Fitness Seller

Is het echt nodig om te bulken om spiermassa aan te komen?

Bezoekers in dit topic

Haha voel je je aangevallen.
Wat maakt dat nou uit wat ik druk of lift, daar gaat het hiet helemaal niet om.

Maar voor jou info, ik druk en lift helemaal niet zo gek veel.
Maar ik boek vorderingen, daar gaat het toch om ?

Het gaat me niet om de close grip barbell curl, het gaat me meer om de sets en reps (hoogstwaarschijnlijk ook de gewichten %RM) die je hanteert.
__________________________________________________________________________________________________

Dat is dus 1 je schema uit februari, je pretendeert 2,5 jaar te trainen.
___________________________________________________________________________________________________
Ten tweede schrijf je in de post hierboven : "bankdrukken is doel op kracht schouder press hetzelfde".

Dus je doel is kracht ?

Dan citeer ik even je openingspost: Ik vraag me nogal af of het echt nodig is om te bulken om spiermassa aan te komen. Ik eet 200-500 kcal boven onderhoud, ik wissel mijn trainingsschema af, ik voer de oefeningen goed uit, ik slaap 7-8 uur, ik eet genoeg goede eiwitten, vetten en koolhydraten en nog kom ik alleen aan en boek ik weinig tot geen vooruitgang qua spiermassa. Soms eet ik meer dan ik op kan, puur om boven mijn onderhoud te eten maar ik vraag me soms af voor wat? voor geen vooruitgang? Mijn vet % stijgt maar ik krijg niet genoeg spiermassa er voor terug. Vandaar mijn vraag: Is het echt nodig om te bulken om spiermassa aan te komen?
___________________________________________________________________________________________________

Voor de rest ga ik er verder niet op in, ik heb geen zin in een woordenstrijd.

Je lult jezelf op alle fronten tegen vriend.

---------- Toegevoegd om 20:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:35 ----------

En ik durf er wel vergif op in te nemen dat jij geen 2,5 jaar traint, anders zou je deze vragen niet stellen.
 
Wat maakt dat nou uit wat ik druk of lift, daar gaat het hiet helemaal niet om.

Maar voor jou info, ik druk en lift helemaal niet zo gek veel.
Maar ik boek vorderingen, daar gaat het toch om ?


Helemaal mee eens. Ik boek liever vooruitgang met mijn fysiek (als in meer spiermassa) dan met het gewicht dat ik lift.

Ga liever uitzien als een beest waarvan je gelijk denkt.. daaamn wat een machine :cool: (hoewel die maar vb 100kg bencht) dan een skinny dude die 200kg bencht. (zag onlangs een filmpje van iemand van 70kg die dat effe paar keer deed :eek:)
 
Ik voel me inderdaad aangevallen. 10 herhalingen op de Close Grip Barbell Curl verkeerd? Waar haal jij die info vandaan? Mijn doel is kracht en bodybuilding er tussen in. Hoezo lul ik mezelf tegen? op wat baseer jij dat? Ik train inderdaad geen 2.5 jaar maar 5 maanden. Bench Press: 1x115 Squat: 1x160 Deadlift: 1x180 indrukwekkend hé voor 5 maanden? Oja ik ben je vriend niet.
 
Laatst bewerkt:
Nice rage hier. Indrukwekkende stats? Mwah.. Ligt aan je voorgeschiedenis. Kijk bulk je teveel boven onderhoud dan kom je in verhouding meer vet dan spier aan. Gewoon spelen met de calorie inname. Daarnaast: wat die forumules voor je uitrekenen betekent niet altijd jou werkelijke behoefte.
 
Ik voel me inderdaad aangevallen. 10 herhalingen op de Close Grip Barbell Curl verkeerd? Waar haal jij die info vandaan? Mijn doel is kracht en bodybuilding er tussen in. Hoezo lul ik mezelf tegen? op wat baseer jij dat? Ik train inderdaad geen 2.5 jaar maar 5 maanden. Bench Press: 1x115 Squat: 1x160 Deadlift: 1x180 indrukwekkend hé voor 5 maanden? Oja ik ben je vriend niet.

Ook mijn vriend niet? :(

Maar je vraag of je persee moet bulken om te groeien? NEE!
In ieder geval hoef je niet persee met flinke overschotten te werken.

Waarom mensen het doen vraag je je dan af.
Het kan je wat meer kracht geven en het kan iets meer groei in spiermassa geven. Op beiden dus "kan" het is nog relatief ook.

Ik zag ook je schema langskomen, oud schema? 3 setjes van 3 oid?
Dat is leuk om een beetje kracht mee te bouwen maar ik zou gaan voor wat meer volume.
Volume x weerstand. Dus hoger volume en zware gewichten gebruiken op dat hogere volume.

Je traint 3 x per week.
Je kan dan ook een 2 daagse split pakken zodat je alles 3 x per 2 weken traint. Dat is voor velen een optimale trainingfrequentie. Als je erg goed herstelt kan je ook alles 2x per week trainen. Of lichtere trainingen pakken fullbody 3x per week.
Maar vol gas met volume en zware gewichten kapot gaan 3 x in de 2 weken elke spiergroep is naar mijn mening de beste optie. Dus een 2 daagse split.

Wat voeding betreft. Zodra je ruim voldoende voeding binnen krijgt en kwaliteit voeding, geen lege troep zal je goed herstellen en groeien. Ruim voldoende eiwitten en vetten en daarnaast aanvullen met wat je aan koolhydraten nodig hebt.
Met eiwitten en vetten hou je liefst ook rekening mee dat je geen gemiddelde sociaal contact fitnesser of bankhanger bent maar een sporter die zich kapot traint en daarom een wat hogere behoefte heeft om doelen te behalen.

Dus, knallen en goed eten.
 
Helemaal mee eens. Ik boek liever vooruitgang met mijn fysiek (als in meer spiermassa) dan met het gewicht dat ik lift.

Ga liever uitzien als een beest waarvan je gelijk denkt.. daaamn wat een machine :cool: (hoewel die maar vb 100kg bencht) dan een skinny dude die 200kg bencht. (zag onlangs een filmpje van iemand van 70kg die dat effe paar keer deed :eek:)

Lol
 
Ik voel me inderdaad aangevallen. 10 herhalingen op de Close Grip Barbell Curl verkeerd? Waar haal jij die info vandaan? Mijn doel is kracht en bodybuilding er tussen in. Hoezo lul ik mezelf tegen? op wat baseer jij dat? Ik train inderdaad geen 2.5 jaar maar 5 maanden. Bench Press: 1x115 Squat: 1x160 Deadlift: 1x180 indrukwekkend hé voor 5 maanden? Oja ik ben je vriend niet.

Citaat: "Ik wissel af qua oefeningen. Wel laat ik de grote 3 er bij, en basis oefeningen zoals de Shoulder Press. Ik train nu 2.5 jaar. Mijn squat is omhoog gegaan, mijn Deadlift ook maar mijn Bench Press niet, die doe ik nu ook met andere herhalingen voor een nieuwe prikkel".

Zie je daar ga je al weer voor de derde keer.
Maakt niet uit ik hoop voor jou dat er een ommekeer komt.

Nu ben je in elk geval een grote fantast ! :cool:
 
imo is 3x in de week trainen en elke spiergroep dus 1x per week pakken op een begeven moment gewoon niet optimaal meer om te blijven groeien, als beginner zul je d'r minder last van hebben en nog steeds progressie blijven boeken, naar mijn mening/ervaring kom je op een bepaald moment gewoon op een niveau dat 1x per week belasting niet genoeg is om te blijven groeien, zal vast wel kunnen maar 't is gewoon niet optimaal meer. Elke keer een hele week rust voor elke spiergroep is (naar mijn mening) gewoon 3-4 dagen 'weggegooide' trainings/groeicyclus.
 
imo is 3x in de week trainen en elke spiergroep dus 1x per week pakken op een begeven moment gewoon niet optimaal meer om te blijven groeien, als beginner zul je d'r minder last van hebben en nog steeds progressie blijven boeken, naar mijn mening/ervaring kom je op een bepaald moment gewoon op een niveau dat 1x per week belasting niet genoeg is om te blijven groeien, zal vast wel kunnen maar 't is gewoon niet optimaal meer. Elke keer een hele week rust voor elke spiergroep is (naar mijn mening) gewoon 3-4 dagen 'weggegooide' trainings/groeicyclus.

Klopt.

Ik denk ook dat spieren 1x per week aanpakken voornamelijk voor beginnende builders geschikt is en je zodoende een volle week kan herstellen.
Met wat meer ervaring, voeding op orde en verbeterd herstel kan je de frequentie wel wat omhoog gooien.

Volgens de theorie zou elke 4 dagen ongeveer ideaal zijn.
Daarom kom ik op een 2 daagse split bij 3x trainen per week of zelfs om de dag trainen.
 
kerol, je vraagt om tips. krijgt wat kritiek en vervolgens ga je full rage mode... doe lekker wat je zelf het beste vind dan.
ik zal je nog een tip geven je training is waardeloos.
 
imo is 3x in de week trainen en elke spiergroep dus 1x per week pakken op een begeven moment gewoon niet optimaal meer om te blijven groeien, als beginner zul je d'r minder last van hebben en nog steeds progressie blijven boeken, naar mijn mening/ervaring kom je op een bepaald moment gewoon op een niveau dat 1x per week belasting niet genoeg is om te blijven groeien, zal vast wel kunnen maar 't is gewoon niet optimaal meer. Elke keer een hele week rust voor elke spiergroep is (naar mijn mening) gewoon 3-4 dagen 'weggegooide' trainings/groeicyclus.

Precies dit.

OP zijn schema is gewoon een dikke Bro-Split die echt helemaal nergens op doelt.
En dan gaat hij nog zitten ragen als er mensen met onderbouwd advies komen waar hij zelf om vraagt.

Man man wat een topic weer.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo is dat schema waardeloos? Ik heb er toch wel nette progressie mee geboekt, ik vind mijn stats niet waardeloos. Of vinden jullie een 160 kg squat waardeloos?
 
Lees je uberhaupt wel wat er gezegd wordt? Een schema dat voor beginners werkt wilt niet zeggen dat dat werkt voor mensen die een stadium verder zijn. Tering zeg..
 
Lees je uberhaupt wel wat er gezegd wordt? Een schema dat voor beginners werkt wilt niet zeggen dat dat werkt voor mensen die een stadium verder zijn. Tering zeg..

Oke op die fiets. Bedankt voor de tip.
 
Hoezo is dat schema waardeloos? Ik heb er toch wel nette progressie mee geboekt, ik vind mijn stats niet waardeloos. Of vinden jullie een 160 kg squat waardeloos?

Haha Daantjelol, inderdaad net wat Mushral ook al zegt: lees je überhaupt wel wat er staat ?

Daar bedoel ik dus ook mee dat je gewoon voorbij gaat aan alle tegenstrijdigheden in je verhaal waar je mee geconfronteerd wordt.
Een stukje zelfreflectie zou je sieren: bijv. ja inderdaad ik spreek mezelf een aantal malen flink tegen (?)

In plaats daarvan klets je er maar gewoon overheen met uitspraken van: "hoezo is dat schema waardeloos", "Kijk eens naar mijn stats (mijn prestaties op de grote 3)", "En wat druk of lift jij dan".

Je wordt er niet geloofwaardiger op Daantjelol ! (inderdaad lol :))

Ga trainen joh
 
Ik denk ook dat spieren 1x per week aanpakken voornamelijk voor beginnende builders geschikt is en je zodoende een volle week kan herstellen.

Beginners hebben een slecht geoptimaliseerde techniek, aangezien dat maanden zo niet jaren duurt om je zenuwstelsel de grote compounds goed aan te leren, hierdoor kunnen ze een veel lager gewicht aan dan wat echt de max van hun spieren/zenuwstelsel is.
Bovendien zijn beginners niet erg sterk of groot, minder totaalvolume en minder spiermassa = sneller/makkelijker herstel.
Daar komt nog bovenop dat een microcycle van beginners binnen 48 á 72 uur voltooid is, dus na 48-72 uur kunnen beginners hun lichaam weer volledig belasten en gebruik maken van hun supercompensatie.
Verhoogde eiwitsynthese duurt bij beginners ook ca 48 uur, dus waarom zou je ipv 1x, niet 3x per week trainen?


Volgens de theorie zou elke 4 dagen ongeveer ideaal zijn.
Daarom kom ik op een 2 daagse split bij 3x trainen per week of zelfs om de dag trainen.

Welke theorie? Je maakt me nieuwsgierig.
 
Hoezo is dat schema waardeloos? Ik heb er toch wel nette progressie mee geboekt, ik vind mijn stats niet waardeloos. Of vinden jullie een 160 kg squat waardeloos?

Als je die progressie met dit schema hebt geboekt sta ik er van te kijken inderdaad. Maar goed dat kan ik niet weten, aangezien ik je niet ken.

Je hebt nu een 3 daagse split, en traint iedere spiergroep 1x per week.
Ik ga er vanuit dat je niet aan de AAS zit, dus na een training zijn je spieren 2/3 dagen later volledig hersteld. Voor optimale groei is het belangrijk om ze dan meteen weer te trainen als ze op hun 'piek' zijn.

Als ze laten we zeggen na 3 dagen herstel op hun piek zijn en jij gaat dan nog 4 dagen wachten voor je ze weer traint, zijn ze alweer afgenomen even simpel gezegd. Dit heeft met de eiwitsynthese te maken. De precieze wetenschappelijke uitleg weet ik niet. Maar goed daarom word er altijd geadviseerd om iedere spiergroep 2 of zelfs 3 per week te trainen.

Correct me als ik iets beweer wat niet klopt.
 
Beginners hebben een slecht geoptimaliseerde techniek, aangezien dat maanden zo niet jaren duurt om je zenuwstelsel de grote compounds goed aan te leren, hierdoor kunnen ze een veel lager gewicht aan dan wat echt de max van hun spieren/zenuwstelsel is.
Bovendien zijn beginners niet erg sterk of groot, minder totaalvolume en minder spiermassa = sneller/makkelijker herstel.
Daar komt nog bovenop dat een microcycle van beginners binnen 48 á 72 uur voltooid is, dus na 48-72 uur kunnen beginners hun lichaam weer volledig belasten en gebruik maken van hun supercompensatie.
Verhoogde eiwitsynthese duurt bij beginners ook ca 48 uur, dus waarom zou je ipv 1x, niet 3x per week trainen?




Welke theorie? Je maakt me nieuwsgierig.

Jouw theorie, ik kan in de toekomst kijken. NA 48-72 uur dus ongeveer elke 4 dagen.

Er zijn ook mensen die in 24 uur gewoon al hersteld zijn en mensen die er 96 uur over doen.
In extreme gevallen soms nog langer.

Ik moest ooit een maand lang herstellen van een training met behulp van spierverslappers en ontsteking remmers........ en zo meer mensen gezien die er weken mee liepen en aan de medicatie moesten.
 
Goede avond,

Ik vraag me nogal af of het echt nodig is om te bulken om spiermassa aan te komen. Ik eet 200-500 kcal boven onderhoud, ik wissel mijn trainingsschema af, ik voer de oefeningen goed uit, ik slaap 7-8 uur, ik eet genoeg goede eiwitten, vetten en koolhydraten en nog kom ik alleen aan en boek ik weinig tot geen vooruitgang qua spiermassa. Soms eet ik meer dan ik op kan, puur om boven mijn onderhoud te eten maar ik vraag me soms af voor wat? voor geen vooruitgang? Mijn vet % stijgt maar ik krijg niet genoeg spiermassa er voor terug. Vandaar mijn vraag: Is het echt nodig om te bulken om spiermassa aan te komen?

Je kunt ook kuren.. :)
 
Hoe gaan je cuts? Verlies je dan veel vet en weinig protein? Het kan zijn dat je gewoon een laag P-Ratio heb. Wat inhoud dat je gegeven een bepaald aantal kcal in een deficit relatief meer vet zal verliezen dan protein en tijdens een bepaald aantal kcal in een surplus je meer vet zal aanzetten dan protein. Qua stats doe je het best netjes idd.
 
Back
Naar boven