Fitness Seller

Is dit het juiste voedingsschema voor clean bulk ( zo min mogelijk vetmassa )

Bezoekers in dit topic

grewieto

Novice
Lid geworden
31 mei 2017
Berichten
2
Waardering
0
Beste Mensen,

Ik zit een beetje te struggelen met het maken van het juiste voedingsschema en ik hoop dat ik hier geholpen kan worden. Ik heb eerst een aantal vragen en vervolgens zal ik het door mij ontworpen voedingsschema posten. Ik wil graag spiermassa aanzetten, maar als het kan mijn vet percentage niet verhogen. Nu heb ik meerdere sites gekeken en soms staat er dat dit naturel mogelijk is maar er zijn ook sites die dit tegenspreken.

Ik zal nu een opsomming maken met een aantal vragen die ik heb , vervolgens zal ik mijn ontworpen eetschema posten.

vraag 1: Is het mogelijk om spiermassa aan te zetten zonder in vetpercentage omhoog te gaan?

vraag 2: Om mijn dagelijkse basis gezonde vetten binnen te krijgen, is het dan een goed idee om bij mijn eerste 4 maaltijden van de dag telkens een eetlepel ( ongeever 15 gram ) extra vierge olijfolie toe te voegen? Ik vind het lastig om aan mijn gezonde vetten te komen, en is dit genoeg indien ik dagelijks 4 x per dag 15 gram olijfolie bij mijn maaltijd neem?

vraag 3: Ik train meestal in de avond na het avondeten. Na mijn training drink ik altijd direct bcaa, creatine en whey. Vervolgens eet ik een paar uur later voor het slapen nog wat kwark. Mijn vraag luidt: moet ik ook koolhydraten nemen na mijn training? Ik neem nu geen koolhydraten na mijn training , omdat ik dan met mijn totale calorie inname niet uitkom.... Er zijn meerdere sites die beweren dat je wel koolhydraten moet eten na de training maar er zijn ook sites die dit tegenspreken.

Oke , dit waren mijn vragen . Ik hoop dat iemand mij hier serieuze , duidelijke antwoorden op kan geven waar ik iets aan heb.

Ik zal nu mijn voedingsschema posten die ik nu net zelf ontworpen heb. Ik hoor graag wat ik kan wijzigen eraan. Als het schema helemaal goed is, wil ik zo snel mogelijk ermee beginnen.

Mijn lente is 1.76m en mijn gewicht is +- 70 kg. Dit doordat ik al een half jaar kamp met blessures en niet optimaal kan sporten als voorheen. Mijn normale gewicht lag altijd rond de 77 kg. Nu ben ik weer rustig aan begonnen met trainen en wil graag toch spiermassa bijkomen. Ik kan momenteel alleen geen borst trainen , doordat ik een lichte spierscheur heb. De rest ben ik vorige week weer mee begonnen te trainen ( op een lichte manier, maar wel goede uitvoering. Dit omdat ik zo min mogelijk belasting op mijn borst wil krijgen.

Ik hoor graag wat ik eventueel kan veranderen. Voor mijn idee zal ik het voedingsschema qua calorieën iets moeten inkrimpen, omdat ik bang ben dat ik anders teveel vet aan ga zetten, omdat dit schema denk ik teveel calorien bevat voor clean bulk.

09:00 Maaltijd 1 :

Ontbijt

100Gram Brinta= 360 kcl

30 gram eiwitshake= 140 kcl

Eetlepel ( +- 15 gram) olijfolie extra vierge = 130 kcl


Koolhydraten: 65 gram

Eiwitten: 35 gram

Vetten: 15 gram


Totaal kcl= 630 kcl


11:30 Maaltijd 2:

80 gram Pasta/rijst= 290 kcl

100 gram kip/tonijn/zalm/bief= 150 kcl

100 gram groente= 35 kcl

Eetlepel( +- 15 gram) olijfolie extra vierge = 130 kcl ( indien zalm niet van toepassing )


Koolhydraten: +- 55 gram

Eiwitten: 30 gram

Vetten: 15 gram


Totaal kcl: 600 kcl


14:00/14:30 Maaltijd 3:

80 gram Pasta/rijst= 290 kcl

100 gram kip/tonijn/zalm/bief= 150 kcl

100 gram groente= 35 kcl

Eetlepel( +- 15 gram) olijfolie extra vierge 130 kcl ( indien zalm niet van toepassing )



Koolhydraten: +- 55 gram

Eiwitten: 30 gram

Vetten: 15 gram


Totaal kcl: 600 kcl


17:30 Maaltijd 4:

Avondeten ( wat pot schaft: meestal groente, vlees/vis, aardappels/pasta/rijst)



Eiwit: +- 40/45 gram

Koolhydraten: +- 60/70 gram

Vetten: ?


Totaal kcl: ongeveer 750 kcl , dit is moeilijk te zeggen omdat ik avondeten gewoon eet wat gemaakt wordt door ouders/schoonouders




20:30 Maaltijd 5 ( na het trainen):

Eiwitshake


Eiwit: 30 gram



totaal kcl: 150 kcl


22:30/23:00 Maaltijd 6:

300 gram kwark


Eiwitten: +- 25 gram

Totaal kcl: 180 kcl


Totaal eiwit: +- 190 gram

Totaal koolhydraten: +- 250 gram

Totaal vetten: +- 70 gram


Totale kcl over hele dag: 2910kcl
 
Ten eerste.. je macro's bij elkaar geteld leveren maar 2390 kcal en geen 2910 kcal.

Wat is er moeilijk aan goede vetten?
Genoeg keuzes: eieren, noten, pinda's zaden en pitten, pindakaas, avocado, vette vis, volle zuivel, pure chocolade etc...
 
Ten eerste.. je macro's bij elkaar geteld leveren maar 2390 kcal en geen 2910 kcal.

Wat is er moeilijk aan goede vetten?
Genoeg keuzes: eieren, noten, pinda's zaden en pitten, pindakaas, avocado, vette vis, volle zuivel, pure chocolade etc...

Klopt , puur alleen de macros bij elkaar opgeteld levert maar 2390 kcal. Maar als ik voeding tel waar ik deze uithaal kom ik uit op meer calorieën. Neem bijvoorbeeld Brinta 100 gram bevat 360 calorieën. Deze 360 Calorieën zijn niet alleen de koolhydraten. Aan koolhydraten bevat het maar 260 kcal. Zo ben ik dus op meer calorieën uitgekomen.

Maar als ik probeer 70 gram vetten binnen te krijgen? Dan spreken we puur en alleen over onverzadigde vetten toch? Of mag een gedeelte ervan ook verzadigd zijn? Zo, ja wat is de juiste verhouding.

Alvast bedankt!
 
Klopt , puur alleen de macros bij elkaar opgeteld levert maar 2390 kcal. Maar als ik voeding tel waar ik deze uithaal kom ik uit op meer calorieën. Neem bijvoorbeeld Brinta 100 gram bevat 360 calorieën. Deze 360 Calorieën zijn niet alleen de koolhydraten. Aan koolhydraten bevat het maar 260 kcal. Zo ben ik dus op meer calorieën uitgekomen.
??????
 
Eetlepel( +- 15 gram) olijfolie extra vierge = 130 kcl , lijkt mij niet heel lekker...
\
probeer eens een ei
 
Vraag 1: antwoord = ja
Vraag 2: verstandig antwoord laat ik aan anderen over. Ik eet vet als ik er zin in heb, verzadigd of onverzadigd maakt me niet uit. Bij een "gezond dieet" kun je gerust ook verzadigde vetten nemen.
Vraag 3: zou zeker koolhydraten nemen na je training. Je spieren hebben het dan het hardste nodig. Overdag wat minder nemen?
 
Back
Naar boven