Fitness Seller

Is er een verschil?

Bezoekers in dit topic

Armand40

Cool Novice
Lid geworden
21 jul 2016
Berichten
187
Waardering
29
Lengte
1m81
Massa
75kg
Vetpercentage
9%
is het een verschil kwa spierprikkel of je nu lichter gewicht pak en je kunt max 12 reps doen ( de laatste met moeite)
Of je pak zwaarder en je kunt max 8 reps doen?
Zou het kwa groei wat uit maken ?
 
Weinig. 8-12 reps is ideaal voor spiergroei.

Sommige spieren doe ik zelfs tot 15 reps: Kuiten en traps.
 
je zult ze altijd moeten prikkelen!!
iedere keer het zelfde doen schiet niet op, je lichaam past zich hierop aan en voor je het weet hang je weer vast.
gelijk met tr3n sommige doe ik ook 15x, maar de echte die tellen zijn de laatste reps n dan nog 1,2,3 erachter aan
 
Er zijn spieren die beter reageren op lage herhalingen, en spieren die beter reageren op hoge herhalingen.
Dit heeft verschillende oorzaken en is tevens ook anders bij iedereen.

15-20
Kuiten dragen je hele gewicht, quadriceps loop je elke dag mee, je traps gebruik je als je je boodschappen vasthoud en voorarmen idem ditto.
Je gebruikt deze spieren bijna bij alles elke dag, 3-8 reps kunnen ze makkelijk hebben. Ik train deze spieren met 15-25 reps en 10 als ik zwaar ga. Dit werkte voor mij het beste.

1-7
Spieren zoals de rug in het geheel moeten wel heel dik en sterk zijn omdat zij je ruggengraat beschermen. Ook de hamstring en de glutes zijn de dikkerdjes van de klas. Deze groeien goed op lage herhalingen met hoog gewicht omdat zij de powerlifters van je lichaam zijn. Hoge herhalingen vanaf 12 tot 20 hebben niet heel veel nut in mijn opinie. Ik denk dat dat komt omdat in je rug niet veel sarcoplasma bevind. Maar ik heb hier geen onderzoek naar gedaan en dit is alleen een vermoeden.

6-12
Borst, Armen en Schouders kan je gewoon trainen zoals je zelf wilt. Dit zijn niet echt spieren die bijzondere aandacht vereisen in mijn opinie. Hoe ze eruit zien heeft te maken met vet percentage en genen. 3 setjes van 8? Gaat werken. 5 setjes van 6? Geen probleem. 4*12? Jup.
 
Laatst bewerkt:
Weinig. 8-12 reps is ideaal voor spiergroei.

Sommige spieren doe ik zelfs tot 15 reps: Kuiten en traps.

Zo zie je maar hoe het per persoon verschilt.
Bij kuiten en traps doe ik eerder zwaar (6-8 reps) en reageren prima.
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Zo zie je maar hoe het per persoon verschilt.
Bij kuiten en traps doe ik eerder zwaar (6-8 reps) en reageren prima.

Je bent niet de enige:)
 
ik ben van mening dat ze al de hele dag belast worden dus hoge reps is meer van hetzelfde...
Vandaar dat ik ze een belasing geef dat ze door de dag niet gewoon zijn.

En werkt prima...
toen ik begon (ik had zo een boek van Frank Zane om te beginnen) waren mijn kuiten onder de 40 cm (zou het boek eens moeten zoeken
maar denk dat het rond de 37 was) :-)
Tik nu aan de 45 aan dus het werkt weldegelijk :-)
 
ik ben van mening dat ze al de hele dag belast worden dus hoge reps is meer van hetzelfde...
Vandaar dat ik ze een belasing geef dat ze door de dag niet gewoon zijn.

En werkt prima...
toen ik begon (ik had zo een boek van Frank Zane om te beginnen) waren mijn kuiten onder de 40 cm (zou het boek eens moeten zoeken
maar denk dat het rond de 37 was) :-)
Tik nu aan de 45 aan dus het werkt weldegelijk :-)


Ik heb zo ongeveer hetzelfde ervaren qua omvangstoename.

Hoog of laag aantal reps per set was daarbij trouwens niet eens zozeer doorslaggevend.

Het was simpelweg het doen van veel volume/aantal sets/totaal aantal reps met een veel groter gewicht dan je eigen lichaamsgewicht.
 
Ik heb zo ongeveer hetzelfde ervaren qua omvangstoename.

Hoog of laag aantal reps per set was daarbij trouwens niet eens zozeer doorslaggevend.

Het was simpelweg het doen van veel volume/aantal sets/totaal aantal reps met een veel groter gewicht dan je eigen lichaamsgewicht.

Ik train ze meermaals per week (2 tot 3) en varieer zo veel mogelijk van oefeningen (staand, zittend, één been enz).
en combineer 2 oefeningen per sessie en 5 tot 7 sets per oefening (afhankelijk)
Maar met zware belasting merk ik toch meer respons.
 
Ik wissel het elke training af. Ene keer weinig reps de andere keer meer reps :)
 
Er zijn spieren die beter reageren op lage herhalingen, en spieren die beter reageren op hoge herhalingen.
Dit heeft verschillende oorzaken en is tevens ook anders bij iedereen.

15-20
Kuiten dragen je hele gewicht, quadriceps loop je elke dag mee, je traps gebruik je als je je boodschappen vasthoud en voorarmen idem ditto.
Je gebruikt deze spieren bijna bij alles elke dag, 3-8 reps kunnen ze makkelijk hebben. Ik train deze spieren met 15-25 reps en 10 als ik zwaar ga. Dit werkte voor mij het beste.

1-7
Spieren zoals de rug in het geheel moeten wel heel dik en sterk zijn omdat zij je ruggengraat beschermen. Ook de hamstring en de glutes zijn de dikkerdjes van de klas. Deze groeien goed op lage herhalingen met hoog gewicht omdat zij de powerlifters van je lichaam zijn. Hoge herhalingen vanaf 12 tot 20 hebben niet heel veel nut in mijn opinie. Ik denk dat dat komt omdat in je rug niet veel sarcoplasma bevind. Maar ik heb hier geen onderzoek naar gedaan en dit is alleen een vermoeden.

6-12
Borst, Armen en Schouders kan je gewoon trainen zoals je zelf wilt. Dit zijn niet echt spieren die bijzondere aandacht vereisen in mijn opinie. Hoe ze eruit zien heeft te maken met vet percentage en genen. 3 setjes van 8? Gaat werken. 5 setjes van 6? Geen probleem. 4*12? Jup.

Wut? waarom zouden spieren in je rug een totaal andere morfologie hebben dan lets say een borstspier?
Daarnaast is je uitleg wel erg kort door de bocht; verdeling van vezeltype 1 2a en 2x liggen voor zover ik weet voor een groot deel genetisch vast, in ieder geval op latere leeftijden; Daarnaast is om eventjes een voorbeeld uit je lijstje te pakken lopen vrijwel nihile belasting voor je quads dus lijkt het me sterk als de spiermassa vooral is toegespitst op 'lopen'.
Verder zou je ook juist kunnen beargumenteren dat als je kuiten je lichaamsgewicht de hele dag al dragen, en je je onderarmen elke dag al gebruikt voor t langdurig vasthouden van dingen, deze beide spieren het low intensity high rep werk al voldoende krijgen en JUIST zwaar trainen de prikkel gaat zijn die voor groei zorgt, omdat deze prikkel in het dagelijks leven afwezig is.
 
Back
Naar boven