AndroidHealthClinic

is dit te veel van het goeie ???? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LYNX1981

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
24 feb 2005
Berichten
35
Waardering
0
wat vinden jullie hiervan :

maandag: boks-training (1 uur)

dinsdag: taekwondo-training (1 uur)

woensdag: total-body-workout (1 uur kracht training)

donderdag: total-body-workout (1uur kracht training)

vrijdag: taekwondo-training (1 uur)

zaterdag: richting sportschool joggen 6km en dan total-body- workout (1 uur kracht training) en dan weer naar huis
joggen 6 km

ik doe ook nog meestal nog 15/20 min strechen

vinden jullie dit veel ?? (vrienden van mij zeggen dat ik teveel train...)
 
Mwah, moet kunnen denk ik, maar het verschilt per persoon natuurlijk wat je maximaal aankan. Probeer het een tijdje uit zou ik zeggen.
 
jeetje ik vind het veel maar als jij dat kan NETJES
 
ik doe het nu ong 2.5 week (met aangepaste voeding)
 
hoe krijg je een total body workout binnen een uur? ik doe nu al een uur over 2/3 spiergroepen. Zowiezo lijkt me die 2 dagen achterelkaar niet echt nuttig, omdat je dan nog aan het herstellen bent. Of je moet je schema in 2en hebben gesplitst.
 
full body 2 maal na elkaar is inderdaad niet zo goed, beter splitsen.

Je moet ook zien dat je spieren niet te vermoeid zijn van het boksen en teakwondo want kan de spierne ook serieus belasten.

Verder is het gewoon alsof je elke dag een beetje cardio zou doen en dus zeker haalbaar. Ook de intesiteit een beetje verdelen zodat je niet altijd naar max gaat.
 
Ik vind het redelijk te doen, idd die twee full workout dagen na elkaar zen teveel.

Maar wat is je doel met zoveel sport? Of sport je voor het plezier?
 
conditie te verbeteren en droog worden...
en voor de plezier natuurlijk..
 
Tjah, als je geen monsterfysiek wilt opbouwen, en dat wil je volgens mij ook niet, gaat het best, mits goeie voeding.
 
Vergeleken met "bankzitters" is het erg veel, vergeleken met sporters die proberen een (inter)nationaal niveau in welke sport dan ook te halen valt het wel mee...

2 dagen ful body na elkaar is wellicht niet de beste oplossing, wellicht beter te splitsen in een pull-push, of upper/lower-body schema. Dan zou je zaterdag wel full-body kunnen houden, of je maakt er een 3-split van.

Je moet ook goed bedenken wat je nu precies wil... Als je 1 doel hebt kun je je er op richten en de rest op aanpassen, als je alles tegelijkertijd wil zul je geen van je doelen halen.
 
op woensdag concentreer ik me meer op de benen,bovenlichaam ong. 60%
en op donderdag concentreer ik me meer op de bovenlichaam,benen ong 60%

wil misschien over 2 jaar wedstrijden doen in taekwondo(moet eerst nog leniger worden)
 
meer uitleg aub ???
 
dat ik met dat programma die woensdag/donderdag total-body-workout split in upper en lower body (de ene dag meer intensiteit in de benen en minder in bovenlichaam en de ander dag andersom)

(ik wil in top conditie zijn,als ik misschien over 2 jaar wedstrijden wil doen;zie trainingsprogramma )
 
Als je wedstrijden TKD wilt doen dan zou ik zeker geen BB-programma gaan volgen, zorg voor snelheid, explosiviteit, krachtuithoudings vermogen, maar niet voor absolute (1RM) kracht en hypertrofie. Probeer sterk te worden bij een zo laag mogelijk gewicht (uiteraard net bovenin je gewichtsklasse (als die bestaan bij TKD) ?)

2 dagen na elkaar dezelfde spiergroepen trainen kan best, maar niet op een BB-manier. Blijf dus ver weg van failure-training, want daarvoor is te veel herstel nodig wat de rest van je trainingen zal belemmeren.... (althans, lijkt mij)
 
als ik het goed begrijp ,dus weinig gewicht (60%) met veel herhalingen 15 tot 20* en dan 2 sets per spiergroep.....
 
OF zwaar en reps tot 5 maken

ikzelf ga weer 3 tot 4 keer boksen, en 3x krachttrainen..
 
je gaat een burn out krijgen
neem niet teveel hooi op je vork
 
LYNX1981 zei:
wat vinden jullie hiervan :

maandag: boks-training (1 uur)

dinsdag: taekwondo-training (1 uur)

woensdag: total-body-workout (1 uur kracht training)

donderdag: total-body-workout (1uur kracht training)

vrijdag: taekwondo-training (1 uur)

zaterdag: richting sportschool joggen 6km en dan total-body- workout (1 uur kracht training) en dan weer naar huis
joggen 6 km

ik doe ook nog meestal nog 15/20 min strechen

vinden jullie dit veel ?? (vrienden van mij zeggen dat ik teveel train...)




je doet wel redelijk veel conditie training, neem aan dat taekwondo en boksen veel conditie vergt :)
Zelf val ik er te veel van af als ik 3 dagen in de week GOED cardio.
maar verder vind ik niet dat je te veel sport..
moet kunnen toch 6x per week sporte?? ik ben ook minimaal 5x per week in de sport school te vinden, doe Squash, spinning en fitnissen.
 
je doet wel veel verschillende dingen hé
 
ja, dat klopt . boks-en taekwondo training zijn best wel intensief (cardio,conditie...)
 
Back
Naar boven