AndroidHealthClinic

is een weightgainer nu goed of niet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

franckylanssens

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 aug 2007
Berichten
1.409
Waardering
22
Lengte
1m80
Massa
80kg
Ik woog slechts 62kg toen ik goeie 2w eken begon met een weightgainer, en ook anders op mijn voeding let, 4 gewone maaltijden per dag, veel kwark, 1 l melk alleszins, die kwarkl kan oplopen tot 600/750gr per dag, en gebruik een weight gain schake, 2 x mùet melk en 2x met water per dag.
las nu elders op het forum dat weight geine afgeraden was aan iemand, was aan jongen van 16 wel.
Ik ben 42 en een echte hardgainer.
Raak nu na goeie 2 weken al aan de 65 kg.
 
mits goed gebruik is een weightgainer bijna een must als je aan wilt komen !

Kijk als eerst naar je Kcal behoefte , om te gainen op basis van een clean bulk tel je daar +- 500 Kcal bij op en pas daar dan je voeding op aan ,... liefst 7 maaltijden per dag ( dwz 3 grote en 4 tussendoortjes )

Als je dan met je voeding niet aan je Kcal behoefte komt kun je het met weightgain shakes aanvullen , een shake is +- 500 Kcal

Voor een "dikke" bulk kun je zelfs nog hoger gaan zitten dan +500 Kcal

;)
 
thnx, ja ik weet dat goed 500kcal boven behoefte zit, heb ik door raad van iemadn uitgerekend, en heb zelf toeslag genomen omdat ik postbode per fiets ben, van daar ook 3 kg bij in goeie 3 weken, was eerst 2 kg vermagerd door trainen en gewoon eten
 
hhhhhhhhhhmmm heel goeie uitleg..xxltje, wel ik heb een soortgelijke hardgainer probleem voeding met of onder weightgainers er gebeurt nauwlijks wat, maar ja ik ben ook al jaren geen beginner meer:angstig:
 
hhhhhhhhhhmmm heel goeie uitleg..xxltje, wel ik heb een soortgelijke hardgainer probleem voeding met of onder weightgainers er gebeurt nauwlijks wat, maar ja ik ben ook al jaren geen beginner meer:angstig:

ken 't :treuren:

Ben ook al een jaar of 12 het beginners stadium voorbij , echter kun je nog wel steeds aankomen , alleen gaat t niet meer zo hard als in het begin :(
 
ja he in het begin is het allemaal heel makkelijk je eertse jaartje vooral de eerste 3 tot 6 mnd lijkt het er op dat je de nieuwe bodybuilding legende gaat worden hahahha, daarna hoelanger je traint het er op begint te lijken dat je liever kan gaan voetballen of zo en als je een maandje stopt kan je gerust weer opnieuw beginnen hahahhahaha
maar het is en blijft voor mij de beste sport zou niets anders willen doen.........
 
Een must? Whahahahahaha. Welnee, tis misschien makkelijk omdat je het kunt drinken en er niet vol van wordt. Maar totaal geen must.
 
Een must? Whahahahahaha. Welnee, tis misschien makkelijk omdat je het kunt drinken en er niet vol van wordt. Maar totaal geen must.

voor jou misschien niet , maar ikzelf heb niet de luxe om een luchpakket heel de dag mee te kunnen slepen , een shake neemt veel minder plaats in beslag in is dus voor mij een MUST omdat ik anders de Kcal niet haal ;)


Daarbij komt ook nog eens dat vele mensen hun Kcal behoefte niet halen met hun gewone voeding , ook dan is het een soort van must om zo'n shake erbij te nemen , zodat ze hun goal wel halen .
( Met alles eten kun je idd meestal wel je behoefte halen , maar als je echt alleen schoon eet word t maf en toe moeilijk jongen ;) )
 
Laatst bewerkt:
ja, ik eet meer en meer gewonen voeding ook, maar ja,n besef nu dat ik eigenlijk sedert mijn puberteit veel te weing at, moet mijn maag ook beetje laten aanpassen he, k mocht niet van de eerste dage téveel eten, als je al jaren staat op samper 2 maaltijden per dag, als ik het nu bekijk, i p v hardgainer, stond ik mssn heel mijn leven aan het randje van anorexia in de plaats
 
Gainers kunnen een goede aanvulling op je voeding en zijn gemakkelijker dan vast voedsel als je niet gemakkelijk zesmaal per dag kan eten op je werk.
Je kan steeds je hoeveelheid aanpassen van je weightgainer naargelang je vorderingen.
 
Back
Naar boven