Fitness Seller

Is er iemand die mij kan helpen?

Bezoekers in dit topic

irekje

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
21 mei 2008
Berichten
49
Waardering
0
Goedendag:)

Ik ben al 2 jaar aan het trainen, je kent het wel de ene week 2 keer andere week 1 keer, weer paar weken niet.

Sinds maandje of 2 ben ik intensief aan het sporten.(kracht)

Ben 1.78m en 83kg(er zit dus wel wat vet aan)

Ik denk dat mijn voeding helemaal niet goed is voor meer spieropbouw.

Wat ik nu op een dag eet:
- Ochtend: 450gr kwark
- Tussendoor: Appel
- Lunch: Zakje noodles
- Tussendoor: appel
- Avondeten(wat de pot schaft)
- Na het trainen Proteine Shake
- Voor het slapen gaan 450gr kwark

Waar ik ben bang om de stap te zetten naar een eetschema, omdat ik niet dikker wil worden.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Ik zou eventueel een foto kunnen plaatsen/mailen wat mijn bouw nu is voor als iemand me zou kunnen/willen helpen.

Gr
Irek
 
idd je moet toch meer en vooral anders eten, tel de kcal en ga daar met een goed voedingsschema ook opzitten.

ochtend stop er wat koolhydraten bij in ochtend meeste carbs nemen.
tussendoor moeten eiwitten bij
noodles vet en zout, beter brood nemen
tussendoor weer iets met kwark

d
 
Kijk eens bij de stickys staat echt puike informatie hoeveel je moet gaan eten. Hoe je het moet berekenen enz...
 
Dat heb ik al meerdere keren doorgenomen.
Ik kom er gewoon niet uit.

zou het wel prettig vinden als iemand me daarbij kan helpen
 
Dat heb ik al meerdere keren doorgenomen.
Ik kom er gewoon niet uit.

zou het wel prettig vinden als iemand me daarbij kan helpen


Ik ben zelf ook nieuw hier, maar als je rustig de tijd neemt kan je op dit superforum alle informatie vinden die je nodig hebt om een goed voedingsschema te maken, gewoon de tijd en ergie erin stoppen om ALLE useful topics te lezen/bestuderen, en niet te makkelijk 'kan iemand het niet voor me doen', want die instelling past niet bij het hele BB principe. (voor zover ik begrepen heb)

Geef het 1 a 2 dagen, dan heb je genoeg info om lekker aan de slag te gaan. Hieronder mij eigen schema, maar neem het nou niet letterlijk over, da's niet de bedoeling.

OCHTEND:
Whey Shake met Brinta en Havermout

SNACK:
200gr. Magere kwark
1 stuk fruit

LUNCH:
Ruime salade met zalm of tonijn
Handje ongezouten (duh) walnoten

SNACK/PRE-WORKOUT:
Kleine Whey Shake

AVONDETEN:
Rijst/Pasta gerecht met voldoende groenten en vlees/vis

SNACK:
1 stuk fruit
250gr. Magere kwark


Dat is mijn schema, ga er erg lekker op moet ik zeggen, maar ben dan ook 196cm lang en tegen de 100 kilo aan.
 
ik zou eerst 6 weken cutten nu de zomer toch in aantocht is en daarna clean bulken
 
Dat heb ik al meerdere keren doorgenomen.
Ik kom er gewoon niet uit.

zou het wel prettig vinden als iemand me daarbij kan helpen

nou nou zo moeilijk is t nu ook weer niet!
BMR en behoeftes berekenen kan je wel.

zoek verder eens rond naar schema's en stel wat leuks samen

ik denk niet dat iemand hier een schema voor je gaat maken!
 
Oke bedankt.

Ik ben nog is wezen knutselen.

Ben op het volgende gekomen:

Ochtend: 450gr vruchtenkwark 30.5gr eiwitten
Tussendoor: Appel & Banaan
Lunch: 2 sneetjes brood(beleg:kaas/ham/kipfilet)
Tussendoor: 450gr vruchtenkwark 30.5gr eiwitten
Avondeten:wat moeders maakt:)
Na het trainen Proteine shake(Whey Protein)
Voor het slapen gaan 450gr vruchtenkwark 30.5 gr eiwitten.

Laat me even weten wat jullie hier van vinden!
 
Oke bedankt.

Ik ben nog is wezen knutselen.

Ben op het volgende gekomen:

Ochtend: 450gr vruchtenkwark 30.5gr eiwitten
Tussendoor: Appel & Banaan
Lunch: 2 sneetjes brood(beleg:kaas/ham/kipfilet)
Tussendoor: 450gr vruchtenkwark 30.5gr eiwitten
Avondeten:wat moeders maakt:)
Na het trainen Proteine shake(Whey Protein)
Voor het slapen gaan 450gr vruchtenkwark 30.5 gr eiwitten.

Laat me even weten wat jullie hier van vinden!

Voedingswaarde zijn meer dan alleen eiwitten he!
er zijn nog kcal kh en vetten!!

een appel en banaan is geen maaltijd (duh)
 
Oke bedankt.

Ik ben nog is wezen knutselen.

Ben op het volgende gekomen:

Ochtend: 450gr vruchtenkwark 30.5gr eiwitten
Tussendoor: Appel & Banaan
Lunch: 2 sneetjes brood(beleg:kaas/ham/kipfilet)
Tussendoor: 450gr vruchtenkwark 30.5gr eiwitten
Avondeten:wat moeders maakt:)
Na het trainen Proteine shake(Whey Protein)
Voor het slapen gaan 450gr vruchtenkwark 30.5 gr eiwitten.

Laat me even weten wat jullie hier van vinden!

Vruchtenkwark is klote, vol met suikers en rotzooi, gebruik liever magere blanke kwark, eventueel met een klein beetje aspartaam. Sochtends zijn de carbs heel belangrijk, dus gooi een flinke dosis Brinta of Havermout door je kwark, een kilo kwark per dag lijkt me ook erg extreem eigenlijk, doe liever 2x 250gr. en eet liever een salade met iets van tonijn of gerookte zalm, om je vetten binnen te krijgen.

Hoop dat je hier iets aan hebt.
 
Bedankt hier heb ik wel iets aan.
dus eigenlijk na de lunch in de middag die kwark laten vallen en een tonijn salada nemen?

Die 2 sneetjes brood is dat genoeg of niet?
 
Ik vind het allemaal aan de karige kant. 2 sneetjes boord is helemaal niks imo.

Ondanks dat je wat vet heb moet je gewoon veel eten. Gewoon goed verdelen k/e/v. Je zou de dag kunnen starten met wat cardio voordat jij je 1e maaltijd neemt om zo wat vet te gaan verbranden.
 
Ik eet zelf 1 bruin broodje per dag, en compenseer de rest met shakes, maar ieder zijn ding, als het echt om cutten gaat is het gewoon belangrijk dat je voldoende voedingstoffen binnen krijgt, dus ook gewoon voelen wat je lichaam doet, als je goed bezig bent voel je dat je sneller verbrand, meer naar de WC gaat e.d., ook niet vergeten lekker veel water te drinken, wel mooi geleidelijk en door de dag heen.

Die vis is echt belangrijk, vette vis bevat Omega vetzuren e.d., helpen je spijsvertering enorm en zijn goede bouwstoffen voor je lichaam.
 
Ik eet zelf 1 bruin broodje per dag, en compenseer de rest met shakes, maar ieder zijn ding, als het echt om cutten gaat is het gewoon belangrijk dat je voldoende voedingstoffen binnen krijgt, dus ook gewoon voelen wat je lichaam doet, als je goed bezig bent voel je dat je sneller verbrand, meer naar de WC gaat e.d., ook niet vergeten lekker veel water te drinken, wel mooi geleidelijk en door de dag heen.


Je kan slecht/te weinig voedsel niet compenseren met shakes. Je kan shakes wel compenseren met goed voedsel ;)
 
Je kan slecht/te weinig voedsel niet compenseren met shakes. Je kan shakes wel compenseren met goed voedsel ;)

Das duidelijk maar lees maar mijn voedingsschema aan het begin van dit draadje, ik eet voldoende goede dingen, alleen geloof ik niet zo in brood, drink liever een extra shake dan dat ik een 2de of 3de boterham eet, zo bedoel ik het meer. Het moge duidelijk zijn dat shakes geen geweldige maaltijdvervanger zijn.
 
Oke bedankt voor jullie reacties.

Heb net 2 Meergranenbollen naar binnen gewerkt.
Zijn dit goede vervangers voor brood?(het vult aardig)

Ik train meestal in de avond als ik echt vrij ben train ik rond een uurtje of 15.00 - 15.30.
Die Tonijn/zalm salade ga ik zeker toevoegen aan me eetschema.

Ik zit alleen nog een beetje met het brood hoeveel ik daarvan moet gaan eten.

En op rustdagen moet k dan gewoon zelfde hoeveelheden blijven eten?
 
2500 kcal
200 gram eiwitten
30 gram vetten
350 gram koolhydraten
2 viscapsules per keer (voor ieder maaltijd)in totaal 8 stuks en voor trainen een eiwit shake

7:00
Shake
120 kcal

7:30
8ei 1 heel ei
100 gr Brinta
300ml melk

558kcal

10:00
Shake
120 kcal

10 gr lijnzaadolie
90 kcal

12:00
8ei 1 heel
100 gr brinta
300 ml melk

558kcal

15:00
2 brood
150 gr kip

275kcal

18:00
100 gr rijst +(in 5 gram olie)
150 gr kip

470 kcal

21:30
300 gr kwark

168 kcal
 
dat lijkt mij een redelijk schemaatje voor een amateur, je kan de shakes eventueel vervangen door 8 ei-eiwit. als je geen shakes koopt! probeer kwark te vermijden als eiwitbron, er zitten naar mijn mening alleen maar onzin eiwitten in, de BV is iets van 70 a 80% dus...
 
Wat houd de afkorting BV in?

Normale melk lust ik niet derest van de melk weer wel.

Ik heb zelf 1x geprobeerd shake voor het trainen te nemen, toen kreeg ik hoofdpijn heel erg vol kon na het trainen me avond eten niet naar binnen krijgen.

Is dat normaal?
 
bv is bioligical value, dus bruikbaarheid van de eiwitten procentueel gezien tov de totale hoeveelheid eiwitten. maar kerel dit lust ik niet, dat lust ik niet... je bent 18 jaar, je bent al een vent! maar je kan netzo goed volle melk nemen, als je moeilijk dik wordt
 
Back
Naar boven