AndroidHealthClinic

Is dit een goed begin?

Bezoekers in dit topic

Broseidon91

Novice
Lid geworden
3 jan 2018
Berichten
24
Waardering
0
Lengte
1m70
Dag iedereen, nieuw hier.
Ik ben Dimitri, geboren in Belgie maar opgegroeid in Tenerife, nu reeds terug in Belgie wegens tekort aan werk op het eiland en de loon.
In Tenerife zat ik redelijk mager en trainde maar nu ook niet om te zeggen dat ik een sixpack had enz, stond gewoon gezond.
Nu wonend in belgie heb ik wat pech gehad qua ziektes en blessures en heb ik nooit 100% de motivatie gehad om te trainen + dieet, heb enorm veel moeite met dieet, het is mentaal zwaar en daar moet ik zelf aan werken.
Ik denk dat ik rond de 25% vet zit, 1,70cm en nu met de feestdagen voorbij denk ik rond 87kg wat redelijk is voor mijn lengte vind ik, Nu ja nieuw jaar mijn enigste goeie voornemen is mijn dieet volhouden en me sterk houden; trainen doe ik al maar dieet zoals ik al zei is waar ik het meeste moeite mee heb.

Ik ga het ketose dieet volgen met dat ik dat meeste succes had in het verleden, ik zal ron de 2000kcals eten dus ongeveer 15% deficit, 176g eiwitten, 133g vet, 25g kh, ziet dit er goed uit volgens jullie?

Mijn training zijn 3 dagen full body, dag A en B met waarschijnlijk zaterdagen kickboxing als plezier cardio.

Enige tips of werkpunten dat jullie me kunnen geven? ik weet het ligt veel aan mezelf en mentaal dus ik zal er alles voor doen om ervoor te werken en succes boeken. Was aan denken tot April vetverliezen, is dit goed of best vet verliezen tot ik aan mijn doel geraak qua vetverlies en dan langzaam aan proberen bulken?

Hartelijk dank op voorhand voor dit te lezen, en aangenaam kennismaking.

PS; Is het de moeite om een log te starten? Zowel als dieet als workoutlog?
 
Waarom perse keto?

Heb je ooit al eens een goed voedingsschema gemaakt waarbij je simpelweg 500 kcal onder je onderhoud eet?
Dat is gewoon een hele effectieve manier om goed af te vallen in combinatie met training.
 
Ik heb het meeste voeldoning met Keto, havermout eet ik niet zo graag, rijst steekt snel tegen pataten eet ik ook amper dusja, ik eet graag eiren, varken, kippendijen, gehakt etc dusja vind dan dat keto bij mij past, en als ik dan de refeed doe eet ik iets dat ik wel graag mag en dat is brood, en evt chinees haha. Maar ja zoals ik zei met Keto heb ik het beste resultaat gehad en ook vind ik persoonlijk wat dat mij bevalt (het is moeilijk in het begin mja)
 
Wat is er mis met een gewoon dieet met brood?
Als jij niet van havermout en rijst houdt... je kan prima gewoon brood eten.
Neem een aardappel en snij deze in parten. wat olie erover en in de oven. Ook prima... en lekker alternatief voor pattat.
Ook eenvoudig even een aardappel poffen in de magnetron. Grote aardappel schoonboenen.. inprikken met de schil. Nat keukenpapier erom en even 6 minuten op vol vermogen in de magnetron. Lekker yoghurt sausje erbij en genieten.

Je kan ook een heerlijke fritata maken.. aardappel koken in plakjes doen.. groenten erbij doen en eventuee lgehakt of kip oid... even bakken eitjes klutsen en eroverheen en langzaam afgaren in de pan. Heerlijke maaltijd.

Waarom denken mensen altijd dat je moet leven op havermout en rijst als je train? :rolleyes:
 
Wat is er mis met een gewoon dieet met brood?

Eiwitten en vetten geven langer een verzadigd gevoel dus is makkelijker vol te houden :p

Ma van een vriend is nu ook low carb dieet aan het volgen, had ze laatst koekjes gemaakt met zoetmiddel van de albert heijn. Nam er een hap van, kotste het bijna uit, zei zo tegen haar: durf mijn handen in het vuur te steken dat het gewoon goedkope rommel is met aspartaam (niet geschikt voor bakken). Meest erge was nog wel dat dat potje per 100 gram gewoon maar een paar % aspartaam was en de rest maltodextrine (gewoon carbs dus) :roflol:

Gewoon als je iets hebt waarvan je het gevoel hebt dat het werkt is het gewoon prima in principe, als je maar genoeg eiwitten binnen krijgt. Die 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht is ook meer een minimum dan een maximum.

Daarnaast streven naar 0.5 kilo per week afvallen, als je dat niet haalt minder eten of meer cardio.
 
Kan inderdaad een dieet met pataten zoals je zei doen en brood maar met 2000kcals vind ik dat die snel worden gevuld als ik brood enz toevoeg, aleja vet is calorisch rijker maar zoals Xyzyx zei ik voelde me dan inderdaad voller ( na de periode van wenning dat je even afziet dat je terug in deficit gaat en carbless ) daarna ging het altijd vlotjes en houde dan het brood voor als ik mijn carb up moest doen om de 2 - 3 weken dus wil dit eerst een poging geven, als dit niet werkt inderdaad zal ik me aan moeten wennen om weer carbs in te steken en zo een dificit doen, wat ik de beste verhouding van cals? 1g per bw eiwitten, 0,5 vet en dan de rest met carbs of vet or eiwitten tot ik mijn doel geraakt of ben ik mis?
Maar ja begin volgende week, hebben jullie enig idee waar ik gemakelijk recepten vind? bv voor te alterneren? nu denk ik dat ik week in week uit hetzelfde zal eten bijna haha dus weet dat variatie ook een sleutel is om vol te houden
Is het de moeite om een log te starten? Zowel fitness los en dieet of een in allebei?

Thanks again voor de hulp
 
PS; ik denk niet dat alles rond havermout draait enz maar je ziet het toch enorm vaak haha zeker als ik ooit naar een gast ging die mijn schema maakte was alles wo goed als quinoa en havermout en het stak enorm tegen zeker met dat ik dat niet dag in dag uit graag eet elke dag :P
 
2 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht en 1 gram vet (minimaal)

Vaak zie je 1 en 0.5 langs komen op Engelse fora omdat die met lbs rekenen ( ~halve kilo)

Havermout is rijk aan vezels en plantaardige eiwitten, in de bulk is het ideaal om gemalen havermout aan je eiwit shake toe te voegen.

In principe kun je ook afvallen op 100% mcdonalds eten, als je maar minder eet dan je nodig hebt. Het is gewoon voor je zelf kijken hoe je het makkelijkst dat kcal tekort vol houdt.

Vetten blijven langer in de maag waardoor je langer een vol gevoel blijft houden.
 
Dus, normaal 87kg ongv, 25% vet% schat ik. 3 keer trainen en af en toe 4 als ik zaterdagen begin naar kickboxing te gaan kom ik aan 1950 kcals dat is 20% deficit of 2000 dan zit ik aan 15% deficit
Dan zou het, 191g eiwitten zijn met 95g vet en 82g KH? is dit goed deze verhouding?
Om te beginnen denk best rond de 2000 dat ik zie hoeveel ik afval zeker?

Wat vinden jullie dan, de beste bronnen eiwitten in deze geval en koolhydraten? Vetten ja dit haal ik snel met avocados, mayonaise of bak olie/boter of zalm. (Als ik geen keto doe uiteindelijk)
 
Eiwitten gewoon vlees of whey isolaat

Met keto kun je gerust vet vlees eten, te veel ‘gezonde’ vetten is ook weer ongezond omdat je verzadigde vetten nodig hebt voor o.a. Je hormoon huishouding.

En koolhydraten.. gewoon groente en fruit
 
(Zwaar) keto en dan kickboksen is geen goede combi, dan ga je knockout op jezelf. Check Marina1975’s excelfile maar eens, dat is een goed hulpmiddel voor een stabiel en gezond dieet. Ook daarin kun je hoog in proteïne gaan zitten om geen hongergevoel te hebben.
 
Thanks man zal dit eens checken, ik weet dat kickboxen intensief zou zijn tenzij ik dan een mini carb up dan deed op basis van fruit en wat brood met eiwitten daar aan had ik evt al op gedacht maar zal direct is keer zien dat van Marina
 
(Zwaar) keto en dan kickboksen is geen goede combi, dan ga je knockout op jezelf. Check Marina1975’s excelfile maar eens, dat is een goed hulpmiddel voor een stabiel en gezond dieet. Ook daarin kun je hoog in proteïne gaan zitten om geen hongergevoel te hebben.

Want? Eskimo’s zitten praktisch continue op een ketogeen dieet (vroeger althans) en die haalden hun eten ook niet bij de supermarkt. Misschien dat je de eerste paar weken wat rustiger aan moet doen maar als je lichaam overgeschakeld is kan het prima functioneren op weinig carbs.

Desnoods wat fruit eten voor je gaat kickboksen.
 
Ook dat zijn carbs. Als je laag gaat met carbs en je gaat intensief sporten, dan ga je out. Ongeacht of je lichaam is overgeschakeld.
 
Ik zal zien hoe het verloopt volgende week met mijn eerste week keto en dan kickboxen op zaterdag zirn hoe het gaat als het te zwaar is zal ik wat aanpassen aan mijn dieet dan. Doel is vetverlies dusja cardio ben ik een moeilijke in dus denk dat kickboxing mijn beste optie is ook al is het 1x week
 
Back
Naar boven