MuscleMeat

Is God groter dan Ronny Coleman?

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Als God perfect is, is hij misschien nog wel veel gespierder dan de Ronny!!
 
God moet je niet zien als lichaam.. Hij heeft er geen.. God is puur een ziel, een bewustzijn. Maar ik denk dat tie toch best groot is :D
 
Wetenschappelijk?? God is een illusie, een hersenspinsel van de mens. De mens heeft een onweerstaanbare drang om op alles "vat" te hebben. Wanneer er een vacuum onstond in de wetendheid van mensen, sloeg men in paniek. Wegens een gebrek aan reden en oorzaak werden vele onverklaarbare verschijnselen toegeschreven aan een of andere goddelijke macht. De angst voor het onbekende werd daardoor opgelost. Vele onverklaarbare verschijnselen zijn heden reeds ontrafeld, bv geboorte, bliksem, eclips, sterren, enz... en de godsdienstige theorien zijn grotendeels vervangen. Doch is godsdienst nog steeds aanwezig.. Godsdienst is heden geen verklaring meer voor verschijnselen. Door de jaren heen is het geloof op zich meer op de voorgrond komen te liggen. Momenteel is godsdienst een manier van leven, geschiedenis, een goede boodschap...
 
een manier om ongestraft kinderen te verkrachten ook....
 
Wat is God?

Heel simpel: alles wat leeft op aarde en in het ganse heelal, zichtbaar en onzichtbaar.

Om het toe te spitsen op de mens; elk mens is God als ziel, wij zijn het dus zelf. Ooit was de mens in harmonie met God, tot het moment dat hij zichzelf uit de Goddelijke Harmonie stootte. God had daar geen schuld aan, maar de mens zelf. Want..... God is Liefde!!.

Dit houdt in, dat wij alle fouten, die wij gemaakt hebben in al die vele levens, weer goed moeten, kunnen en mogen maken. Wat de mens ook aan gruwelijkheden heeft begaan. Oók de mens met zijn vele gruweldaden is als ziel een Godheid. Dit is nu Goddelijke rechtvaardigheid. U ziet nu, dat wanneer wij één leven van God verdoemen, dat wij ons zelf verdoemen en dat bestaat niet. Als dit de mensheid door de kerken was voorgehouden en zij de Bijbel niet voor hun eigen macht hadden aangepast en Gods Liefde juist hadden begrepen, dan had de huidige maatschappij er een stuk vrolijker uitgezien. Dan was de mens naar Gods beeld een liefdevol en bewust levend wezen geweest en zou er van zoveel geestelijk lijden geen sprake zijn.

Maar ooit zullen ook de grote wereldreligies hun hoofd moeten buigen voor de geestelijke wetenschap, op het moment, zoals reeds voorspeld, dat de meesters van Gene Zijde rechtstreeks verbinding zullen maken met de aarde, zonder tussenkomst van de mens.Tot aan die tijd zijn er de boeken van Jozef Rulof, voor al diegene die nu willen weten en antwoord willen krijgen op de vele "waarom's en waarvoor's".


bron: http://www.hoegee.demon.nl/page06.html
 
Eeen wereld met alleen liefde en mensen die lief voor elkaar zijn? Dat is een fabeltje en zal NOOIT voorkomen...
 
Ik geloof eerst dat er een wetenschappelijk conclusie moet komen. Dus ik zeg niet of god wel of niet bestaat, of dat hij goed of slecht is. Ik doe gewoon wat mijn hart goed vind.
 
Originally posted by Bracke
Wetenschappelijk?? God is een illusie, een hersenspinsel van de mens. De mens heeft een onweerstaanbare drang om op alles "vat" te hebben. Wanneer er een vacuum onstond in de wetendheid van mensen, sloeg men in paniek. Wegens een gebrek aan reden en oorzaak werden vele onverklaarbare verschijnselen toegeschreven aan een of andere goddelijke macht. De angst voor het onbekende werd daardoor opgelost. Vele onverklaarbare verschijnselen zijn heden reeds ontrafeld, bv geboorte, bliksem, eclips, sterren, enz... en de godsdienstige theorien zijn grotendeels vervangen. Doch is godsdienst nog steeds aanwezig.. Godsdienst is heden geen verklaring meer voor verschijnselen. Door de jaren heen is het geloof op zich meer op de voorgrond komen te liggen. Momenteel is godsdienst een manier van leven, geschiedenis, een goede boodschap...
Er zit wat in, zelf heb ik lang nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat bijna alles wel wetenschappelijk te verklaren is.
Men heeft wel eens de theorie bedacht dat eigenlijk niets 'geschapen' is, maar dat alles uit 'het niets' ontstaan is, je kan je dan wel de vraag stellen; wie heeft dan 'het niets' geschapen?
Iets wat wij als mensen met het beperkte verstand dat we hebben niet kunnen begrijpen. Dat is de reden van godsdiensten.
 
Stel dat het Niets geschapen is door X ( X kan van alles zijn ), Door wat is X dan weer geschapen?

Daar komt de mensheid wel achter, alleen dat kost tijd.
 
De mensheid is er al achter gekomen door wie het Niets en alles is geschapen, namelijk God. Alleen niet iedereen gelooft er in. Maar stel je eens voor hoe stom het zou zijn om bijvoorbeeld naar een gebouw te kijken en zeggen dat zoiets ingewikkelds uit zich zelf is ontstaan. De menselijke lichaam is velen malen ingewikkelder dan dat, en ik kan dan ook niet zeggen dat de mens niet door iemand is geschapen.
 
Originally posted by Vinny
Stel dat het Niets geschapen is door X ( X kan van alles zijn ), Door wat is X dan weer geschapen?

Daar komt de mensheid wel achter, alleen dat kost tijd.


Vinny, laat Mister X er nou buiten :D
 
Ik denk dat god allesbehalve een illusie is, je moet alleen vergeten dat "zien geloven is". De wind kan je niet zien, maar wel voelen.. Het is een complexe situatie en ik vind het daarom ook zeer ongepast om te zeggen dat god een illusie is. Van het copmlete universum is maarliefst minder dan 0,1procent ondekt, waarvan ook weer een minder dan 2procent ZICHTBAAR is voor ons. Ook gebruiken wij mensen maar 10procent van onze hersen capaciteit. Wat ik wil zeggen is: Er zijn nog zo ontsettend veel dingen waar wij nog geen bal van weten, hoe kun je dan zeggen (en er nog van overtuigd zij ook) dat er geen god is? Wij hebben noch de middelen noch de kennis om dit soort onzin te zeggen.

(Ik wil hierbij niemand aanvallen, ik heb alleen enkele feiten gegeven met mijn mening erbij)
 
Originally posted by Olimantado



Vinny, laat Mister X er nou buiten :D

ok, we willen niet dat hij zijn X mannen op ons af stuurt^^
 
Originally posted by Dr. Worf
Ik denk dat god allesbehalve een illusie is, je moet alleen vergeten dat "zien geloven is". De wind kan je niet zien, maar wel voelen.. Het is een complexe situatie en ik vind het daarom ook zeer ongepast om te zeggen dat god een illusie is. Van het copmlete universum is maarliefst minder dan 0,1procent ondekt, waarvan ook weer een minder dan 2procent ZICHTBAAR is voor ons. Ook gebruiken wij mensen maar 10procent van onze hersen capaciteit. Wat ik wil zeggen is: Er zijn nog zo ontsettend veel dingen waar wij nog geen bal van weten, hoe kun je dan zeggen (en er nog van overtuigd zij ook) dat er geen god is? Wij hebben noch de middelen noch de kennis om dit soort onzin te zeggen.

(Ik wil hierbij niemand aanvallen, ik heb alleen enkele feiten gegeven met mijn mening erbij)

We hebben toch ook de middelen noch de kennis om de teggen dat r wel een god is? Ik geloof ook niet dat r iemand is die slim genoeg is het menselijke lichaam te ontwikkelen (en dan vooral het menselijke brein). Is gewoon zo ontwikkeld, door aanpassingen aan de leefomgeving en situatie. Das dan mijn mening...
 
Originally posted by Dr. Worf
Ik denk dat god allesbehalve een illusie is, je moet alleen vergeten dat "zien geloven is". De wind kan je niet zien, maar wel voelen.. Het is een complexe situatie en ik vind het daarom ook zeer ongepast om te zeggen dat god een illusie is. Van het copmlete universum is maarliefst minder dan 0,1procent ondekt, waarvan ook weer een minder dan 2procent ZICHTBAAR is voor ons. Ook gebruiken wij mensen maar 10procent van onze hersen capaciteit. Wat ik wil zeggen is: Er zijn nog zo ontsettend veel dingen waar wij nog geen bal van weten, hoe kun je dan zeggen (en er nog van overtuigd zij ook) dat er geen god is? Wij hebben noch de middelen noch de kennis om dit soort onzin te zeggen.

(Ik wil hierbij niemand aanvallen, ik heb alleen enkele feiten gegeven met mijn mening erbij)

Ik geloof persoonlijk rotsvast dat alles kan gezien worden.. Wat je ziet is wat er is, wat wij niet zien, kan gezien worden. (met zien in de betekenis van waarnemen natuurlijk, met of zonder zintuigelijke instrumenten). Als god er is, kan hij "gezien" en waargenomen worden. Dat is niet het geval. De wetenschap ontkent niet dat er een god is, ze kunnen gewoon niet bewijzen dat er geen god is of ontkrachten dat er wel een is. Vooraleer is een heleboel letters op je los ga laten, zou ik graag willen weten van je, wat je bedoeld met "God".. Bedoel je daarmee een man op een stoel met een grote grijze baard?? Dan eindigt onze dicussie hiernu.. Bedoel je een schepper die nog steeds zijn creatie beheerst of bedoel je een teruggetrokken schepper die nu niets meer met ons te maken heeft?? Wat bedoel je eigelijk met "God"??
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven