Fitness Seller

Is dit full body schema goed voor mij? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kastabrur

Novice
Lid geworden
15 apr 2015
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
79kg
Ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen met fitnessen, na een tijdje op apparaten trainen heb ik van een vriend dit schema gekregen om met losse gewichten te beginnen. Na een tijdje gestopt te zijn ben ik anderhalve maand geleden weer begonnen met sporten met dit schema en het bevalt erg goed, ik vraag me alleen af of het schema zelf wel zo goed is (voor de doelen die ik heb), en zou ik graag wat kleine aanpassingen maken als dat mogelijk is.

Schema A:
Benchpress 3x5
Barbell row 3x5
Squat 5x5
Pull ups 2x max
Incline bench press 2x10
Shoulder press 3x10
Barbell curl & overhead triceps 3x10 (superset)
Calf raise 3x10

Schema B:
Deadlift 3x5
Squat 6x3 (explosief)
Benchpress 6x3 (explosief)
Barbell row 6x3 (explosief)
Dips 3x max
Shoulder press 3x10
Biceps & triceps cable 3x10 (superset)
Calf raise 3x10

Mijn doelen zijn op het moment meer massa krijgen en meer kracht krijgen.
Prioriteiten heb ik nog niet echt, ik wil eerst overal wat meer massa krijgen gewoon.

Hiernaast ben ik ook benieuwd of ik de explosieve sets kan veranderen in andere verhoudingen, want deze vind ik niet erg leuk om te doen. Ook zou ik misschien de shoulder press willen ruilen voor een barbell overhead press als dat kan, en misschien in 3x5 verhoudingen als dat past bij mijn doelen.

Omdat ik nu van plan ben serieus te gaan trainen leek het me handig dit te beginnen met een goed schema.

Alvast bedankt voor de feedback,

Kastabrur
 
Ziet er prima uit, ik zou alleen overal compounds aan het begin van elke workout doen. Zeker squat als eerste oefening lijkt me maar dat is maar net wat je zelf wilt.
 
Die explosieve shizzle zou ik lekker voor later bewaren. Maar sets van 3 is niks mis mee. Ik zou het zo doen:

Schema A:
Squat 5x5
Benchpress 3x5
Barbell row 3x5
Dips 2x5, 1xAMRAP
Curl variant 2x10-12
Ab Work

Schema B:
Squat 7x3 (80% van je 1 RM)
Overhead Press 3x5
Deadlift 1x5
Chin Ups 2x5, 1xAMRAP
Triceps oefening 2x10-12
Calf raise 3x10
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties, dat schema kan ik wel eens gaan proberen.

Ik vraag me alleen af of het niet negatief zou zijn om van 3x per week bankdrukken naar (gemiddeld) 1.5 keer per week te gaan(zelfde verhaal met shoulder press/overhead press, die doe ik nu ook 3x per week), en of de incline bench press niet nodig is?

Ook vind ik deadliften leuk om te doen en is 1x5 niet heel erg weinig?
 
Als je echt vaker wil benchen dan doe je gewoon de eerste en derde dag van de week bench en de tweede dag overhead press.

1x5 op deadlift is je werkset, daarnaast heb je natuurlijk nog je opwarmsets. Je kunt er natuurlijk ook meer doen, gewoon even aanvoelen anders.
 
Meer is niet altijd beter
 
Back
Naar boven