AndroidHealthClinic

Is er een pan waar je vlees op kunt grillen zonder olie/boter? rvs? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dit werkt dus niet... 4 stuks vlees verneukt en aangebrand vlees is haast onmogelijk van die pan te schrobben..
Duits biefstuk is wat anders dan biefstuk hé. Die uit de supermarkt lijken meer op een gehaktbal: ei, zetmeel, gehakt, boter en aardig wat zout. Dat bereid je anders dan een stukje biefstuk.

Ik begrijp niet helemaal waarom je zonder vet wil bakken, maar dan voor Duits biefstuk kiest.

Als jij wil dat het vet eruit loopt, dan is de tip van Stephen Graham misschien handiger voor je
George Foreman grill?
 
Duits biefstuk is wat anders dan biefstuk hé. Die uit de supermarkt lijken meer op een gehaktbal: ei, zetmeel, gehakt, boter en aardig wat zout. Dat bereid je anders dan een stukje biefstuk.

Ik begrijp niet helemaal waarom je zonder vet wil bakken, maar dan voor Duits biefstuk kiest.

Als jij wil dat het vet eruit loopt, dan is de tip van Stephen Graham misschien handiger voor je
Dat is nou eenmaal wat ik eet, ik had niet voor ogen er hetzelfde van te maken als een steak. Redenen om zonder vet te bakken heb ik al uitgelegd. Als het echt moet dan wil ik best wat boter op m'n vlees smeren voor ik het in de pan doe.

Maar volgens steks kan dit vlees zonder.

Ik vond het idee om zonder antiaanbakteflonplastic in m'n vlees te bakken wel mooi dus ik ben eerst voor de RVS pan van steks gegaan. Dacht dat voorstel en z'n advies sluiten vast ook mooi bij elkaar aan.

Heb geen oneindig geld om meteen alle opties te proberen maar die van mijn naamgenoot en Japio staan zeker nog op de lijst.
 
De meeste contact grills (ook de George Foreman) zijn ook voorzien van teflon coating.
 
De meeste contact grills (ook de George Foreman) zijn ook voorzien van teflon coating.
RVS lijkt me ook wel ideaal. Als het met RVS niet lukt ga ik waarschijnlijk terug naar een teflon coated pan en dan niet meer met afwasmiddel schoonmaken. Denk dat ik dat ooit ook niet deed en het toen goed ging maar dat uiteindelijk ben vergeten.

Die RVS pan is trouwens wel mooi steks. Echt solide ding, made in USA, en ook bedoeld voor op het kampvuur. Wat wil je als burgerbakker nog meer.
 
Dat is nou eenmaal wat ik eet, ik had niet voor ogen er hetzelfde van te maken als een steak. Redenen om zonder vet te bakken heb ik al uitgelegd. Als het echt moet dan wil ik best wat boter op m'n vlees smeren voor ik het in de pan doe.

Maar volgens steks kan dit vlees zonder.

Ik vond het idee om zonder antiaanbakteflonplastic in m'n vlees te bakken wel mooi dus ik ben eerst voor de RVS pan van steks gegaan. Dacht dat voorstel en z'n advies sluiten vast ook mooi bij elkaar aan.

Heb geen oneindig geld om meteen alle opties te proberen maar die van mijn naamgenoot en Japio staan zeker nog op de lijst.
Ja, de reden las ik pas later, maar kon mijn post niet meer aanpassen. Enige reden dat ik benieuwd was naar de reden, is omdat ik probeer mee te denken.

Als je duits biefstuk zelf maakt, heb je iets van grofgehakt biefstuk met ei en ui. Haal je het in de supermarkt, dan heb je eerder gehakt en zetmeel erin. Misschien dat jullie beiden iets anders onder Duitse biefstuk verstaan, en dat het daarom niet goed ging?
 
Ja, de reden las ik pas later, maar kon mijn post niet meer aanpassen. Enige reden dat ik benieuwd was naar de reden, is omdat ik probeer mee te denken.

Als je duits biefstuk zelf maakt, heb je iets van grofgehakt biefstuk met ei en ui. Haal je het in de supermarkt, dan heb je eerder gehakt en zetmeel erin. Misschien dat jullie beiden iets anders onder Duitse biefstuk verstaan, en dat het daarom niet goed ging?
Duiste biefstuk is gewoon rundertartaar (gemalen biefstuk) met kruiden. Zit verder niets anders in. Dat is iig hoe ik het ken.
 
Duiste biefstuk is gewoon rundertartaar (gemalen biefstuk) met kruiden. Zit verder niets anders in. Dat is iig hoe ik het ken.
Ik ben nog iets meer basic, tartaar imo door een gehaktmolen gehaald en duitse biedtsuk is heel fijn gesneden. Maar ook bij de Jumbo en AH is het minimaal 95% vlees.
 
Ik ben nog iets meer basic, tartaar imo door een gehaktmolen gehaald en duitse biedtsuk is heel fijn gesneden. Maar ook bij de Jumbo en AH is het minimaal 95% vlees.
Ik heb het over de supermarkt variant ;) In de slagerij sneden we het vroeger zelf met het handje fijn. Veel lekkerder overigens. :)
 
Duiste biefstuk is gewoon rundertartaar (gemalen biefstuk) met kruiden. Zit verder niets anders in. Dat is iig hoe ik het ken.
Ja, en dit is hoe de AH het kent.


Ingrediënten: 95% rundvlees, natuurlijke aroma's, water, zout, aardappelzetmeel, azijnpoeder, specerijen, antioxidant (natriumascorbaat [E301], natriumcitraat [E331]), gistextract, gedroogde ui, bieslook.
Waarvan toegevoegde suikers 0.01g per 100 gram en waarvan toegevoegd zout 0.64g per 100 gram
 
Ja, de reden las ik pas later, maar kon mijn post niet meer aanpassen. Enige reden dat ik benieuwd was naar de reden, is omdat ik probeer mee te denken.

Als je duits biefstuk zelf maakt, heb je iets van grofgehakt biefstuk met ei en ui. Haal je het in de supermarkt, dan heb je eerder gehakt en zetmeel erin. Misschien dat jullie beiden iets anders onder Duitse biefstuk verstaan, en dat het daarom niet goed ging?
Wel van de supermarkt maar ik zie geen zetmeel staan.


Op de verpakking staat

  • Rundvlees 96,4%
  • voedingszuur: E325
  • conserveermiddel: E262
  • zout
  • specerijen (zwarte peper, witte peper, lavas, korianderzaad)
  • ui
  • bieslook
 
Ja, en dit is hoe de AH het kent.


Ingrediënten: 95% rundvlees, natuurlijke aroma's, water, zout, aardappelzetmeel, azijnpoeder, specerijen, antioxidant (natriumascorbaat [E301], natriumcitraat [E331]), gistextract, gedroogde ui, bieslook.
Waarvan toegevoegde suikers 0.01g per 100 gram en waarvan toegevoegd zout 0.64g per 100 gram
Dat is gewoon een low-fat runderhamburger qua ingredienten :o
 
Dat is nou eenmaal wat ik eet, ik had niet voor ogen er hetzelfde van te maken als een steak. Redenen om zonder vet te bakken heb ik al uitgelegd. Als het echt moet dan wil ik best wat boter op m'n vlees smeren voor ik het in de pan doe.

Maar volgens steks kan dit vlees zonder.

Ik vond het idee om zonder antiaanbakteflonplastic in m'n vlees te bakken wel mooi dus ik ben eerst voor de RVS pan van steks gegaan. Dacht dat voorstel en z'n advies sluiten vast ook mooi bij elkaar aan.

Heb geen oneindig geld om meteen alle opties te proberen maar die van mijn naamgenoot en Japio staan zeker nog op de lijst.
Weet niet wat voorpan je hebt, maar die moet je wel ‘seasonen’ als je er een natuurlijke anti aanbak laag in wilt hebben. YouTube staat vol met filmpjes. En daarna nooit meer
Met sop afwassen en geen zure dingen in de pan doen zoals tomaat ofzo.

Na een jaar kun je dan zonder vet een ei bakken als je wilt. Maar iets van vet of olie heb je in het begin wel nodig om de laag op te bouwen.

uiteindelijk is het gebruik van zo’n pam spray praktisch het handigst en qua kcals scheelt het niets.
 
Weet niet wat voorpan je hebt, maar die moet je wel ‘seasonen’ als je er een natuurlijke anti aanbak laag in wilt hebben. YouTube staat vol met filmpjes. En daarna nooit meer
Met sop afwassen en geen zure dingen in de pan doen zoals tomaat ofzo.

Na een jaar kun je dan zonder vet een ei bakken als je wilt. Maar iets van vet of olie heb je in het begin wel nodig om de laag op te bouwen.

uiteindelijk is het gebruik van zo’n pam spray praktisch het handigst en qua kcals scheelt het niets.
Waarschijnlijk deze:

Seasonen doe je ook met olie en dat wil hij niet gebruiken, vandaar mijn advies om een een vet stuk vlees in te bereiden
 
Dat is gewoon een low-fat runderhamburger qua ingredienten :o
Hahahaha! Dat bedoel ik! En niet alleen de ingrediënten.

Ik geloof echt niet dat '95% rundvlees' een stukje koeienbil is. De meeste supermarkten al verschil maken tussen tartaar en steak tartaar, en plaatje is van de keurslager. Maar punt is duidelijk denk ik :o

Screenshot_20210307_155907.jpg
 
uiteindelijk is het gebruik van zo’n pam spray praktisch het handigst en qua kcals scheelt het niets.
Gaat niet om de kcal.

Waarschijnlijk deze:

Seasonen doe je ook met olie en dat wil hij niet gebruiken, vandaar mijn advies om een een vet stuk vlees in te bereiden
Die inderdaad. Ik heb niet gezegd dat ik niet wil inbranden, maar je zei dusver dat ik gewoon duitse biefstuk droog daarin kon grillen als ik hem maar heet genoeg opwarm. Niks over inbranden gezegd. Dus ik ga het vanavond proberen met opwarmen maar zonder inbranden (want heb geen olie) en als dat niet werkt kom ik weer klagen.
 
Gaat niet om de kcal.


Die inderdaad. Ik heb niet gezegd dat ik niet wil inbranden, maar je zei dusver dat ik gewoon duitse biefstuk droog daarin kon grillen als ik hem maar heet genoeg opwarm. Niks over inbranden gezegd. Dus ik ga het vanavond proberen met opwarmen maar zonder inbranden (want heb geen olie) en als dat niet werkt kom ik weer klagen.
Als je persé geen olie wilt gebruiken kan je het droog grillen, maar zeker op een gloednieuwe pan kan heel mager vlees wel wat moeilijk gaan. Mijn advies is de pan loei heet laten worden en de duitse biefstuk er met beleid opleggen

Heb je echte mayonaise in huis?
 
Waarschijnlijk deze:

Seasonen doe je ook met olie en dat wil hij niet gebruiken, vandaar mijn advies om een een vet stuk vlees in te bereiden
Als je niet wil seasonen en mager vlees wilt bereiden dan heeft deze pan niet zo veel zin. Wel mooi hoor zo’n gietijzeren skillet.

Overigens als je echt volledig zonder vet wilt werken is een anti aanbaklaag gewoon het handigst. Ook al is die ook snel verneukt zonder enig vet.

Heb even gemist waarom er niet gewoon een beetje olie voor seasonen gebruikt kan worden ikzelf heb daar een speciaal flesje lijnzaadolie voor staan. Maar daar bak ik niet in. Is alleen voor seasonen.

Met grillen wordt meestal vetter vlees gebruikt trouwens. In zuid Amerika krijg je echt een ander stuk dan ossenhaas van de asado (naar mijn mening zijn de zuid Amerikanen de beste bbq-ers als het over rund gaat).
 
Gaat niet om de kcal.


Die inderdaad. Ik heb niet gezegd dat ik niet wil inbranden, maar je zei dusver dat ik gewoon duitse biefstuk droog daarin kon grillen als ik hem maar heet genoeg opwarm. Niks over inbranden gezegd. Dus ik ga het vanavond proberen met opwarmen maar zonder inbranden (want heb geen olie) en als dat niet werkt kom ik weer klagen.
Zal lastig worden. Een goed ingebrande pan zal uiteindelijk wel lukken. Dan zou ik alsnog het vlees even met olie bestrijken. Tenzij het vetter vlees is.

Zo’n grillpan bouwt zijn natuurlijke anti aanbaklaag op door steeds met een beetje vet te bakken. Dat vet cross linkt en uiteindelijk is het een koolstoflaagje dat soms wat afslijt en weer aangroeit door het vet wat je in de pan stopt.
 
Als je persé geen olie wilt gebruiken kan je het droog grillen, maar zeker op een gloednieuwe pan kan heel mager vlees wel wat moeilijk gaan. Mijn advies is de pan loei heet laten worden en de duitse biefstuk er met beleid opleggen
Ja ga ik proberen, zou het dan helemaal niet aan de pan moeten plakken of moet het er na een tijdje (wanneer het vlees vocht verliest?) van loslaten?
Heb je echte mayonaise in huis?
Nee hoezo? Wel nepboter dus kan het vlees insmeren als het nodig is. (en dan kijk ik nog wel voor echte boter)
 
Back
Naar boven