MuscleMeat

Is het gedaan met baanbrekende evoluties en ontdekkingen?

Is het gedaan met baanbrekende evoluties en ontdekkingen?


  • Totaal stemmers
    79

Bezoekers in dit topic

Pure onzin.

(alhoewel ik wel vaak het idee krijg dat mensen maar 20% gebruiken)

als we 100 percent van onze hersenen gebruiken waar zit dan de andere 80 percent "hersenkracht? :scratch:
 
als we 100 percent van onze hersenen gebruiken waar zit dan de andere 80 percent "hersenkracht? :scratch:

U srs?

Een Porsche Carrera GT3 RS die tegen 50 km/u door de bebouwde kom rijdt, gebruikt toch ook zijn volledige motor, enkel niet tot het uiterste?
 
als we 100 percent van onze hersenen gebruiken waar zit dan de andere 80 percent "hersenkracht? :scratch:

De mens gebruikt bijna de volledige capaciteit van zijn hersenen. Echter gebruikt het niet de volle 100% elke keer.. met rekenen gebruikt het bijvoorbeeld 10% van de hersenen maar met taal gebruikt het weer een andere 10% van de hersenen etc..

Wacht ik zoek even naar de bron ^^

Edit:
http://en.wikipedia.org/wiki/10%_of_brain_myth

(Nog een link voor de mensen die reageren dat wikipedia niet te vertouwen is etc xD
http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=people-only-use-10-percent-of-brain )

Although many mysteries regarding brain function remain, every part of the brain has a known function
 
Laatst bewerkt:
De mens gebruikt bijna de volledige capaciteit van zijn hersenen. Echter gebruikt het niet de volle 100% elke keer.. met rekenen gebruikt het bijvoorbeeld 10% van de hersenen maar met taal gebruikt het weer een andere 10% van de hersenen etc..

Wacht ik zoek even naar de bron ^^

Edit:
http://en.wikipedia.org/wiki/10%_of_brain_myth

(Nog een link voor de mensen die reageren dat wikipedia niet te vertouwen is etc xD
http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=people-only-use-10-percent-of-brain )

Okay, zo ver waren we al, maar mijn vraag was, kunnen we meer met onze hersenen dan dat we nu doen?

Maw; nu hebben de meeste mensen het al moeilijk om een rekensommetje van 12843 + 148493 te doen, maar misschien is ons brein wel in staat om 12843 x 148493 te berekenen...
 
Ik zeg toch ook 'pure onzin'...

hypothetisch denken brah, om op inconsistente gevolgen van een these te wijzen.

---------- Post toegevoegd Wed 31 Aug 2011 om 18:00 ----------

U srs?

Een Porsche Carrera GT3 RS die tegen 50 km/u door de bebouwde kom rijdt, gebruikt toch ook zijn volledige motor, enkel niet tot het uiterste?

als je het zo bedoeld heb je idd gelijk.
 
hypothetisch denken brah, om op inconsistente gevolgen van een these te wijzen.

Ah, ik dacht dat het een reactie was op mij, omdat je me quote. Was al even bang dat je mijn 'grap' niet doorhad.

@Jorgy

Je voorbeeld met die rekensom klopt wel, want het is a) mogelijk om dit te oefenen en b) soms met van die gekke autisten a la rain man die die shit kunnen. Dit gaat vaak wel ten koste van de mogelijkheid enig sociaal gedrag te snappen.
 
Ah, ik dacht dat het een reactie was op mij, omdat je me quote. Was al even bang dat je mijn 'grap' niet doorhad.

@Jorgy

Je voorbeeld met die rekensom klopt wel, want het is a) mogelijk om dit te oefenen en b) soms met van die gekke autisten a la rain man die die shit kunnen. Dit gaat vaak wel ten koste van de mogelijkheid enig sociaal gedrag te snappen.

Er zijn inderdaad genoeg chinezen die enkele duizenden getallen na de komma van pi kunnen opnoemen, dus gaan we dan akkoord dat we niet alles uit ons brein putten?
 
Alleen is het totaal nog niet efficient :o

OT:
Internet, mobiele telefonie, genetische manipulatie, auto's laten rijden op waterstof, MAGLEV, straalmotoren, enz enz

Straalmotoren vlogen al aan het einde van de tweede wereldoorlog. De testvluchten zelfs al begin jaren 40. De plannen en ontwerpen daarvan stammen al uit de jaren 30. :p Kijk maar naar de Britse Gloster Meteor die al vloog in 1941 en de Duitse Messerschmitt Me 262A die vanaf 42 vloog met straalmotoren.

Gek genoeg is het basisprincipe van de straalmotor niet veranderd sinds 1940.
 
Er zijn inderdaad genoeg chinezen die enkele duizenden getallen na de komma van pi kunnen opnoemen, dus gaan we dan akkoord dat we niet alles uit ons brein putten?

Wij, als mensheid, weten gewoon nog niet genoeg van onze hersenen.
Wij, jij en ik, nog veel minder.
 
Okay, zo ver waren we al, maar mijn vraag was, kunnen we meer met onze hersenen dan dat we nu doen?

Maw; nu hebben de meeste mensen het al moeilijk om een rekensommetje van 12843 + 148493 te doen, maar misschien is ons brein wel in staat om 12843 x 148493 te berekenen...

Ik denk dat we dit gewoonweg nog niet kunnen...we weten nog te weinig van onze hersenen zoals Moraalridder al vermeld.
Toch denk ik dat we na een X bepaalde tijd hetzelfde kunnen als wat verschillende Autisten nu al kunnen. Hiermee bedoel ik de grote rekensommen, fotografisch geheugen, uiterste precisie etc.

Natuurlijk ontwikkelen onze hersenen zich d.m.v de Evolutie maar dat zullen wij niet meemaken :o
 
ja want voorspellen dat antimaterie bestaat is niet verder bouwen op al bestaande kennis. Toch leuk geprobeerd Angelus.

weet ik niet, ben ook niet degene die het naar voren droeg:) dark matter en energy was hoe dan ook een baanbrekende ontdekking, en dat was hetgene wat ik naar voren heb gedragen.
dus ik heb het niet alleen leuk geprobeerd, maar ben er werkelijk in geslaagd;)

---------- Post toegevoegd Wed 31 Aug 2011 om 20:38 ----------

Er zijn inderdaad genoeg chinezen die enkele duizenden getallen na de komma van pi kunnen opnoemen, dus gaan we dan akkoord dat we niet alles uit ons brein putten?

en ik ken al de lyrics van alle get ready liedjes vanbuiten, het is maar gewoon waar je je tijd insteekt;)
 
en ik ken al de lyrics van alle get ready liedjes vanbuiten, het is maar gewoon waar je je tijd insteekt;)

Das knap! :thumb:

Maar met andere woorden gebruiken we dus niet de volledige kracht van ons brein ;)
 
Das knap! :thumb:

Maar met andere woorden gebruiken we dus niet de volledige kracht van ons brein ;)

jawel, degenen die van die buitengewone dingen kunnen, hebben gewoon een "afwijking" waardoor bepaalde andere delen van het brein gebruikt worden voor dingen zoals bv wiskunde.

Zo was er bv een keer op national geographic een gast die onmenselijk snel berekeningen kon maken van de grootste getallen.
toen ze hem dit lieten doen tijdens een MRI bleek dat het taaldeel van zijn hersenen geactiveerd werd, en dat deel is door evolutie stukken krachtiger dan het hersendeel dat normale mensen gebruiken voor wiskunde.
 
jawel, degenen die van die buitengewone dingen kunnen, hebben gewoon een "afwijking" waardoor bepaalde andere delen van het brein gebruikt worden voor dingen zoals bv wiskunde.

Zo was er bv een keer op national geographic een gast die onmenselijk snel berekeningen kon maken van de grootste getallen.
toen ze hem dit lieten doen tijdens een MRI bleek dat het taaldeel van zijn hersenen geactiveerd werd, en dat deel is door evolutie stukken krachtiger dan het hersendeel dat normale mensen gebruiken voor wiskunde.

Dat was ook een x bij stan lee superhuman op discovery, die kerel rekende idd sneller als een rekenmachine, bizar om te zien, hij was voor de rest ook sociaal en normaal functionerende


Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
 
Straalmotoren vlogen al aan het einde van de tweede wereldoorlog. De testvluchten zelfs al begin jaren 40. De plannen en ontwerpen daarvan stammen al uit de jaren 30. :p Kijk maar naar de Britse Gloster Meteor die al vloog in 1941 en de Duitse Messerschmitt Me 262A die vanaf 42 vloog met straalmotoren.

Gek genoeg is het basisprincipe van de straalmotor niet veranderd sinds 1940.
Tja, het basisprincipe van de raketmotor is al duizenden jaren oud ;)
 
We komen niets meer te weten nasa is stopgezet :(
 
Back
Naar boven