AndroidHealthClinic

Is dit een goed schema voor massa? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

laurie97

Cool Novice
Lid geworden
10 mei 2022
Berichten
47
Waardering
1
Hallo beste bb leden.
Iemand soortgelijke ervaring met dit schema of een idee of dit een goed schema is ?

Dag 1 : Borst en triceps
Dag 2 : Rug en biceps
Dag 3 : Schouders en benen
Dag 4 : Borst en triceps
Dag 5 : Rug en biceps
Dag 6 : Schouders en benen
Dag 7 : Rust

Iedere oefening 3sets van 8tot 10 herhalingen . schouders rug en benen zou ik 4 sets nemen of is dit wat teveel van het goede?

Oefeningen:

Borst & triceps:

Bench press
Dumbbell fly on flat bench
Cable crossover

Rope pushdown
Overhead Triceps Extensions
reverse grip tricep pushdown

————————————————

Rug & biceps:

Seated row
reverse pec dec fly
Lat pulldown
Standing lat pulldown

Barbell curl
Dumbell haller curl
Preacher Curls

—————————————————

Schouders & benen:

lateral raise
front raises
reverse dumbbell fly
Overhead press

Romanian deadlift
Leg press
Squats
Kuiten


Ik hoor het graag 🙂
 
Sommige oefeningen zou ik dan ook eens afwisselen tussen incline , flat en decline .
 
Gewoon mee beginnen, en voeding en rust op orde. Werkt je gear niet dan hoe je nu traint en gebruikt ?
 
Gewoon mee beginnen, en voeding en rust op orde. Werkt je gear niet dan hoe je nu traint en gebruikt ?
Wilde juist opmerken...
Nu pas vragen over zijn schema terwijl hij al kuurt :o

laurie97
Waarom niet een bewezen schema pakken?
FB of UB/LB?
 
Gewoon mee beginnen, en voeding en rust op orde. Werkt je gear niet dan hoe je nu traint en gebruikt ?
Helaas tot nu nooit een schema gebruikt . Probeerde iedere spiergroep 2x per week te trainen maar sloeg soms een dag over waardoor ik het dan terug niet deed. Zit iedere dag op 3000kcal waarvan 2gr eiwit per kg lichaamsgewicht en 1,2 gr vetten . Resultaten zijn er maar merk laatste weken dat ik toch minder goed vooruit ga . Ook 2 weken enorm last gehad van mijn maag(misselijk, weinig stoelgang , niet trainen en amper 1000 kcal binnen gekregen) hierdoor 3 van de 7 kg kwijt geraakt . Gebrukte 400 test 200 deca . Nu wat verhoogd naar 500 test 250 deca . Dit verdeel ik 2x per week .
 
Wilde juist opmerken...
Nu pas vragen over zijn schema terwijl hij al kuurt :o

laurie97
Waarom niet een bewezen schema pakken?
FB of UB/LB?
Ja inderdaad dom van mij .
Ja die bewezen schemas zien er wel interessant uit. Misschien eerst eens mijn schema proberen en kijken of het goed werkt .
 
Het gaat ook om de intensiteit en niet alleen een schema volgen. Je moet gewoon keihard trainen, ook als je gebruikt
 
Waarom verhogen als je voeding EN training nog niet on point zijn?
Ik zou eerder zeggen stop en ga eerst de boel op orde krijgen, consistent trainen volgens ern schema, voeding daarbij op orde en kijken hoe je naturel groeit. Als je dat eenmaal op orde hebt dan kijken hoe je fatsoenlijk kuurt.

Eerst stap 1 (en 2 tm tig..... paar jaar echt trainen/eten/rust)
Dan pas AAS en eerst goed de consequenties overwegen.
Het blijft vast nog wel even houdbaar....
 
Helaas tot nu nooit een schema gebruikt . Probeerde iedere spiergroep 2x per week te trainen maar sloeg soms een dag over waardoor ik het dan terug niet deed. Zit iedere dag op 3000kcal waarvan 2gr eiwit per kg lichaamsgewicht en 1,2 gr vetten . Resultaten zijn er maar merk laatste weken dat ik toch minder goed vooruit ga . Ook 2 weken enorm last gehad van mijn maag(misselijk, weinig stoelgang , niet trainen en amper 1000 kcal binnen gekregen) hierdoor 3 van de 7 kg kwijt geraakt . Gebrukte 400 test 200 deca . Nu wat verhoogd naar 500 test 250 deca . Dit verdeel ik 2x per week .
Dit haalt ook niets uit om te verhogen
 
Hallo beste bb leden.
Iemand soortgelijke ervaring met dit schema of een idee of dit een goed schema is ?

Dag 1 : Borst en triceps
Dag 2 : Rug en biceps
Dag 3 : Schouders en benen
Dag 4 : Borst en triceps
Dag 5 : Rug en biceps
Dag 6 : Schouders en benen
Dag 7 : Rust

Iedere oefening 3sets van 8tot 10 herhalingen . schouders rug en benen zou ik 4 sets nemen of is dit wat teveel van het goede?

Oefeningen:

Borst & triceps:

Bench press
Dumbbell fly on flat bench
Cable crossover

Rope pushdown
Overhead Triceps Extensions
reverse grip tricep pushdown

————————————————

Rug & biceps:

Seated row
reverse pec dec fly
Lat pulldown
Standing lat pulldown

Barbell curl
Dumbell haller curl
Preacher Curls

—————————————————

Schouders & benen:

lateral raise
front raises
reverse dumbbell fly
Overhead press

Romanian deadlift
Leg press
Squats
Kuiten


Ik hoor het graag 🙂
Start eerst met compound oefenigen en dan pas met isolatie oefeningen.
compound kan je doen op progressieve manier dus bv target weight is 100kg en je draait sets van 12 reps en komt uit op 12, 10, 7, 5.
Dat betekend dat je gewicht te hoog is. Je moet ongeveer uitkomen op 4x je target reps. Dus 12, 12, 12, 12 dan Gata het gewicht omhoog.\
12, 12, 10, 9 dan blijf je op het gewicht hangen.
Bij isolatie kan je hoger in reps en lager in je 1RM max. bijvoorbeeld rep target op 70%en van je 1 RM is 12-15 reps
Dan doe je dus 3-4 werksets 12-15 reps.

Indeling zou ik iets anders doen.
Borst 4 oefeningen startend met een compound
Triceps 2 oefeningen omdat je voldoende triceps pakt bij borst

Rug 5 oefeningen startend met een compound en pulldowns komt het dichtste in de buurt als je geen deadlifts wil inzetten.
Als laatste de achterzijde schouders dus 4x rug en 1x die reverse fly's
Biceps 2 oefeningen omdat je voldoende biceps bij rug pakt.

schouders 3 oefeningen omdat je bij borst ook zat schouders pakt en dan nu vooral de laterale delta en achterzijde
bijvoorbeeld starten met een OHP en dan side raises en wellicht afsluiten met Rope face pulls.
Benen 4 oefeningen eerst een kniebuiging oefening dus squat, frontsquaw, hacksquat daarna extensions welke de quads volledig isoleert een legpress of Romanian split squat (dit is dus geen echte squat en dus geen compound oefening) wellicht afsluiten met een sizzy squat
Kuiten apart en dan 2 oefeningen staand en zittend.

Dit zou ik doen.
 
Sowieso niet... hier een schema posten voor massa terwijl je al aan de AAS zit... :emo:
Sommige beginnen er al mee voor ze überhaupt naar de gym gaan.
(daarmee zeg ik niet dat het hier het geval is)
 
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik besef ook dat het een slecht idee was om met een kuur te beginnen zonder dat alles in orde is. Ik ga hier direct werk van maken . Denk wel dat ik nog paar weken zal doortrekken nu mijn eigen testosteron productie toch stil lig .
 
Back
Naar boven