Fitness Seller

is dit nou te veel van het goede?

Bezoekers in dit topic

BartjeArnhem

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
11
Waardering
0
Hoi,

Vroeg me nou af of de manier die ik train nou gewoon te veel of slecht is. Ben zelf namelijk gewoon echt beetje verslaafd aan sporten, het is voor mij werken (op het werk sporten) sporten, eten, slapen. Ik ben nu zo`n 2.5 maand bezig.

Hier wat ik doe:
Maandag
- loop ik half uurtje hard
-borst/ bicep 6 borstoefeningen, 5 bicep reps 12/10/8/6
-10 a15 min buik

Dinsdag
- 20 baantjes zwemmen en ff de sauna in:p
-rug/tricep 5 rugoefeningen, 5 tricep reps 12/10/8/6
-10 a15 min buik

Woensdag
rust

Donderdag
- half uurtje hardlopen
-borst/ bicep 6 borstoefeningen, 5 bicep reps 12/10/8/6
-10 a15 min buik

Vrijdag
-rug/tricep 5 rugoefeningen, 5 tricep reps 12/10/8/6
-10 a15 min buik

Zaterdag (relaxt/rustig aan)
- 2 schouder, 5 benen
-10 a15 min buik

Ik wissel de donderdag wel eens met de zaterdag. Dan pak ik 5 been en 3 schouders.

Verderrest heb ik behoorlijk wat sups erbij en ben ik goed met mijn voeding bezig. 2 gainer- 3 porteine- 1 bak kwark- bakje-sardientjes- 4 eitjes en dan de rest van mijn voeding en sups nog.

Ik heb gewoon altijd zin om te trainen. Vind het k*t om maar thuis voor de tv te zitten.

Mijn meisie is al tijdje weg dus kan me gewoon goed op sporten richten.

Sport nu zo`n 4 jaar. Heb al die tijd zo`n 3 x in de week gesport. Ben nu echt serieus aan de gang. Benen niet serieus vanwege problemen met onderrug.

Ik kan trouwens zo hard trainen als ik wil, krijg gewoon geen spierpijn meer. (bankdrukken max 95 kilo max 4 x, schuindrukken 75 kilo 6 x) Voel de dag erna natuurlijk wel dat ik wat gedaan heb, maar echte spier pijn niet. Op werk doe ik trouwens niet veel, dus heb daar redelijk mijn rust.

Ik ben touwens zo rond de 1.92 lang en weeg nu 86 kg. (2,5 maand geleden nog 78 kg) Heb een behoorljjk afgetraind lichaam en weinig fet (droog)

Reacties, graag!!!

Groeten Bart
 
Laatst bewerkt:
Je slaat door met je buik oefeningen elke keer... waar denk je dat dat goed voor is? Als je "blokjes" wil moet je gewoon lekker gaan squatten en zorgen dat je droogg komt te staan, dat is de enige manier om die spieren te kunnen zien.

Voor de rest doe je 2 keer per week borst/bicep rug/tricep en maar 1 keer benen schouder... dit kan je beter verdelen... je biceps en triceps zijn niet het belangrijkste!!! Die pak je ook al mee met resp. borst en rug oefeningen dus probeer bi en triceps 1 of 2 keer per week max 2 oefeningen te doen en ga je richten op compound oefeningen (squat, deadlift, BOR, Military press etc.)

Je instelling is goed dus lekker knallen!
 
heb me een week lang kapotgehoest, dat wil ook wel werken voor je buikspieren
 
Je slaat door met je buik oefeningen elke keer... waar denk je dat dat goed voor is? Als je "blokjes" wil moet je gewoon lekker gaan squatten en zorgen dat je droogg komt te staan, dat is de enige manier om die spieren te kunnen zien.

Voor de rest doe je 2 keer per week borst/bicep rug/tricep en maar 1 keer benen schouder... dit kan je beter verdelen... je biceps en triceps zijn niet het belangrijkste!!! Die pak je ook al mee met resp. borst en rug oefeningen dus probeer bi en triceps 1 of 2 keer per week max 2 oefeningen te doen en ga je richten op compound oefeningen (squat, deadlift, BOR, Military press etc.)

Je instelling is goed dus lekker knallen!

Mijn buik is al reete droog( ben zelf rete droog) heb zelf al bijna weer 8 pak. Denk dat ik er in de zomer een sigaretje tussen kan leggen. Met bicep tricep, weet niet vind gewoon super lekker. Bicep curl pak ik 12 kilo/ 12 reps per arm, 14 kilo 10 reps per arm, 18 kilo 8 reps per arm, 2o kilo 6 reps per arm in de juiste uitvoering.

Ik heb blessure aan mijn rug. Dus squate enz doe ik niet. Te risicio vol voo rmijn rug.

Knallen als een malle:p;)

Bedankt man!
 
zoals tjooky al zei, je doet teveel en vooral tevaak buik. Gewoon 1 (of 2)x per week buik trainen, lekker zwaar. Niet 100 sit-ups oid gaan doen dat werkt niet.

verder vind ik het er goed uitzien hoor:)
 
Mijn buik is al reete droog( ben zelf rete droog) heb zelf al bijna weer 8 pak. Denk dat ik er in de zomer een sigaretje tussen kan leggen. Met bicep tricep, weet niet vind gewoon super lekker. Bicep curl pak ik 12 kilo/ 12 reps per arm, 14 kilo 10 reps per arm, 18 kilo 8 reps per arm, 2o kilo 6 reps per arm in de juiste uitvoering.
Ik heb blessure aan mijn rug. Dus squate enz doe ik niet. Te risicio vol voo rmijn rug.

Knallen als een malle:p;)

Bedankt man!

zelf vind ik het beter om slechts 1 ramp setje te doen en dan gelijk naar je zwaarste gewicht. bijvoorbeeld met jou stats:
opwarmen
16 kilo - 10 reps
20 kilo - 3x zoveel mogelijk

Zodra dit te licht word (je 3x 12 reps kan maken) ga je naar 22.

werkt voor mij goed:)
 
Buik mag best vaker dan 1 of 2 keer per week (zelfde met kuiten)

Verder moet je niet 'relaxed' benen doen, die moet je ook hard aanpakken! :D
 
zoals tjooky al zei, je doet teveel en vooral tevaak buik. Gewoon 1 (of 2)x per week buik trainen, lekker zwaar. Niet 100 sit-ups oid gaan doen dat werkt niet.

verder vind ik het er goed uitzien hoor:)

Oke, ik pak alles op het matje,
3x 25 met tussenpauze de zijkanten

en dan 3 setjes van 75 achter elkaar door (knieen staand op de grond, knieen in de lucht, en benen plat op de grond, en dan alles Crunches.

Buikspieren maakt niet uit toch? Die kan je zo vaak pakken als je wilt dacht ik.

Maar gewoon doorgana met schema?

Bedankt man!
 
zelf vind ik het beter om slechts 1 ramp setje te doen en dan gelijk naar je zwaarste gewicht. bijvoorbeeld met jou stats:
opwarmen
16 kilo - 10 reps
20 kilo - 3x zoveel mogelijk

Zodra dit te licht word (je 3x 12 reps kan maken) ga je naar 22.

werkt voor mij goed:)

Oke, zou het eens een keer proberen.
Maar pak alles max met mijn bicep.

dus nu pak ik max zwaar met de curl, 21e (3x 7,5 kg, 1x 10kg)curl apparaat 50 kilo, hamer curl 12 kilo 12 reps, 14 kilo 10 reps, 16 kilo 8 reps, 18 kilo 6 reps, en dan sluit ik af met een oefening, weet ff niet hoe die heet maar ook weer lekker zwaar:p

Is dit nou zo slecht dan?
 
Laatst bewerkt:
Buik mag best vaker dan 1 of 2 keer per week (zelfde met kuiten)

Verder moet je niet 'relaxed' benen doen, die moet je ook hard aanpakken! :D

haha:D ik wou dat ik het kon. Als ik benen pak, pak ik 4 been oefeningen en 1 kuit oefening. Moet uitkijken met mijn rug! ja en dan loop ik nog 2 x hard. Dus vind dat ook wel beetje meetellen!
 
Kijk buik kán je wel vaker trainen.. idd zelfde als kuiten omdat deze gewend zijn om altijd inspanning te leveren. zelf merkte ik heel erg verschil toen ik van 3 naar 1x per week ging voor buik. Ik split buik met schouders, gewoon omdat dit zo uitkomt.

3x 8-12 - weighted hanging knee raises
rust-pause setje (3x dus) - ab crunch vanaf de hoge pully (zit op je knieen)
rust-pause setje - weighted sit-up

obliques op ze tijd erbij

probeer het maar een keertje:)


verder heeft superknurft gelijk. benen moet je echt zwaar pakken! op deze spiergroep kan je echt zoooo diep gaan:D:D heerlijk. Zoals big ronnie zegt: Ain't nothing to it, but to do it! dus verman jezelf en afmaken die poten:cool:
 
Borst, bicep en tricep veel te veel oefeningen..
 
Kijk buik kán je wel vaker trainen.. idd zelfde als kuiten omdat deze gewend zijn om altijd inspanning te leveren. zelf merkte ik heel erg verschil toen ik van 3 naar 1x per week ging voor buik. Ik split buik met schouders, gewoon omdat dit zo uitkomt.

3x 8-12 - weighted hanging knee raises
rust-pause setje (3x dus) - ab crunch vanaf de hoge pully (zit op je knieen)
rust-pause setje - weighted sit-up

obliques op ze tijd erbij

probeer het maar een keertje:)





verder heeft superknurft gelijk. benen moet je echt zwaar pakken! op deze spiergroep kan je echt zoooo diep gaan:D:D heerlijk. Zoals big ronnie zegt: Ain't nothing to it, but to do it! dus verman jezelf en afmaken die poten:cool:

haha:D is goed man.
Ik zou die oefeningen eens een keer proberen.
Bedankt voor de tips enz.

Benen ga ik zwaarder en meer pakken!
 
Back
Naar boven