AndroidHealthClinic

Is dit schema goed voor een beginner? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MickR

Novice
Lid geworden
17 nov 2011
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
77kg
Vetpercentage
13%
Hey ik heb dus een schema van de sportschool(al een maandje of 2)
Maar heb nu pas een account aangemaakt..
Ik heb dus een vraag of dit schema wel goed is voor iemand die pas bezig sinds Februari. Ben ongeveer 9kg aangekomen sindsdien :)(eerste 3 maanden ging ik maar 2 keer naar de sportschool en rommelde ik maar wat) pas sinds de zomer druk bezig. Dit schema is dan ook voor 3 dagen, maar ik deed het in de zomervakantie somds 2 keer per week het schema dus was dan bezig van ma tot za

Het schema:
Dag 1:
Borst:
-Bench Press Sets 3-4 Herh 8 of 10 (Hier is mijn max 6x 90kg)
-Dumbbell Press Sets 3-4 Herh 8 of 10
-Cable cross over Sets 3-4 Herh 8 of 10

Triceps:
-Dippen(doe ik 2 soorten van Sets 3-4 Herh 10 of 15
-Dumbbell triceps Sets 3-4 Herh 8 of 10

Dag 2:
Rug:
-Straight Pull down Sets 3-4 Herh 8 of 10
-Dumbbell Row Sets 3-4 Herh 8 of 10
-Upright Row Sets 3-4 Herh 8 of 10

Biceps:
-Biceps curl Sets 3-4 Herh 8 of 10
-Concentration curl Sets 3-4 Herh 8 of 10
-Barbell curl Sets 3-4 Herh 8 of 10

Dag 3:
Schouders:
-Flyes zij Sets 3-4 Herh 10 of 12
-Frontel raises Sets 3-4 Herh 10 of 12
-Shoulder press Sets 3-4 Herh 10 of 12

Benen:
-Squat Sets 4 Herh 10
-Leg press Sets 4 Herh 12


Buik train ik niet, weet niet waarom, maar die blijft vooruitgang boeken ook al train ik hem niet..(althans lijkt het op)

Ik hoop dat er iemand tips heeft!
Ik heb al gekeken op websites naar schema's net als dat 5x5 schema, maar ik word er niet bepaald wijzer op met al die afkortingen:D

Alvast bedankt ^^

Mick
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij horen Schouders - Benen omgedraaid te worden ( dus eerst Benen dan schouders ). Voor de rest weet ik het niet, moet iemand anders over oordelen.
 
Volgens mij horen Schouders - Benen omgedraaid te worden ( dus eerst Benen dan schouders ). Voor de rest weet ik het niet, moet iemand anders over oordelen.

Waarom zou je schouders en benen omdraaien dan? Waarom 'hoord' dat?

Benen kost (bij althans) de meeste energie, dus als je schouders eerst doet neemt dat minder intensiteit af bij benen dan andersom
 
ik zou meer oefeningen doen voor de grote spieren(borst,rug,benen). Ik zou voor de grote spieren toch zeker 4oefeningen doen met 4 sets. De kleinere spieren zou ik 2 of 3 oefeningen doen.
Voor benen maar 2 oefeningen vind ik wel zeer weinig:o! En je traint je kuiten ook niet;)


Buik pak je automatisch mee met grotere oefeningen zoals bench, squat,.. vandaar dat die ook vooruit gaat;)
 
Aangezien mijn vriendin dit weekend kom en ik dan niet ga fitnessen heb ik vandaag 4 groepen gepakt:
-Bicep heb ik 3 oefeningen gedaan
-Benen 4 oefeningen(squat, kuiten en 2 apparaten)
Vond het wel verbazend dat ik na 2 maanden geen benen trainen 110kg kon, hiervoor kon 100kg max dacht ik..(heb 11 jaar op voetbal gezeten kan daaraan liggen..)
-Rug 4 oefeningen(waaronder DL geprobeerd voor de eerste keer, kon max 75kg:()
-Schouders hier 3 oefeningen gedaan

Heb ook nog mijn onderarmen los gepakt met 1 oefening

Heb mijn vetpercentage laten meten(met een apparaatje die je moet vasthouden, leeftijd, gewicht en lengte moet invoeren..) daar kwam 12,8% uit. Mij lijkt 10% wel mooi, hoe kan ik dat het makkelijkst behalen?
Veel cardio doen of ook op mijn voeding letten? Mij maakt niet uit hoelang ik erover doe, zolang ik het maar haal :)!

Ik heb ook de 5x5 methode gebruikt, als ik het goed heb is dat toch dat je bijvoorbeeld met squaten 1x 70kg(5 herh), 1x 80kg(5 herh), 1k 90kg(5 herh), 1x 100kg(5 herh) en dan 1x 110kg(5 herh)?
Of zie ik dat helemaal verkeerd???
 
Geen goede training, veels te veel, hoelang ben je bezig geweest? Langer dan uurtje denk ik zo :p
 
Geen goede training, veels te veel, hoelang ben je bezig geweest? Langer dan uurtje denk ik zo :p

1,5 uur +-

Wat heb ik te veel gedaan? Welke spiergroep had ik beter niet kunnen doen? En weet jij of ik die 5x5 goed doe?

Kan niet meer antwoorden tot 18.00 ongeveer(school)

Danku!
 
Laatst bewerkt:
Zou zeker een deadlift bij rug doen!

Mij bevalt het niet schouders en benen op 1 dag. Ik pak schouders altijd los en wel op de dag dat ik me net niet optimaal voel en bijvoorbeeld benen of rug teveel zou zijn. Schoudertraning kan ook lekker kort, 45 minuten en klaar.
 
Veel te weinig benen . Je doet 24245354242523 sets voor de ene helft van je lichaam en voor de andere helft doe je er 8....
 
Zou zeker een deadlift bij rug doen!

Mij bevalt het niet schouders en benen op 1 dag. Ik pak schouders altijd los en wel op de dag dat ik me net niet optimaal voel en bijvoorbeeld benen of rug teveel zou zijn. Schoudertraning kan ook lekker kort, 45 minuten en klaar.

Ik heb vandaag DL gedaan, had max 75kg weet niet of dat normaal is voor een eerste keer..?

Phenochef: Veel te weinig benen . Je doet 24245354242523 sets voor de ene helft van je lichaam en voor de andere helft doe je er 8....

Ik heb vandaag squat, kuiten en nog 2 andere vaste apparaten gedaan voor mijn benen. Is dat wel voldoende? En zoniet heb je dan nog andere oefeningen voor mij die ik kan doen? ;)
 
Romanian Deadlift
Leg Curl
Glute-Ham Raise
Leg Extension
Lunges
 
Romanian Deadlift
Leg Curl
Glute-Ham Raise
Leg Extension
Lunges

Bedankt ^^ ik zal op youtube even zoeken hoe ik ze moet uitvoeren :)!

Als iemand nog meer tips/oefeningen heeft graag zelfs!

Danku!
 
Back
Naar boven