Fitness Seller

Is dit schema goed voor beginner (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nand0

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
2 aug 2010
Berichten
28
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
83kg
Vetpercentage
19%
Hallo ik heb een schema van een bekende van me gekregen en vroeg mij af of jullie hier ook op of aanmerkingen op hebben.
Ook vroeg ik me af of het mogelijk is meer dagen te trainen. (als beginner)
  • Hoelang je traint
    Dit is de eerste week sinds ong 10 jaar
  • Wat je doel is
    Massa/Gewichtsverlies
  • Waar je prioriteiten liggen
    Massa
  • Beschikbare apparatuur
    Alles in de sportschool
  • Beschikbare tijd
    7 dagen
Dag 1:
Bankdrukken 4 sets 10-12 reps
Dumbbell flyes 4 sets 10-12 reps
Schuin bankdrukken 4 sets 10-12 reps
Tricep cable pushdown 4 sets 10-12 reps
Small bankdrukken 3 sets 10-12 reps

Dag 2:
Lat pulldown 4 sets 12-15 reps
Dumbbell row 4 sets 10-12 reps
Deadlift 3 sets 10-12reps
Dumbbell Bicep Curls 4 sets 10-12reps
Bicep Hammer Curls 4 sets 10-12 reps
knee raises 3 sets 12-15 reps
Swiss ball crunch 3 sets 15-20 reps

Dag 3:
Rust

Dag 4:
Barbell squat 4 sets 10-12 reps
Leg extensions 4 sets 12-15 reps
Leg press 4 sets 8-10 reps
Calf raise 4 sets 12-15 reps
Swiss ball Crunch 3 sets 15-20 reps
Knee raises 3 sets 12-15 reps

Dag 5:
Cardio
Loopband 10 min
Crosstrainer 10 Min
Fietsen 10 min
 
Dag 1: te veel zware borstoefeningen, de laatste ga je wss niet intensief genoeg meer kunnen uitvoeren en zijn overbodig

dag 2 zou ik deadlift eerst doen

dag 4 en 5 best ok

verder denk ik wel dat een gekend beginners schema veel betere resultaten geeft :)
 
Schema's zijn persoonlijk, wat voor die " vriend " kan werken , zou het voor jouw totaal niet kunnen werken

4 sets met 10 - 12 reps is doorgaans niet voor massa
 
Schema's zijn persoonlijk, wat voor die " vriend " kan werken , zou het voor jouw totaal niet kunnen werken

4 sets met 10 - 12 reps is doorgaans niet voor massa
waar moet ik dan gemiddeld aan denken
 
Waarom schrijf je incline benchpress als schuin bankdrukken maar tricep cable pushdown wel in het engels? Dat hoort tricep kabel neerduwen te zijn
 
kijk eens naar stronglifts
 
Schema's zijn persoonlijk, wat voor die " vriend " kan werken , zou het voor jouw totaal niet kunnen werken

4 sets met 10 - 12 reps is doorgaans niet voor massa
Dit precies.

Zeker als je rekening houdt met 't feit dat iedereen andere weakpoints heeft. Sommige mensen hebben daarom meer baat bij dat bepaalde spiergroepen meer worden getraind dan andere spiergroepen.
 
Zeker als je rekening houdt met 't feit dat iedereen andere weakpoints heeft. Sommige mensen hebben daarom meer baat bij dat bepaalde spiergroepen meer worden getraind dan andere spiergroepen.
Maar je hoort hier ook vaak dat je je als beginner nog niet druk moet maken over 'weak points', omdat alles nog 'weak' is.
 
Maar je hoort hier ook vaak dat je je als beginner nog niet druk moet maken over 'weak points', omdat alles nog 'weak' is.
Hoelang je traint
Dit is de eerste week sinds ong 10 jaar

Of hij is 10 jaar, kan ook.
 
Hoelang je traint
Dit is de eerste week sinds ong 10 jaar

Of hij is 10 jaar, kan ook.
Ik lees dit als: ik heb 10 jaar niks gedaan. Correct me if I'm wrong Nand0. Dat zou betekenen dat je weer op nul begint.
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Ik lees dit als: ik heb 10 jaar niks gedaan. Correct me if I'm wrong Nand0. Dat zou betekenen dat je weer op nul begint.
Ik neem aan dat je na 10 jaar training wel kunt inzien wat je eventuele strong/weakpoints zijn.

Volgens mij bedoelt hij dat op zoek is naar een beginner schema.

Overigens begin je in dat geval nooit helemaal op 0, omdat je ook te maken hebt met eventuele spiergeheugen.
 
Je zegt dat je 10 jaar hebt stilgezeten...
Maar in onderstaand topic gaf je 10 jaar geleden aan dat je 1 maand aan het trainen was

Het komt er dus op neer dat je eigenlijk nog nooit "echt" getraind hebt.
Ga geen schema's dus van een ander proberen maar pak een standaard beginners schema en ga dat eerst eens een maandje (of 6 minimaal) volhouden in combinatie met een fatsoenlijk voedingsschema. Kijk dan eens hoe ver je staat. Daar ga je meer aan hebben dan zomaar een schema pakken wat "voor een ander" werkt.

Niet rot bedoeld :o maar om je te helpen om het simpel te houden en vooruit te komen.
 
Je zegt dat je 10 jaar hebt stilgezeten...
Maar in onderstaand topic gaf je 10 jaar geleden aan dat je 1 maand aan het trainen was

Het komt er dus op neer dat je eigenlijk nog nooit "echt" getraind hebt.
Ga geen schema's dus van een ander proberen maar pak een standaard beginners schema en ga dat eerst eens een maandje (of 6 minimaal) volhouden in combinatie met een fatsoenlijk voedingsschema. Kijk dan eens hoe ver je staat. Daar ga je meer aan hebben dan zomaar een schema pakken wat "voor een ander" werkt.

Niet rot bedoeld :o maar om je te helpen om het simpel te houden en vooruit te komen.
Dankje kan ik wel waarderen =)
 
Back
Naar boven