Fitness Seller

Is dit een goed Training schema voor de cut?

Bezoekers in dit topic

nindo17

Cool Novice
Lid geworden
10 apr 2013
Berichten
121
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Ik heb altijd getraind zonder een schema en gewoon beetje de dag zelf bedacht wat ik ga doen, dit heeft altijd wel goed geholpen maar nu in de cut heb ik af een toe dagen dat ik minder energie heb. En als ik dan een plan heb dan weet ik dat me trainingen gewoon goed zijn als ik ze doe, en kan ik daar weer proberen energie uit te halen.

Naast dit trainingsschema heb ik ook een zelf gemaakt voeding schema deze zou ik ook even hierin posten.

Ik ben benieuwd of jullie het training dus goed vinden of commentaar/ verbeterpunten hebben.

Greetz!
 

Bijlagen

Trainings schema Nigel CUT.xlsx
39,5 KB · Weergaven: 127

cut schema 2015 02-03-2015 excl..xlsx
40,3 KB · Weergaven: 81

Als ik jou was zou gewoon gewoon voor een UB/LB schema kiezen zoals deze, zodat je je spiergroepen 2x per week aanspreekt, en dit in max 4 dagen doet. Hou je sws al een dag over om cardio op te doen.

Cardio na je krachttraining kan goed, maar moet je wel even over nadenken. Ligt je primaire focus op vet verbranden is dit een goed idee. Echter wanneer je onvoldoende kcal neemt rondom je training zal je lichaam na een heftige cardio sessie ook spiercellen gaan gebruiken als energiebron.

Waarom ga je nu al cutten trouwens? Volgens je stats sta je op 13%? Wanneer je nu begint sta je eind mei/begin juni al op 10%. Zou het nog een maandje uitstellen als ik jou was, tenzij je over de 13% zit, of <10% wil gaan.
 
Laatst bewerkt:
Als ik jou was zou gewoon gewoon voor een UB/LB schema kiezen zoals deze, zodat je je spiergroepen 2x per week aanspreekt, en dit in max 4 dagen doet. Hou je sws al een dag over om cardio op te doen.

Cardio na je krachttraining kan goed, maar moet je wel even over nadenken. Ligt je primaire focus op vet verbranden is dit een goed idee. Echter wanneer je onvoldoende kcal neemt rondom je training zal je lichaam na een heftige cardio sessie ook spiercellen gaan gebruiken als energiebron.

Waarom ga je nu al cutten trouwens? Volgens je stats sta je op 13%? Wanneer je nu begint sta je eind mei/begin juni al op 10%. Zou het nog een maandje uitstellen als ik jou was, tenzij je over de 13% zit, of <10% wil gaan.
Thanx voor je reactie maar toch vind ik 4 dagen in de week maar training niet zo heel chill haha, hou er van om te trainen.
Plus uit een upper body lower body kan ik niet echt alles er uit halen wat er in zit voor een goeie pomp.

Me stats zijn nog van vorig jaar zomer zit denk ik nu op 15-16 %. en dat was me droogst ooit, dus nu wil ik droger! ik wil op 10% zitten of er onder.

Plus ik doe er liever wat langer over zo dat ik langzaam alles kan aanpassen als het minder loopt.

Maar eigenlijk zeg je als ik cardio doe ik beter goed rondom de training meer moet eten. Of de maaltijden verplaatsen naar de voor en er na.
 
maar toch vind ik 4 dagen in de week maar training niet zo heel chill haha, hou er van om te trainen.
Plus uit een upper body lower body kan ik niet echt alles er uit halen wat er in zit voor een goeie pomp.

Meer betekend niet altijd beter, net zoals dat pomp niet rechtstreeks in verhouding staat met spiergroei. 30 herhalingen voor biceps zorgen voor een fantastische pomp, maar wanneer je enkel op deze manier traint zul je weinig vooruitgang boeken. Dit komt door het type spiervezel, type l, welke goed bestand zijn tegen vermoeidheid, maar slechts een zeer beperkte capaciteit hebben voor groei. Het trainen met hoge herhalingen is dus prima voor het vergroten van het lokaal spieruithoudingsvermogen en het verbeteren van de spierkwaliteit, maar het draagt maar in zeer beperkte mate bij aan de toename van de spiermassa.

Wat betreft je maaltijden, je moet zowel voor als na je training kcals binnenkrijgen. Ik weet niet op welke intensiteit je je cardio uitvoert. 10km hardlopen op hoge intensiteit komt je vetverbranding na een workout zeker ten goede, maar kan ten koste gaan van je spiermassa wanneer je voeding niet in orde is.

EDIT: Na het trainen eet je slechts een banaan + wat whey. Ik zou je maaltijd van 14.30 verplaatsen tot na het trainen, en evt nog wat snelle suikers voor je training.
 
Meer betekend niet altijd beter, net zoals dat pomp niet rechtstreeks in verhouding staat met spiergroei. 30 herhalingen voor biceps zorgen voor een fantastische pomp, maar wanneer je enkel op deze manier traint zul je weinig vooruitgang boeken. Dit komt door het type spiervezel, type l, welke goed bestand zijn tegen vermoeidheid, maar slechts een zeer beperkte capaciteit hebben voor groei. Het trainen met hoge herhalingen is dus prima voor het vergroten van het lokaal spieruithoudingsvermogen en het verbeteren van de spierkwaliteit, maar het draagt maar in zeer beperkte mate bij aan de toename van de spiermassa.

Wat betreft je maaltijden, je moet zowel voor als na je training kcals binnenkrijgen. Ik weet niet op welke intensiteit je je cardio uitvoert. 10km hardlopen op hoge intensiteit komt je vetverbranding na een workout zeker ten goede, maar kan ten koste gaan van je spiermassa wanneer je voeding niet in orde is.

EDIT: Na het trainen eet je slechts een banaan + wat whey. Ik zou je maaltijd van 14.30 verplaatsen tot na het trainen, en evt nog wat snelle suikers voor je training.

sorry voor late reactie! Dankjewel man

Het is volstaat zeker niet tot meer spiergroei dan begrijp ik! maar een afwisseling voor me lichaam is af en toe wel is goed. Daarom train ik soms met hogere herhalingen. Maar die 4 dagen split vind ik meer gewoon saai haha! zou wel goed zijn maar ik vind het minder leuk! En probeer zoveel mogelijk hetzelfde te trainen als ik in me bulk deed!

Me cardio doe ik in een vorm van een HIIT of op liss. Tijdens en na de training voorzie ik me lichaam van bcaa, glutamine en leucine (B&F) En ik train niet altijd na het avondeten, soms ook in de middag en dan heb ik inderdaad dat bakje rijst, kip en groenten na me training. Of me avondeten na me training. Maar ik zal het mee nemen om als ik in de avond ga trainen een bakje rijst enz na me training eet!
 
Nee man. Kut schema. Teveel isolatie. Juist tijdens het cutten heb je geen zak aan isolatie. Je moet juist zorgen dat je spieren behoudt. Isolatie doe je om bepaalde spieren harder te laten groeien. Tijdens cut groei je niet en moet je vooral zorgen dat je je massa + kracht behoud. Dat doe met oefeningen als bankdrukken en squatten, niet met skull crushers en flyes. Eerst buik voordat je benen doet is helemaal uit den boze.
 
Nee man. Kut schema. Teveel isolatie. Juist tijdens het cutten heb je geen zak aan isolatie. Je moet juist zorgen dat je spieren behoudt. Isolatie doe je om bepaalde spieren harder te laten groeien. Tijdens cut groei je niet en moet je vooral zorgen dat je je massa + kracht behoud. Dat doe met oefeningen als bankdrukken en squatten, niet met skull crushers en flyes. Eerst buik voordat je benen doet is helemaal uit den boze.
Zoals je ziet bank druk en squat ik ook. Ik doe buik voor benen, omdat ik een zwakke onderrug heb en hierdoor me spieren in me buik en onderrug goed warm en soepel zijn voor zware squats. Verder snap ik wel dat isolatie oefening misschien minder zin heeft. Maar voor mij voelt het wel lekker om er bij te doen. Maar bedankt voor je reactie!
 
je vraagt of het een goed trainingsschema is? nou dat is het dus niet. Nu willen mensen je helpen en geven je tips hoe je het beter kan doen maar weiger je ook maar iets aan te veranderen.. wat wil je nu horen dan?
 
Back
Naar boven