Fitness Seller

Is dit overbelasting of valt het nog mee (schema)?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Raxq

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
2 aug 2007
Berichten
3
Waardering
0
Ma
Di
Do
Vrij Op deze dagen doe ik een uurtje cardio (lopen, fietsen, enz)

Maar om toch ook te groeien (in spiermassa) doe ik op woensdag en zaterdag een fullbody schema waarbij uiteraard alle spiergroepen worden aangesproken.

Zondag is rustdag:p

Nu is mijn vraag of dit schema verantwoord is? Ik heb het al 3weken gedaan en ik vind het goed doenbaar omdat mijn spieren maar 2x per week op kracht belast worden en de "cardio" op woensdag en zat & zondag kunnen rusten.


Iemand suggestief of tips? ik hoor het graag :D
 
Laatst bewerkt:
Ik zie geen schema?

4x per week cardio en 2x per week fullbody moet echt wel kunnen. Hangt van de intensiteit af natuurlijk.

Vergeet niet dat meer spieren = meer vetverbranding, zorg dus dat die krachttraining serieus gebeurt.
 
De krachttraining gebeurt zeker wel serieus hoor..

Mijn hoofdvraag was eigelijk of je 6dage op 7 kon/mocht trainen ;) Maar in principe hebben alle spiergroepen genoeg rust dus kan het wel dacht ik.

Ik wist gewoon niet of dit een goede manier was, of dat bijvoorbeeld een splitschema 4x per week met daarna nog cardio beter was.

Maar omdat ik pas begin kan ik beter een week of 10 dit proberen en daarna zal ik de resultaten laten weten :cool: en eventueel overstappen op een splitschema
 
6 dagen op 7 krachttrainen is niet aan te raden, 6 dagen 'sporten' kan geen kwaad, zeker niet als je wil afvallen.

Zorg wel dat je het slim aanpakt en geen spieren afbreekt of in spaarstand gaat. Als je het nog niet gedaan hebt, lees de sticky's in de forumonderdelen vetverbranding en voeding, daar staat heel veel nuttige info in.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou een cardiotraining laten vallen, dus 3x fullbody en 3x cardio. Hangt er wel vanaf wat je doet voor je cardio natuurlijk. Maar zes dagen per week sporten kan zeker.
 
Ik heb een jaar aan een stuk elke dag getrained en heb daar geen hinder van ondervonden. Buiten 1 blessure aan de elleboog die na een maand al weer over was . Ik denk dat als je voldoende rust en genoeg en juist eet dat je best 6op7 kunt trainen . Tenslotte zijn er genoeg pro's die tot 2 maal per dag trainen.
Zorg wel voor een juist voedingsschema en een goede nachtrust .
 
Tenslotte zijn er genoeg pro's die tot 2 maal per dag trainen.
Zorg wel voor een juist voedingsschema en een goede nachtrust .

vergeet er dan niet bij te zeggen dat deze pro's flinke chemische ondersteuning hebben...
 
Prima te doen. Je voeding is vooral van belang, te weinig eten lijd tot snellere overbelasting.
 
Oke bedankt voor al jullie reacties ;) Een voedingsschemaheb ik zelf wat uitgerekend mbv voedingsbehoefte.nl

De aantal kcal en eiwitten kloppen enkel de kh is wat te weinig maar dat is niet zo een ramp als je wil afvallen neem ik aan..

7.15 Opstaan

7.30 4 Boterhammen confituur (light) / Shake 200 ml melk + 30 g whey

10.10 Vitalinea (light 99kcal)

12.05 Moeders recept

14.40 Vitalinea (light 99kcal)

16.30 rijst+tonijn

18.00-19.00 Trainen

19.15 4 boterhammen +confituur(light)

19.30 Shake 200 ml melk+30 g whey

22.00 Magere kwark 250 gr

22.30 Slapen

Dit zal vanaf nu (voor 10weken) mijn leven voorstellen hehe:p

Normaal gezien zou ik dus wel afvallen en zelfs wat spieren bijkomen (aangezien ik nog maar net 8weekjes train)

Offtopic: misschien weet iemand ipv die vitalinea iets anders als "snack".. Niet teveel kcal en toch veel kh (ik weet dat dit niet het juiste topic is) Maar het sluit aan bij de comments hierboven


Bedankttt
 
Zorg wel dat je meer fruit en groente eet.
 
Back
Naar boven