AndroidHealthClinic

Is eigeel echt zo slecht voor je hart? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Stijn2802

Cool Novice
Lid geworden
10 apr 2016
Berichten
48
Waardering
6
Lengte
1m81
Massa
84kg
Vetpercentage
16%
Hallo!

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het kijken wat qua voeding het beste voor mij werkt (ik wil ongeveer 3500kcal naar binnen krijgen per dag).

Ik heb wat videos zitten kijken van mensen en zag dat Brian Shaw (een strongman) 8 hele eieren voor zijn ontbijt eet + cereal met amandelmelk.

Dit zou voor mij ook denk ik wel een goede ontbijt optie zijn, dan wel met zes eieren ipv acht, maar ik vraag me dus af of elke dag zes hele eieren niet ontzettend slecht is voor je cholesterol.

Wat zijn jullie gedachtes hierover?
 
In eieren zit goede cholesterol, niet slechte ... dus kan zeker geen kwaad :emo:
 
Iedere dag zes eieren lijkt me wat overdreven.
 
Hallo!

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het kijken wat qua voeding het beste voor mij werkt (ik wil ongeveer 3500kcal naar binnen krijgen per dag).

Ik heb wat videos zitten kijken van mensen en zag dat Brian Shaw (een strongman) 8 hele eieren voor zijn ontbijt eet + cereal met amandelmelk.

Dit zou voor mij ook denk ik wel een goede ontbijt optie zijn, dan wel met zes eieren ipv acht, maar ik vraag me dus af of elke dag zes hele eieren niet ontzettend slecht is voor je cholesterol.

Wat zijn jullie gedachtes hierover?
Het is het ontbijt van iemand die:
1. Aan sport doet op hoog niveau (dan is gezondheid een lagere prioriteit);
2. 2.03@198,
 
:iagree:

Je hoeft het echt niet te houden bij 3 eieren per week, maar 6 per dag vind ik wel erg veel. Ik eet er gemiddeld een stuk of 10 tot 15 per week
 
Nvm
 
Laatst bewerkt:
Foutje.
 
Laatst bewerkt:
teveel eigeel zal misschien niet 100% gezond zijn ,

maar nog altijd veel gezonder dan al die vage supplementen blends,fat burners ,pwo's en no-boosters die we met zijn allen zonder nadenken innemen :grumble:
 
Maak je niet druk, eten dat eigeel !
 
Het feit dat mensen zich druk maken om eigeel, maar regelmatig op een zaterdagavond met fuet, borrelhapjes, roombrie etc zitten is dan weer geen enkel probleem. Tevens maakt je lichaam ongeveer zelf 2000mg cholesterol aan, en een ei gemiddeld 250-300mg bevat.

Ik eet zelf drie-vier keer per week 6 eieren per dag, en de resterende dagen een alternatieve shake met whey+oats+peanutbutterpowder of avocado of een beetje olijfolie.

Denk in oplossingen en er gaat een wereld voor je open mijn vriend! :1e:
 
Ik krijg hartkloppingen van deze achterhaalde jaren '80 discussie.

Is in ieder geval niet goed voor m'n hart. ;)
Dit komt waarschijnlijk omdat je teveel eigeel gegeten hebt in de jaren 80!
 
In eieren zit goede cholesterol, niet slechte ... dus kan zeker geen kwaad :emo:

Zo fout dit, eigeel is LDL cholesterol ;)
Maar no big deal wederom, hangt er vanaf of je cholesterol hebt of niet he.
Als je geen last van hebt kan je gemakkelijk 2 volledige eieren eten iedere dag. 6 Daarin tegen... Je kan proberen, maar zelf zou ik het niet doen.
Weet ook dat als je nog eens rood vlees gaat eten ook cholesterol binnen krijgt. En das dan eigenlijk de voornaamste bron van LDL.

Goeie cholesterol HDL haal je uit olijfolie, koko'solie, omega 3, -6, of -9 of een combinatie van de drie.
Verder is haver eten een goeie boost voor de hdl.
Er zijn nog wel tal van andere voedingsmiddelen die hiervoor goed zijn. Maar die zal je zelf wel opzoeken als het je echt intereseert.

Eiwitten daarintegen, die kan je binnenkippen, de eigelen zou ik toch maar niet te gek mee gaan doen.
Als je zelf alle mealprep's doet van verse onbewerkte producten vertrekt hoef je je geen zorgen te maken.
Als je veel bewerkt voedsel eet, eet dan zeker geen 6 eigelen in een dag. In bewerkt voedsel zit er de dag van vandaag al tonnen verzadigd vet...
 
Ik eet elke dag 12 hele eieren (rauw).

Eieren zijn heel erg gezond. Dat het slecht voor je hart- en bloedvaten is, is gewoon achterhaald. Belachelijk dat het nog steeds gezegd wordt, zeker op het forum. Er zijn heel veel wetenschappelijke onderzoeken die aantonen dat het niet waar is.

Mijn cholesterol is prima overigens. Ik heb ook nog aanleg voor een hoog cholesterol (familie etc.) Ik had namelijk op mijn 16 al een totaal cholesterol van 7.3. Uiteraard at ik toen wel heel veel junkfood. Toen ik met bodybuilding begon inclusief met een goed dieet, dus met onder andere 12 rauwe eieren per dag en ook nog kuren is mijn totaal cholesterol 4.6. Ja, mijn LDL, HDL en triglyceriden zijn ook perfect.
 
Back
Naar boven