XXL Nutrition

Is dit niet dezelfde oefening?

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
[Abeelding niet meer beschikbaar]
Is dit niet de zelfde oefening als

[Abeelding niet meer beschikbaar]

want ik train de rug en de schouders niet op dezelfde dag

(train voor spiermassa)
 
In principe wel, maar bij de eerste oefening kun je je beter concentreren op de beweging die je maakt omdat je de grote rugspier (latissimus dorsi) eerst aan de ene en dan aan de andere kant traint. Bovendien kun je hem 1 handig zwaarder pakken. Met andere woorden de eerste oefening is in principe intensiever.
 
maar die onderste moet ik dus doen voor mijn schouders, maar ik heb tijdens mijn rug dag de eerste al moeten trainen, maakt het dan niet uit dat ik tussen die dag een dag rust neem en daarna de schouders en biceps train?
 
je moet niets...je kan misschien beter ipv die tweede oefening bent over lateral raises doen
 
Laatst bewerkt:
de tekeingen zijn niet duidelijk denk ik

tekening 1:
roeibeweging, dus arn arm dicht langs het lichaam

tekening 2 armeneven wijdig met de shouders (bovenlichaam kan je ook op je benen laten rusten)
Dit is nl de reverse Flye zo te zien)
 
Ik vind 'em zelf ook prettiger als ik bij 2 wat dieper zit.
 
Zijn niet hetzelfde. De eerste (zagen) is echt meer voor de zijkant, en de laatste is echt voor de grote ruspieren..
 
[Abeelding niet meer beschikbaar]

Rug


[Abeelding niet meer beschikbaar]


Achterkant schouders

Maar bij alle 2 zal je wel alle 2 de spiergroepen pakken
alleen bij de 1e meer je rug en de ander meer je schouders
 
Het verschil tussen een rug en een achterkantschouder oefening zit hem in het gebruik van de rugspieren!!

Op het moment dat je je schouderbladen naar elkaar toetrekt ben je je rug aan het trainen.
Mensen die tijdens bend-over raises hun schouderbladen naar elkaar toe trekken maken dus er in weze dus gelijk een rug oefening van.

Bij een oefening voor de achterkant schouder kan je stellen dat de armen niet achter je lichaam komen. Bij de varianten die hier getoond worden gebeurd dit wel. Beiden zijn dus rug oefeningen die ook de achterkant van de schouder trainen (zoals alle roeioefeningen)
 
Laatst bewerkt:
Yep 3XL, tis net zoals met seated cable rows. De meeste mensen willen rug doen maar houden hem helemaal stijf en roeien dus alleen mat biceps/schouders.
Terwijl als je je schouders naar voor laat hangen en op het einde naar achter trekt, je je rugspieren mee gaat belasten...
 
Back
Naar boven