XXL Nutrition

Is dit een goede voedingsschema?

Bezoekers in dit topic

Syb

Novice
Lid geworden
9 jan 2013
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
68kg
Hallo allemaal,

Ik ben 17 jaar en wil later graag naar 't korps mariniers. Ik ben hier terecht gekomen omdat ik een aantal vragen heb over mijn geplande voedingsschema

Sinds februari doe ik 3X per week aan hardlopen (6km in 28min) en doe ik 4X per week aan fitness
Bij fitness doe ik dinsdag en zaterdag: biceps,rug en buik
donderdag en zondag: triceps, borst en buik
Mijn benen train ik alleen bij 't hardlopen.
Nu wil ik mij graag aan een voedingsschema houden zodat er sneller spiermassa bijkomt.
Ik weeg nu ongeveer 68/20 kg en ben 1.84m
Dit voedingsschema heb ik nu in mijn hoofd:

7:30 : Havermout en volle melk
12:00: 2 boterhammen met kipfilet
15:30: 2 boterhammen met gekookte eieren
18:30: Avondeten is verschillend (meestal eten we indisch)
Na het avondeten kwark

1 uur voor fitness een banaan en na fitness karnemelk en kwark

is dit een goede voedingsschema?
Alvast bedankt voor jullie advies
smile.gif
 
-
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij veel te weinig. Op hoeveel kcal kom je uit in welke verhoudingen?
 
reken eerst eens je aantal kcal uit in onderhoud.
maak dan een voedingsschema met ongeveer 500 kcal erbovenop en maak het in zo'n excelbestandje
dat is veel makkelijker voor ons en voor jou om alles goed uit te rekenen.

als voorbeeld heb ik mijn schema eens gepost
bekijk dat even en vul alles voor jou in, pas daarna zullen we je goed kunnen helpen ;)
 

Bijlagen

  • voedingsschema.xls
    36 KB · Weergaven: 78
Probeer ook je benen te trainen tijdens fitness en je rompspieren hierdoor zul je sneller worden en dat kan handig zijn voor je marine test...

Ontopic
Als je massa wil maken dan eet je veel te weinig. Tim6289 heeft gelijk en probeer calorie rijk te eten en voor al gezond. Ik neem aan dat je van 2 boterhamen niet goed vol zit maak daar maar 4 van of zelfs 5. Probeer flink avond te eten en als je moeite hebt met veel eten kan je nog altijd aan de weightgainer maar wel naast een goede voeding anders drink je het voor niks
 
Ik zou niet te veel focussen op massa als je een carriere bij de marine ambieert maar eerder richten op een dieet dat spierherstel bevordert. Dat houdt dus in dat je iets meer eiwitten moet eten en je koolhydraatinname normaal moet houden.
 
Je voeding is niks waard, ontbijt en avond eten zijn prima. je moet heel wat boterhammen eten en vis, vlees en pasta.

Richt je op een goede conditie, je weet waar je aan begint en wat je moet presteren ?
 
Train op kracht en uithoudingsvermogen, massa is niet belangrijk. sterke armen, handen, benen, core en nek is belangrijker als algehele massa.
 
Back
Naar boven