MuscleMeat

Is het gedaan met baanbrekende evoluties en ontdekkingen? (1 bezoeker)

Is het gedaan met baanbrekende evoluties en ontdekkingen?


  • Totaal stemmers
    79

Bezoekers in dit topic

We weten nog heel weinig van omstandigheden in de ruimte, ondergronds of diep in de zee. Daar liggen de komende jaren genoeg wetenschappelijke uitdagingen om de wetenschap verder te brengen.

Als je bedenkt dat we nu al via aardwarmte energie kunnen opwekken is het goed voor te stellen dat als we technieken ontwikkelen die toestaan om in diepere aardlagen warmte te winnen we op een gegeven moment bijna ongelimiteerde energie uit de aarde kunnen halen.

In de ruimte is door het bijna vacuum en gewichtloosheid ook veel wetenschappelijke winst te boeken. De meeste experimenten uitgevoerd in de ruimte waren gebaseerd op reeds bestaande wetenschappelijke kennis maar mogelijk dat er in de toekomst labs ontstaan in de ruimte waar volledig nieuwe technologieen ontwikkeld gaan worden. Nanotechnologie bestaat dan al maar de ruimte kan een grote aanjager om die technologie verder te ontwikkelen, met goed ontwikkelde nanotechnologie kan ruimtevaart goedkoper worden en sondes en ruimtevoertuigen worden vele malen sneller dan momenteel mogelijk is.

Het echte ontdekken moet denk ik zelfs nog beginnen, als eenmaal de ruimte maar ook de aardlagen en diepe zee ontdekt gaan worden zal de wetenschap pas echt grote stappen gaan maken op bijna ieder gebied van de wetenschap.
 
De wetenschap staat nog in de kinderschoenen.
Nuff said?
Maar ik vrees dat onze generatie weinig tot geen van deze 'baanbrekende' uitvindingen/ondekkingen zal meemaken.
Hiermee bedoel ik voornamelijk het ontdekken van ander intelligent leven etc.
 
Nuff said?
Maar ik vrees dat onze generatie weinig tot geen van deze 'baanbrekende' uitvindingen/ondekkingen zal meemaken.
Hiermee bedoel ik voornamelijk het ontdekken van ander intelligent leven etc.

Denk dat we nog wel baanbrekende uitvindingen gaan meemaken de komende tientallen jaren maar de kans op het ontdekken van buitenaards intelligent leven is gewoon zo goed als nihil. Zelfs al zou het er vermoeden zijn van tekenen van buitenaards leven dan duurt het nog tientallen en misschien wel honderden jaren voordat we zeker weten dat die signalen echt van intelligente levensvormen afkomstig zijn.
 
Persoonlijke aanvallen verwijderd, houd het aangenaam voor iedereen aub.
 
No way. Quantum computers en daarmee A.I. gaan onze wereld nog onherkenbaar veranderen. Gen- en nanotechnologie is ook nog niet eens echt op gang gekomen.
 
Denk dat we nog wel baanbrekende uitvindingen gaan meemaken de komende tientallen jaren maar de kans op het ontdekken van buitenaards intelligent leven is gewoon zo goed als nihil. Zelfs al zou het er vermoeden zijn van tekenen van buitenaards leven dan duurt het nog tientallen en misschien wel honderden jaren voordat we zeker weten dat die signalen echt van intelligente levensvormen afkomstig zijn.

Ik denk dat het ontdekken van buitenaards intelligent leven nog lang zal duren. Desalniettemin verwacht ik dat het ontdekken van buitenaards leven (bacterieën o.i.d) daarentegen niet meer lang duurt.

Tevens denk ik dat de overheid deze informatie niet snel prijsgeeft aan de 'normale' burger. (Helaas :( )

PS:
+1 voor je 'doel' xD
 
Ik denk dat het ontdekken van buitenaards intelligent leven nog lang zal duren. Desalniettemin verwacht ik dat het ontdekken van buitenaards leven (bacterieën o.i.d) daarentegen niet meer lang duurt.

Tevens denk ik dat de overheid deze informatie niet snel prijsgeeft aan de 'normale' burger. (Helaas :( )

PS:
+1 voor je 'doel' xD

Geven ze gelijk vrij, dat soort ontdekkingen betekent meer geld voor een instituut als de NASA of ESA. Het zijn geen secret societies of zo, juist bij ESA en NASA is openheid een groot goed.
 
Geven ze gelijk vrij, dat soort ontdekkingen betekent meer geld voor een instituut als de NASA of ESA. Het zijn geen secret societies of zo, juist bij ESA en NASA is openheid een groot goed.

Zo had ik er nog niet over nagedacht.. Ik dacht dat de NASA deze ontdekkingen eerst zelf tot op de puntjes wilde uitzoeken zonder druk van buitenaf ivm paniek etc. Het zal er natuurlijk wel aan liggen wat voor buitenaards leven ze hebben ontdekt, een bacterië of een ruimteschip xD
 
Zo had ik er nog niet over nagedacht.. Ik dacht dat de NASA deze ontdekkingen eerst zelf tot op de puntjes wilde uitzoeken zonder druk van buitenaf ivm paniek etc. Het zal er natuurlijk wel aan liggen wat voor buitenaards leven ze hebben ontdekt, een bacterië of een ruimteschip xD

Kijk maar eens hoe vaak NASA met berichten komt over zogenaamd baanbrekende ontdekkingen op o.a. Mars. Meestal valt het dan tegen maar die publiciteit hebben ze gewoon nodig om geld te kunnen losweken bij de overheid.

Als er buitenaards leven wordt ontdekt is dat de belangrijkste ontdekking tot op dat moment, dat gaan ze nooit stil houden.
 
Dark matter, dark energy
/thread
 
Oja

Anti-materie
 
Oja

Anti-materie

Hebben we laatst een recordduur van 15 minuten kunnen vasthouden.

Natuurkundigen van het ALPHA-experiment – een samenwerkingsverband van het Europees instituut voor deeltjesonderzoek CERN – zijn erin geslaagd om 309 anti-waterstofatomen gedurende lange tijd te bewaren, waarvan 19 atomen zelfs 1000 seconden, bijna 17 minuten. Dat is een heel knappe prestatie, want om antimaterie langer dan een fractie van een seconde te bewaren is veel inspanning nodig. Vorig jaar november slaagde het team er al in om 38 anti-waterstofatomen bijna 0,2 seconden (172 milliseconden) vast te houden in een Minimum Magnetic Field Trap (zie afbeelding). Dat deden ze nu opnieuw, met een bewaarfactor die 10.000 keer langer was, eerst door een bundel anti-protonen langzaam te vertragen in de antiproton decelerator en die met magnetische velden op te sluiten in de ‘val’. Vervolgens werd vanaf de andere kant een wolk van positronen (anti-electronen) richting de magnetische val gestuurd en voorzichtig werden de anti-protonen en positronen bij elkaar gebracht en combineerden ze tot anti-waterstofatomen. De natuurkundigen hopen door onderzoek aan antimaterie te kunnen verklaren waarom het heelal bijna uitsluitend uit gewone materie bestaat en en niet uit antimaterie. De eerste die serieus nadacht over die vraag was Andrei Sacharov, die er in 1967 een artikel aan wijdde. Het gangbare model dat natuurkundigen tegenwoordig hanteren als verklaring voor de waargenomen asymmetrie is dat tijdens de oerknal er op iedere 10.000.000.000 anti-atomen 10.000.000.001 atomen waren, jazeker eentje meer. Die miljard atomen en anti-atomen annihileerden elkaar vervolgens, resulterend in een enorme productie van fotonen, lichtdeeltjes. Per miljard geannihileerde atomen en anti-atomen bleef er één atoom over – óns heelal vormend.
icon_eek.gif
[Afbeelding niet meer beschikbaar] Bron: NRC-Handelsblad, 6 juni 2011.
 
Hebben we laatst een recordduur van 0,2 seconden kunnen vasthouden!

Yes!!! En volgens mij waren het ook maar 2 atomen oid :P

Oja

Supergeleiding bij kamertemperatuur
 
Ik denk dat het ontdekken van buitenaards intelligent leven nog lang zal duren. Desalniettemin verwacht ik dat het ontdekken van buitenaards leven (bacterieën o.i.d) daarentegen niet meer lang duurt.

Tevens denk ik dat de overheid deze informatie niet snel prijsgeeft aan de 'normale' burger. (Helaas :( )

PS:
+1 voor je 'doel' xD

Laten we hopen dat het nog heel lang gaat duren, hopelijk nooit. Deze man heeft hier wel een goed punt over (@ 2:52) :

http://www.youtube.com/watch?v=liFhgUinrZU&t=2m52s
 
Dat is natuurlijk een moeilijke grens om te trekken.

Ik ga er dan ook vanuit dat mijn collega slim genoeg is om te weten dat we nog steeds vooruitgang boeken in de technologie en de wetenschap en dat we niet ter plaatse aan het trappelen zijn.

Ik doelde inderdaad wat meer op hoe Silentio het verwoord. De voorbeelden die virusje aanhaald zijn mooie voorbeelden van hoe we nog steeds vooruitgang boeken, maar de plannen of het idee van een atoombom was er volgens mij al van voor 1945, net zoals waarschijnlijk al de rest.

Het 'idee' is er meestal al wel, enkel de uitvoering is er niet.

Het is moeilijk om uit te leggen in welke richting mijn vraag oorspronkelijk gesteld was. Nu heb ik het idee dat we nog steeds verder bouwen op gedachtengangen die er al meerdere jaren zijn, zoals ook de sarcastische opmerking over de maan. Het idee van naar de maan te gaan en te 'kunnen' gaan was er al langer, me dunkt.

Op zich heeft de ontdekking van de zwaartekracht toch een heel nieuwe dimensie gegeven aan de wetenschap, niet? Ach, het internet heeft ook voor een nieuwe evolutie gezorgd ... [Discussie met mezelf - beginning of schizofrenie..]
zie deze 2:)
Dark matter, dark energy
/thread

Oja

Anti-materie

het lijkt idd wel zo alsof er geen "grote" ontdekkingen meer gedaan worden, maar dat komt omdat die grote ontdekking worden gedaan in velden van de fysica waar jan, henk en klaas geen **** van begrijpen:)
 
zie deze 2:)




het lijkt idd wel zo alsof er geen "grote" ontdekkingen meer gedaan worden, maar dat komt omdat die grote ontdekking worden gedaan in velden van de fysica waar jan, henk en klaas geen **** van begrijpen:)

ja want voorspellen dat antimaterie bestaat is niet verder bouwen op al bestaande kennis. Toch leuk geprobeerd Angelus.
 
Dat is naar mijn weten een van de grootste mythes uit het boekje.

We zouden maar 20% van onze 'hersenkracht' gebruiken, maar we gebruiken wel 100% van onze hersenen. Dat is hetgeen ik bedoelde maar misschien verkeerd verwoordde.

Of is dat ook een mythe?
 
We zouden maar 20% van onze 'hersenkracht' gebruiken, maar we gebruiken wel 100% van onze hersenen. Dat is hetgeen ik bedoelde maar misschien verkeerd verwoordde.

Of is dat ook een mythe?

Pure onzin.

(alhoewel ik wel vaak het idee krijg dat mensen maar 20% gebruiken)
 
Back
Naar boven