In het verleden wel wat gedaan maar toch achteraf gezien niet echt functioneel denk ik. Ik heb alle motivatie om er nu vol voor te gaan.
Ik ben begonnen uit te zoeken wat nu echt de meest beste starters programma' s zijn en daarnaast wat ik persoonlijk leuk vindt. Dit vooral omdat het ook vooral leuk moet zijn in mijn optiek. Waar ik dus wel blij mee ben is dat ik oefeningen als squat / bankdrukken/ millitary press leuke oefeningen vindt en dat dit toch ook wel wordt aanbevolen om een goede start te maken. Daarnaast vind ik de deadlift en bor iets minder maar dat mag en gezien de oefeningen horen die er volgens mij gewoon bij.

Ik probeer drie keer in de week te trainen op kracht. Ik heb me de eerste maand vooral gericht op drie vaste oefeningen. De deadlift squat en bankdrukken. Squat drie keer per week
Bankdrukken drie keer per week.
Squat twee keer per week.
Wanneer ik geen deadlift doe dan doe ik de bor en push downs ( verbeter me als ik t verkeerd zeg, de stang die je voor je rug naar beneden trekt)
De millitary press doe ik twee keer per week.

Maandag:
squat 3× 5
Bankdrukken 3×5
Millitary press 3× 8
Deadlift 3×5

Woensdag:
Squat 3 ×8
Bankdrukken 3×8
Bor 3×8
Push down 3×8

Vrijdag :
Squat 3×5
Bankdrukken 3×5
Millitary press 3×5
Deadlift 3×5

Ik trek op dinsdag mij loop schoenen aan. Streven is een half uur te kunnen hardlopen. Zit nu op 3 keer 9 minuten. Ik vind een basis conditie belangrijk vandaar. Niet mijn hobby dus minimaal.

Eten zit ik op een gemiddelde dag met het volgende:

Ontbijt 150 gr havermout
Halve liter melk
Twee eetlepels lijnzaad
Banaan
Hand spinazi erbij

Middag eten
150 gr havermout
Halve liter melk
Twee handen boerenkool erbij
Weightgainer 100 gram

Ik wil tussen middag eten en avond eten nog wel eens 2 boterhammen eten met pindakaas.

Avondeten zit gevarieerd rijst aardappelen spaghetti bami ( gewoon een groot bord wat de pot schaft.

In de avond vaak hand pindas en bak kwark 500 gram.

Ik weet het veel havermout maar ik vind Het heerlijk soms pak ik als middag eten ook wel eens zes boterhammen met kaas(tosti)

Op dagen dat ik train eet ik er s avonds nog een keer wat bij als vier boterhammen met kaas of een maaltijd vervanger.

Mijn vraag is dus of ik goed start op deze manier. Ik heb het idee dat ik aardig start maar het is mijn eigen invulling door middel van lezen lezen lezen.

Groeten Bart
 
Thx zal ze straks is doorlezen en zal eten is uitwerken
 
Hou je eten eventueel eens een paar dagen bij in een app zoals myfitnesspall, dan heb je direct een zicht op je macro's, kcal etc
 
Ik heb toegevoegd wat ik gisteren heb gegeten. Ik zit iets te hoog in de vetten en in de koolhydraten zie ik. ik denk dat ik dit wel als richtlijn aan houdt op dit moment. Vetten wel wat naar beneden lijkt me. Ik ga de komende dagen goed in de gaten houden. Qua schema heb ik de sticky door genomen. Zouden jullie toch wat zien veranderd worden? Toch me bijvoorbeeld gaan focussen op optrekken en dippen erbij of zal dit te veel worden en vervangen voor bijvoorbeeld een keer millitary press of geen pushdown meer doen? Ik geef eigenlijk al antwoord zie ik nu optrekken zet de rug toch meer aan het werk dan push down dus die vervangen

Screenshot_2018-02-15-11-55-02.png
 
Je zit inderdaad iets te hoog in vet. Je kan altijd wat rondlezen in de voeding sectie enzo, daar vind je zeker meer info
 
Je zit wat hoog in vetten maar dat maakt op zich niet uit.

Met % ga je soms hele rare hoeveelheden ekv krijgen als je veel moet eten en vaak is het dan een overkill aan eiwitten wat duur en onnodig is.
Zo ook als je weinig moet eten en je werkt met % dan heb je vaak veel te weinig vetten die je binnenkrijgt.

Meestal wordt er aangehouden 2-2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht
minimaal 1 gr vet per kg lichaamsgewicht
rest koolhydraten.

Het is ook per persoon verschillend hoe ze reageren op voeding. De een gaat beter op meer KH en de ander beter op meer vet.
Dus ik zou het gewoon proberen en zien wat het doet.
 
ja hoor prima. Vrijdag even squat en deadlift omwisselen en dan perfect
 
Zozo netjes begin, puntjes zijn al benoemt maar toch even succes wensen.

Zeer netjes begin kon ik terug in de tijd nog een puntje aan zuigen!
 
Back
Naar boven