MuscleMeat

Sticky Is glutamine je geld waard? (1 bezoeker)

Is glutamine je geld waard?

  • Ja

    Stemmen: 101 48,6%
  • Nee

    Stemmen: 107 51,4%

  • Totaal stemmers
    208

Bezoekers in dit topic

Guruetc zei:
Bedankt voor de tip .. administrator. If you are who I think you are
we must have met --- not face 2 face maar via Ilya. Dat wil zeggen
als jouw naam Perry is ?

Maar bedankt voor je gastvrijheid


Anthony
Nee Perry is de admin van een ander forum. Ik ben T

Denk niet dat we elkaar dus al gesproken hebben.
 
Heel goed dat hier aandacht aan wordt besteed. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat ik door genoeg caseine binnen te krijgen in de vorm van kwark ik per dag makkelijk 10-20 gram glutamine binnen krijg allen al daarvan, en dan ook nog eens peptide gebonden dus opneembaar, dus supplementeren lijkt me onzin. Die leucine ben ik ook in geinterssert, daar is wel degelijk goed onderzoek naar gedaan. Weet iemand of het ook zo afgrijselijk smaakt als bcaa's? Ik heb namelijk vernomen dat er geexperimenteerd wordt met de toedienig van 40 gram bcaa's tijdens de training door mensen als Mauro di pascale, maar dat spul als poeder is niet te doen zo smerig en vlokkig. Wil het nu gaan proberen met leucine. Iemand al geexperimenteerd?
 
Glutamine is the most abundant amino acid in the body. In fact, over 60% of the bodies amino acid pool is comprised of glutamine.

When athletes subject their bodies to physical stress, glutamine is released from the muscles, to maintain immune system functioning. Glutamine is the primary excitatory neurotransmitter in the brain, and is responsible for the secretion of growth hormone from the pituitary gland.

Preserving glutamine levels is imperative, as glutamine also stimulates protein synthesis. So, what is the best way that athletes can spare glutamine loss that results from training? Consume a carbohydrate drink during your workout.

Brazilian researchers have found that consuming a simple carbohydrate drink helps to positively affect glutamine levels in hard working athletes. This will lead to less glutamine loss and, potentially, greater muscle gains.

bron clayton shouth reseach, 20-11-2003
 
Glutamine is geen exitatory neurotransmitter, glutamaat is dat, maar glutamine wordt zowel in de exititoire glutamaat als de Inhibitoire gaba omgezet.
 
aha.. dus ben ik goed bezig door al tijdens en VOOR mijn workout aan de zoete drank te gaan. 3XL zei ooit een 4% isotone druivesuikeroplossing te gebruiken tijdens de training als ik goed heb opgelet.
Maak het zelf een stuk zoeter.. ergens tussen 10 en 16% maar liefst! maar.. er staat een fles water naast, dus dan komt het uit op ongeveer 5-8%.

Espi
 
Ja wat heb je dan aan Glutamine als het je spieren niet bereikt, grote hoeveelheden nemen zou ik zeggen.
 
MIsschien kan je beter een poll starten of glutamine effect heeft gehad. Wanneer dit met ja is beantwoord is het sowiezo je geld waard....
 
Voor mij heeft GluFM (Syntrax) perfect gewerkt. Ik neem standaard glutamine voor de workout en na mijn workout creatine gemixt met Nitrous (No2 product) en dat heeft altijd nog prima gewerkt. Glutamine op zichzelf heb ik nooit geprobeerd, dus in principe kan ik er niet echt goed over mee praten.
Vroeger gebruikte ik Swole (na het gebruiken van normale creatine), multivitaminen (MDoubleYou) en eiwitshakes (Explosive Line). Nu heb ik het uitgebreid met glutamine (Syntrax), Nitrous (Syntrax) en Animal Nitro (Universal). Die laatste combinatie heb ik oplopend gebruikt en de resultaten zijn echt boven verwachting.
De prijs van GluFM is bijv. bij Bardolino.nl 89,50EUR voor 200 doseringen waarvan je er ongeveer 2 per dag neemt, dus niet al te duur als je het mij vraagt.
 
Syntrax-fan zei:
Voor mij heeft GluFM (Syntrax) perfect gewerkt. Ik neem standaard glutamine voor de workout en na mijn workout creatine gemixt met Nitrous (No2 product) en dat heeft altijd nog prima gewerkt. Glutamine op zichzelf heb ik nooit geprobeerd, dus in principe kan ik er niet echt goed over mee praten.
Vroeger gebruikte ik Swole (na het gebruiken van normale creatine), multivitaminen (MDoubleYou) en eiwitshakes (Explosive Line). Nu heb ik het uitgebreid met glutamine (Syntrax), Nitrous (Syntrax) en Animal Nitro (Universal). Die laatste combinatie heb ik oplopend gebruikt en de resultaten zijn echt boven verwachting.
De prijs van GluFM is bijv. bij Bardolino.nl 89,50EUR voor 200 doseringen waarvan je er ongeveer 2 per dag neemt, dus niet al te duur als je het mij vraagt.
ik durf te wedden dat je zonder die glutamine net zo hard groeit :D
 
Ok voordat we een oordeel gaan vellen over het feit of L-glutamine idd werkt of niet, lijkt me wel ff van toepassing dat we kijken naar de omstandigheden waarin we het gebruiken...

Kijk als je nl. een beetje een recreatief fitnessmannetje neemt die 3 keer per week zn oefeneningentjes doet (drie spiergroepen per dag) dan heb zo'n figuur dus ff veel minder belasting en veel meer hersteltijd dan een hardcore trainingsbeest die 5-6 dagen in de sportschool te keer gaat en bij iedere spiergroep tot het uiterste gaat. En dat is dus nou net waar het om draait met l-glutaminesupplementatie! Het zorgt ervoor dat je spiervezels, pezen, aanhechtingen gewoonweg veel sneller hersteld! Zodat je de eerstvolgende dag dat je je biceps weer bruut gaat aanpakken, nadat je uhm 2 dagen daarvoor ook al helemaal hebt laten doen ontploffen, je weer alles eruit kan halen wat erin zit!

Ken jongens (en dan praten we over echt HARDCORE gasten) die tussen hun kuren door (want tydens kuren heeft het ook haast geen nut omdat je dan al supersnel hersteld van de AAS) wel 3 EETLEPELS per dag nemen! Dan praat je over 40-50 gram per dag! Ikzelf ben van mening dat tussen de 20-30 gram per dag volstaat, maar heeft ook te maken met je postuur natuurlijk.
En kom op zeg! Zo duur is het nou ook weer niet! Je hebt bij 1fast400 al voor 28 EURO een KILO L-glutamine!!

zie ook deze link:

http://www.1fast400.com/?currency=EUR&products_id=919
 
Laatst bewerkt:
The_Oak zei:
MIsschien kan je beter een poll starten of glutamine effect heeft gehad. Wanneer dit met ja is beantwoord is het sowiezo je geld waard....
Ik heb dit net niet gedaan omdat het heel moeilijk te achterhalen valt of 1 bepaalt supplement een toegevoegde waarde had. Er zijn zoveel factoren die meespelen en vaak zijn deze persoonlijke meningen van weinig waarde. Het enige relevante is uiteindelijk wat men uit studies kan afleiden, de rest is in mijn ogen irrelevant.
 
BassD zei:
Ok voordat we een oordeel gaan vellen over het feit of L-glutamine idd werkt of niet, lijkt me wel ff van toepassing dat we kijken naar de omstandigheden waarin we het gebruiken...

Kijk als je nl. een beetje een recreatief fitnessmannetje neemt die 3 keer per week zn oefeneningentjes doet (drie spiergroepen per dag) dan heb zo'n figuur dus ff veel minder belasting en veel meer hersteltijd dan een hardcore trainingsbeest die 5-6 dagen in de sportschool te keer gaat en bij iedere spiergroep tot het uiterste gaat. En dat is dus nou net waar het om draait met l-glutaminesupplementatie! Het zorgt ervoor dat je spiervezels, pezen, aanhechtingen gewoonweg veel sneller hersteld! Zodat je de eerstvolgende dag dat je je biceps weer bruut gaat aanpakken, nadat je uhm 2 dagen daarvoor ook al helemaal hebt laten doen ontploffen, je weer alles eruit kan halen wat erin zit!

Ken jongens (en dan praten we over echt HARDCORE gasten) die tussen hun kuren door (want tydens kuren heeft het ook haast geen nut omdat je dan al supersnel hersteld van de AAS) wel 3 EETLEPELS per dag nemen! Dan praat je over 40-50 gram per dag! Ikzelf ben van mening dat tussen de 20-30 gram per dag volstaat, maar heeft ook te maken met je postuur natuurlijk.
En kom op zeg! Zo duur is het nou ook weer niet! Je hebt bij 1fast400 al voor 28 EURO een KILO L-glutamine!!

zie ook deze link:

http://www.1fast400.com/?currency=EUR&products_id=919
Of je nu traint als een beest of niet, je lichaam gebruikt een teveel aan eiwit niet voor spieropbouw. En glutamine is niet essentieel dus je hebt het eigenlijk niet eens nodig om spieren op te bouwen of te behouden.

Hier heb je een meer uitgebreid antwoord van BigCat wat het een beetje samenvat.

Glutamine vormt het overgrote deel van skeletspier-eiwit, dus het is een belangrijke substantie. Dat is ook het argument dat veel verkopers hanteren. Nu is het wel zo dat wanneer je spier opbouwt er een deftig overschot aan aminozuren moet hebben. En hoewel glutamine weinig in natuurlijke vorm voorkomt, doen glutaminezuur (niet-essentieel) en leucine (essentieel) dat wel, in zeer grote hoeveelheden. Het lichaam prefereert dan ook om zijn glutamine uit die bronnen te halen. Dat wil dus zeggen in bulk, dat glutamine absoluut overbodig is. Het wordt niet geabsorbeerd of slecht geabsorbeerd, het is trouwens een niet in voedsel voorkomend eiwit, en blijft in je lagere ingewanden zitten tot het uitgescheiden wordt, aangezien er geen tekort optreed.

Bij cutten is het een andere zaak. Glutamine is een van de weinige aminozuren die semi makkelijk in energie kan worden omgezet en daarom een geprefereerd product voor een deficient metabolisme. Als je dieet begint eiwit af te breken voor energie, zal hij bronnen gebruiken rijk aan glutamine, namelijk spier eiwitten. Wat leid tot spierverlies. Hierbij kan extra glutamine tussen maaltijden door nut hebben omdat bij laag serum glutamine eerst het maag-darmstelsel zal geplunderd worden voor de spieren. Zo kan de extra ingenomen glutamine er wel voor zorgen dat er minder spierweefsel afgebroken wordt. Althans dat is de theorie. Ik merk erg weinig verschil tussen mensen met en zonder glutamine, ook bij het dieten, maar gezien de theorie kan het dus daadwerkelijk wel een klein verschil op leveren, zeker op lange termijn of voor mensen die heel het jaar door droog blijven.
 
Big T zei:
Of je nu traint als een beest of niet, je lichaam gebruikt een teveel aan eiwit niet voor spieropbouw. En glutamine is niet essentieel dus je hebt het eigenlijk niet eens nodig om spieren op te bouwen of te behouden.

Hier heb je een meer uitgebreid antwoord van BigCat wat het een beetje samenvat.

Ik doelde hier ook niet op spieropbouw, maar op herstel na een intensieve workout. Aangezien L-glutamine levels behoorlijk kunnen dalen na een zware training, doordat het lichaam eigen spiereiwitten gaat aanspreken voor energie, is het noodzaak om dit na de training zo snel mogelijk aan te vullen, zodat de catabole factor zoveel mogelijk wordt tegengegaan. L-glutamine heeft hierbij toch echt wel een sleutelrol, aangezien het het meest voorkomende aminozuur van spiereiwit is. Hierdoor wordt het herstel begunstigd en indirect heeft het dus zeker wel een anabole werking, omdat een spiergroep dus sneller hersteld en dus nog frequenter intensief kan worden getraind.
 
Denk dat ik het voor de komende cutfase ook ga aanschaffen, al is het maar voor de zekerheid...
 
Back
Naar boven