- Waardering
- 3
Als God perfect is, is hij misschien nog wel veel gespierder dan de Ronny!!
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Er zit wat in, zelf heb ik lang nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat bijna alles wel wetenschappelijk te verklaren is.Originally posted by Bracke
Wetenschappelijk?? God is een illusie, een hersenspinsel van de mens. De mens heeft een onweerstaanbare drang om op alles "vat" te hebben. Wanneer er een vacuum onstond in de wetendheid van mensen, sloeg men in paniek. Wegens een gebrek aan reden en oorzaak werden vele onverklaarbare verschijnselen toegeschreven aan een of andere goddelijke macht. De angst voor het onbekende werd daardoor opgelost. Vele onverklaarbare verschijnselen zijn heden reeds ontrafeld, bv geboorte, bliksem, eclips, sterren, enz... en de godsdienstige theorien zijn grotendeels vervangen. Doch is godsdienst nog steeds aanwezig.. Godsdienst is heden geen verklaring meer voor verschijnselen. Door de jaren heen is het geloof op zich meer op de voorgrond komen te liggen. Momenteel is godsdienst een manier van leven, geschiedenis, een goede boodschap...
Originally posted by Vinny
Stel dat het Niets geschapen is door X ( X kan van alles zijn ), Door wat is X dan weer geschapen?
Daar komt de mensheid wel achter, alleen dat kost tijd.
Originally posted by Olimantado
Vinny, laat Mister X er nou buiten![]()
Originally posted by Dr. Worf
Ik denk dat god allesbehalve een illusie is, je moet alleen vergeten dat "zien geloven is". De wind kan je niet zien, maar wel voelen.. Het is een complexe situatie en ik vind het daarom ook zeer ongepast om te zeggen dat god een illusie is. Van het copmlete universum is maarliefst minder dan 0,1procent ondekt, waarvan ook weer een minder dan 2procent ZICHTBAAR is voor ons. Ook gebruiken wij mensen maar 10procent van onze hersen capaciteit. Wat ik wil zeggen is: Er zijn nog zo ontsettend veel dingen waar wij nog geen bal van weten, hoe kun je dan zeggen (en er nog van overtuigd zij ook) dat er geen god is? Wij hebben noch de middelen noch de kennis om dit soort onzin te zeggen.
(Ik wil hierbij niemand aanvallen, ik heb alleen enkele feiten gegeven met mijn mening erbij)
Originally posted by Dr. Worf
Ik denk dat god allesbehalve een illusie is, je moet alleen vergeten dat "zien geloven is". De wind kan je niet zien, maar wel voelen.. Het is een complexe situatie en ik vind het daarom ook zeer ongepast om te zeggen dat god een illusie is. Van het copmlete universum is maarliefst minder dan 0,1procent ondekt, waarvan ook weer een minder dan 2procent ZICHTBAAR is voor ons. Ook gebruiken wij mensen maar 10procent van onze hersen capaciteit. Wat ik wil zeggen is: Er zijn nog zo ontsettend veel dingen waar wij nog geen bal van weten, hoe kun je dan zeggen (en er nog van overtuigd zij ook) dat er geen god is? Wij hebben noch de middelen noch de kennis om dit soort onzin te zeggen.
(Ik wil hierbij niemand aanvallen, ik heb alleen enkele feiten gegeven met mijn mening erbij)