AndroidHealthClinic

Is het gedaan met baanbrekende evoluties en ontdekkingen? (1 bezoeker)

Is het gedaan met baanbrekende evoluties en ontdekkingen?


  • Totaal stemmers
    79

Bezoekers in dit topic

Verder is R en D belangrijker dan ooit, met de mass customisation hype en steeds korter wordende levensfases van producten omdat door enorm snelle productontwikkeling de verzadigingsfase zeer snel bereikt wordt. Nieuwe shit op de markt brengen is vaak de beste manier om rijk te worden, en dat weten bedrijven ook.

Dat sinds de jaren 40 niet veel ontwikkeld wordt is ook de reinste bullshit.
Maybe you've heard of the moon? Dat was 1969.

Ik zou meer voorbeelden kunnen opnoemen maar dit is obv een mongool die denkt dat ie slim is.
 
Waren dat niet allemaal kapitalisten die enkele maanden geleden een ggo-experiment bestormden, puur tegen de wetenschap?

:p
Ik kan me alleen figuren herinneren die aardappelvelden vernietigen en dierproeven saboteren, gewoonlijk vrij communistisch van aard.
 
Klopt. Oorlogen zijn een zeer gunstig klimaat.


Tegendeel is net waar. Iemand bekend met de waardeketen van Porter?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

In een kapitalistische omgeving is het streven naar technologische vooruitgang uitermate belangrijk.

bv Snellere/betere productieprocessen => kosten worden gedrukt => lagere prijs mogelijk dan de concurrentie. Aka concurrentiestrategie van kostenleiderschap(ook van Porter).


Value chain van Porter was een vraag op mijn herexamen vrijdag (srs)
Snap wel niet goed wat ie in deze thread komt doen.
 
Ik kan me alleen figuren herinneren die aardappelvelden vernietigen en dierproeven saboteren, gewoonlijk vrij communistisch van aard.

I was going for irony, het waren allemaal hippies. :(
 
Value chain van Porter was een vraag op mijn herexamen vrijdag (srs)
Snap wel niet goed wat ie in deze thread komt doen.

Dat tov jaren 40 in een modern bedrijf R&D een veel centralere en meer geintegreerde rol heeft. Dat is het hele punt van Porter juist. Vroeger was alles in een aparte "silo", nu werken die bitches samen!
 
iedereen heeft het hier om technologische vernieuwingen en dat we dus verder bouwen op enkele fundamentele inzichten die we nu zouden hebben en correct zijn (en dat wetenschappelijke vooruitgang nu nog slechts een kwestie is van fine tunen en toepassen), en ik denk niet dat de TS hier op doelt.

Zelf voorspel ik nog enkele grote paradigmawissels, vooral in de kosmologie, evolutieleer en philosophy of mind.
 
1945 - VS heeft atoombom in het geheim ontwikkeld

1946 - Eerste computer (ENIAC)

1947 - geluidsbarrière doorbroken (> 1000 km/uur)

1953 - DNA ontdekt

1957 - Lancering van de eerste satelliet, de Spoetnik I

1960 - Laser ontwikkeld door Theodore Maiman in VS

1969 - Mensen op de maan

1971 - de microprocessor

1989 - internet

1997 - klonen van mens of dier

Paar kleine dingetjes NA 1940, ach stelt niet zoveel voor he.
 
iedereen heeft het hier om technologische vernieuwingen en dat we dus verder bouwen op enkele fundamentele inzichten die we nu zouden hebben en correct zijn (en dat wetenschappelijke vooruitgang nu nog slechts een kwestie is van fine tunen en toepassen), en ik denk niet dat de TS hier op doelt.

Zelf voorspel ik nog enkele grote paradigmawissels, vooral in de kosmologie, evolutieleer en philosophy of mind.

Ik ben vrij zeker dat er nog nieuwe fundamentele inzichten "ontdekt" worden, maar over zeer geavanceerde materie. het is makkelijk om te begrijpen hoe zwaartekracht ed werkt, maar bijvoorbeeld hoe de CERN experimenten nieuwe inzichten opleveren is al veel ingewikkelder.
 
Eerste mensgemaakte object is buiten de invloed van de zwaartekracht van onze zon :)

As of July 23, 2010, Voyager 1 is over 17 terameters (1.7×10^13 meters, or 1.7×10^10 km, 110 AU, 15.7 light-hours, or 10.5 billion miles) from the Sun.[5]

(1 AU is de afstand aarde-zon)
 
Ik ben vrij zeker dat er nog nieuwe fundamentele inzichten "ontdekt" worden, maar over zeer geavanceerde materie. het is makkelijk om te begrijpen hoe zwaartekracht ed werkt, maar bijvoorbeeld hoe de CERN experimenten nieuwe inzichten opleveren is al veel ingewikkelder.

wat bedoel je met geavanceerde materie?

---------- Post toegevoegd Sun 28 Aug 2011 om 23:58 ----------

1945 - VS heeft atoombom in het geheim ontwikkeld

1946 - Eerste computer (ENIAC)

1947 - geluidsbarrière doorbroken (> 1000 km/uur)

1953 - DNA ontdekt

1957 - Lancering van de eerste satelliet, de Spoetnik I

1960 - Laser ontwikkeld door Theodore Maiman in VS

1969 - Mensen op de maan

1971 - de microprocessor

1989 - internet

1997 - klonen van mens of dier

Paar kleine dingetjes NA 1940, ach stelt niet zoveel voor he.

yep allemaal verder bouwend op wat voor 1945 al min of meer voorspeld kon worden. Maar een echte verschuiving in ons wereldbeeld is er (nog) niet gekomen.
 
yep allemaal verder bouwend op wat voor 1945 al min of meer voorspeld kon worden. Maar een echte verschuiving in ons wereldbeeld is er (nog) niet gekomen.
Het hangt er maar vanaf wat je in dit topic wil beschouwen als 'baanbrekend' natuurlijk...

De technologische evolutie is in elk geval elk jaar aan het versnellen, dus niet linerair, maar exponentiëel. Maar als je het hebt over grote revoluties in de wetenschap dan is het nu vooral wachten op de resultaten van de deeltjesversnellers en het onderzoek naar leven buiten deze planeet. Mogelijk komen die eerder dan bijv. computers met IQ op menselijk niveau.
 
Het hangt er maar vanaf wat je in dit topic wil beschouwen als 'baanbrekend' natuurlijk...

De technologische evolutie is in elk geval elk jaar aan het versnellen, dus niet linerair, maar exponentiëel. Maar als je het hebt over grote revoluties in de wetenschap dan is het nu vooral wachten op de resultaten van de deeltjesversnellers en het onderzoek naar leven buiten deze planeet. Mogelijk komen die eerder dan bijv. computers met IQ op menselijk niveau.

Dat is natuurlijk een moeilijke grens om te trekken.

Ik ga er dan ook vanuit dat mijn collega slim genoeg is om te weten dat we nog steeds vooruitgang boeken in de technologie en de wetenschap en dat we niet ter plaatse aan het trappelen zijn.

Ik doelde inderdaad wat meer op hoe Silentio het verwoord. De voorbeelden die virusje aanhaald zijn mooie voorbeelden van hoe we nog steeds vooruitgang boeken, maar de plannen of het idee van een atoombom was er volgens mij al van voor 1945, net zoals waarschijnlijk al de rest.

Het 'idee' is er meestal al wel, enkel de uitvoering is er niet.

Het is moeilijk om uit te leggen in welke richting mijn vraag oorspronkelijk gesteld was. Nu heb ik het idee dat we nog steeds verder bouwen op gedachtengangen die er al meerdere jaren zijn, zoals ook de sarcastische opmerking over de maan. Het idee van naar de maan te gaan en te 'kunnen' gaan was er al langer, me dunkt.

Op zich heeft de ontdekking van de zwaartekracht toch een heel nieuwe dimensie gegeven aan de wetenschap, niet? Ach, het internet heeft ook voor een nieuwe evolutie gezorgd ... [Discussie met mezelf - beginning of schizofrenie..]
 
wat bedoel je met geavanceerde materie?

---------- Post toegevoegd Sun 28 Aug 2011 om 23:58 ----------



yep allemaal verder bouwend op wat voor 1945 al min of meer voorspeld kon worden. Maar een echte verschuiving in ons wereldbeeld is er (nog) niet gekomen.

Shit als dit

1951 – George Otto Gey propagates first cancer cell line, HeLa
1952 – Jonas Salk: developed and tested first polio vaccine
1953 – Crick and Watson: helical structure of DNA, basis for molecular biology
1963 – Lawrence Morley, Fred Vine, and Drummond Matthews: Paleomagnetic stripes in ocean crust as evidence of plate tectonics (Vine-Matthews-Morley hypothesis).
1964 – Murray Gell-Mann and George Zweig: postulate quarks leading to the standard model
1964 – Arno Penzias and Robert Woodrow Wilson: detection of CMBR providing experimental evidence for the Big Bang
1965 – Leonard Hayflick: normal cells divide only a certain number of times: the Hayflick limit
1967 – Jocelyn Bell Burnell and Antony Hewish discover first pulsar
1984 – Kary Mullis invents the polymerase chain reaction, a key discovery in molecular biology. Andrew Wiles proves Fermats Last Theorem
1995 – Michel Mayor and Didier Queloz definitively observe the first extrasolar planet around a main sequence star
1997 – Roslin Institute: Dolly the sheep was cloned.
1997 – CDF and DØ experiments at Fermilab: Top quark.
1998 – Gerson Goldhaber and Saul Perlmutter observed that the expansion of the universe is accelerating.
2001 – The first draft of the human genome is completed.
2007 - James Thomson of the University of Wisconsin reported that they had reprogrammed regular skin cells to behave just like embryonic stem cells.
2010 – J. Craig Venter Institute creates the first synthetic bacterial cell.
 
Ik ben vrij zeker dat er nog nieuwe fundamentele inzichten "ontdekt" worden, maar over zeer geavanceerde materie. het is makkelijk om te begrijpen hoe zwaartekracht ed werkt, maar bijvoorbeeld hoe de CERN experimenten nieuwe inzichten opleveren is al veel ingewikkelder.
Is dus niet makkelijk ;)
 
Slim ouwehoeren en dan "enigste" schrijven.

Nice.
 
Slim ouwehoeren en dan "enigste" schrijven.

Nice.

Deal_with_it_dog_gif.jpg
 
Ik ben vrij zeker dat er nog nieuwe fundamentele inzichten "ontdekt" worden, maar over zeer geavanceerde materie. het is makkelijk om te begrijpen hoe zwaartekracht ed werkt, maar bijvoorbeeld hoe de CERN experimenten nieuwe inzichten opleveren is al veel ingewikkelder.

Wat je daar zegt over zwaartekracht, dat op zich is een doorbraak in wording. Als we over 5-10 jaar (of nog langer?) alle gegevens van de LHC hebben geanalyseerd, dan komen we weer een stukje dichter over het begrijpen van zwaartekracht. Ik dacht dat onze uitleg van zwaartekracht een theorie is die we afleiden uit onze observaties, eigenlijk weten we niet precies en met zekerheid wat er fundamenteel gaande is. Het kan zijn dat we op de juiste weg zitten, maar de LHC kan ons mbt. de zwaartekracht en het standaardmodel nieuwe inzichten geven die de huidige bevestigt of (gedeeltelijk) verwerpt. Als onze huidige inzichten niet zouden kloppen met de experimenten van de LHC, dat zou één van de grootste ontdekkingen ooit zijn denk ik. Maar ik denk dat we er niet zover naast kunnen zitten alhoewel je het nooit weet in deze materie.
 
Dingen als het internet vind ik niet echt een 'ontdekking'.
Het is eerder een uitvinding.

Ontdekkingen zijn voor mij eerder natuurgericht, zoals bvb DNA, kernfusies, klonen, ...

idd ontdekkingen doe je met dingen die er altijd al waren geweest, Internet was er niet altijd al dus dat is uitvinding, verder worden er nogsteeds wel dingen uitgevonden, ze zijn nu zelfs al bezig met 3D geluiden voor muziek en films ****ing lijp man
 
Back
Naar boven