MuscleMeat

Is dit een goed trainingsschema???

Bezoekers in dit topic

khalilo

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
4 feb 2004
Berichten
17
Waardering
0
Ik train 4à5 maal per week is dit het goeie trainingsschema???

Maandag: Rug
Dinsdag: vrij
Woensdag:Borst en biceps
Donderdag:Schouders en triceps
Vrijdag:Benen
Zaterdag:Meestal Borst en nog een kleine spiergroep.
Zondag:vrij

Buikspieren train ook 2à3 keer per weel meestal aan de eind van een training als ik nog een beetje energie over heb.
Dit is wel geen vast schema, Ik wissel iedere week of iedere 2 weken af ik schuif de spiergroep van maandag naar woensdag af en zo verder...zondag heb ik altijd rust.
Meestal doe ik 4 setjes van 10 herhalingen alleen bij armen doe ik 3setjes van 10.

Is dit schema goed????

Zo niet zou iemand mij dan een beter schema kunnen voorschrijven. AUB
Alvast bedankt
 
Elke spiergroep 1 keer per week trainen (behalve bij fbw schema), dus als je je buik doet kun je je beter dan helemaal uitputten ipv 2 of 3 keer per week te doen.
 
Laatst bewerkt:
khalilo zei:
Ik train 4à5 maal per week is dit het goeie trainingsschema???

Maandag: Rug
Dinsdag: vrij
Woensdag:Borst en biceps
Donderdag:Schouders en triceps
Vrijdag:Benen
Zaterdag:Meestal Borst en nog een kleine spiergroep.
Zondag:vrij

Buikspieren train ook 2à3 keer per weel meestal aan de eind van een training als ik nog een beetje energie over heb.
Dit is wel geen vast schema, Ik wissel iedere week of iedere 2 weken af ik schuif de spiergroep van maandag naar woensdag af en zo verder...zondag heb ik altijd rust.
Meestal doe ik 4 setjes van 10 herhalingen alleen bij armen doe ik 3setjes van 10.

Is dit schema goed????

Zo niet zou iemand mij dan een beter schema kunnen voorschrijven. AUB
Alvast bedankt

Volgens mij kun je beter
ma: rug + biceps ( met rug oefeningen vermoei je de biceps toch al, dus als je nog een concentration oefening voor biceps pakt, misschien 2, dan zit dat wel goed)
wo:borst + triceps (zelfde verhaal als rug + biceps)
do: benen + (schouders, dat doe ik altijd, maar weet niet cker of dat een echte goede combi is)
zaterdag: pak je bijv. week 1 rug + biceps, maar de week die daar op volgt doe je op zaterdag borst + triceps.

gegroet
 
Als je woensdag je borst zwaar pakt zullen je triceps donderdag nog (lang) niet hersteld zijn dus dat lijkt me niet handig. Zelfde geldt voor vk schouders.
misschien: ma borst + triceps+ zk en vk schouders
wo rug +biceps+ ak schouders
vr benen+buik etc
 
Back
Naar boven