AndroidHealthClinic

Is het goed als je je kwark mixt met whey en melk? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

smoothy88

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 jan 2009
Berichten
1.002
Waardering
15
Lengte
1m91
Massa
92kg
Is het goed als ik me kwark mix met whey en melk, dat het makkelijk weg te drinken is. Of verliest kwark hierdoor zijn waarde en werken de eiwitten dan niet meer? Misschien domme vraag, maar ja ben zeker wetenthanx
 
zou het persoonlijk niet mengen met de kwark....je gaat dan ook 2 soorten eiwitten mixen met elkaar..(snelle en tragere)
Waarom niet eerst je whey shake, en als laatste maaltijd voor slapen gaan bijv je bak magere kwark, met eventueel ananas,doe ik er zelf meestal door
 
Gaat prima, en maakt je magere kwark ook nog is lekker. Bovendien heb je nu een perfect mix van snelle en langzame eiwitten. Lijkt me ideaal voor bijvoorbeeld voor de training
 
Gaat prima, en maakt je magere kwark ook nog is lekker. Bovendien heb je nu een perfect mix van snelle en langzame eiwitten. Lijkt me ideaal voor bijvoorbeeld voor de training

ik denk dat hij het gewoon voor s'avonds bedoelt en het wil mixen omdat hij de smaak niet lekker vind. en als dat het geval is, is het niet aan te raden, je kan de kwark beter gewoon zo opeten.

Als je hem voor de training wil eten zoals winterpeen al zei is het idd goed om hem te mixen
 
ik denk dat hij het gewoon voor s'avonds bedoelt en het wil mixen omdat hij de smaak niet lekker vind. en als dat het geval is, is het niet aan te raden, je kan de kwark beter gewoon zo opeten.

Als je hem voor de training wil eten zoals winterpeen al zei is het idd goed om hem te mixen

ja idd voor het slapen gaan vind die dinge ontzettend zuur en krijg hem na een paar happen bijna me strot niet meer in haha
 
zou het persoonlijk niet mengen met de kwark....je gaat dan ook 2 soorten eiwitten mixen met elkaar..(snelle en tragere)

+1, koop de volgende keer trage eiwitten voor door je kwark. Niet dat het erg is, maar als je er dan toch iets doorheen wilt gooien voor het slapen zou ik casseine kopen.

Of maak je kwark op een andere manier lekkerder. In het begin deed ik er wat diksap doorheen, maar nu alleen nog maar wat rozijntjes.
 
Gaat prima, en maakt je magere kwark ook nog is lekker. Bovendien heb je nu een perfect mix van snelle en langzame eiwitten. Lijkt me ideaal voor bijvoorbeeld voor de training

Helaas werkt dat zo niet.

Als je caseine (kwark) en wei gaat mixen ontstaat gewoon een gemengde brei waarbij de heoveelheid caseine bepalend is voor de passeersnelheid.

Het is niet zo dat bij zo'n mix de wei inens naar beneden zakt om als eerste de maag te passeren (daarom zijn mixen ook NIET TR)
 
Is het goed als ik me kwark mix met whey en melk, dat het makkelijk weg te drinken is. Of verliest kwark hierdoor zijn waarde en werken de eiwitten dan niet meer? Misschien domme vraag, maar ja ben zeker wetenthanx

Over wat voor waarde heb je het?

De eiwitten blijven gewoon hun waarde houden (in de zin van beschikbare aminozuren). Alleen is het zo dat de hoge BW van wei naar beneden gaat waneer je het mixt.
 
Als je een bakje kwark niet lekker vind, mix het dan eens met een handje cruesli, yoghurt en eventueel wat dextrose.
 
kan het wel met alleen melk? dat ik het zo kan opdrinke?
 
Zeker gaat de opneembaarheid van whey eraan. Maar komt nooit op gelijke hoogte met die van de caseïne.

Of kan iemand mij uitleggen hoe dat zou kunnen?

Persoonlijk mix ik mijn kwark ook met whey. In mijn redenatie bezorgt de whey mij hoogwaardige aminozuren rondom mijn hormoonpiek 2-3 uur nadat ik slaap terwijl de caseïne mij meer gespreid aminozuren levert.
 
kan het wel met alleen melk? dat ik het zo kan opdrinke?

als je er zo tegenop ziet om aan je bak kwark te beginnen denk ik niet dat je het lang zal volhouden.
Je kan beter gewoon nu stoppen ipv dat je enkele maanden verspilt en het dan beu wordt en stopt met trainen.
Trainen is niet makkelijk, en het eetgedeelte van bodybuilding al helemaal niet, dus ofwel vreet je de kwark gewoon op, ook al is hij zo goor als het maar kan zijn, ofwel kan je beter gewoon stoppen;)
 
als je er zo tegenop ziet om aan je bak kwark te beginnen denk ik niet dat je het lang zal volhouden.
Je kan beter gewoon nu stoppen ipv dat je enkele maanden verspilt en het dan beu wordt en stopt met trainen.
Trainen is niet makkelijk, en het eetgedeelte van bodybuilding al helemaal niet, dus ofwel vreet je de kwark gewoon op, ook al is hij zo goor als het maar kan zijn, ofwel kan je beter gewoon stoppen;)

Is in mijn boek een hele normale vraag, als je niet van kwark houdt en melk en kwark vullen elkaar aan kwa eiwitten (weet niet zeker maar denk het wel) en hij giet het liever naar binnen als dat ie tegen z'n zin die kwark weg gaat loppen schrokken zie ik niet echt hoe dat relevant is met zijn training. Daarnaast als je enkele maanden traint is het nog geen verspilling.
 
idd ga toch niet voor kwark stoppen met fitnesse en sporte is altijd goed of je dat nou een paar maande doet of paar jaar. Oud word je en ooit stoppe met fitnesse zal ook ooit gebeuren bij iedereen dusja. Ik heb me kwark vdaag gemixd met honing was wel weg te werken:P
 
Over wat voor waarde heb je het?

De eiwitten blijven gewoon hun waarde houden (in de zin van beschikbare aminozuren). Alleen is het zo dat de hoge BW van wei naar beneden gaat waneer je het mixt.

Dus als ik het goed begrijp als ik 300 ml melk, 500 gr kwark en twee scoops whey met elkaar meng dan blijft de totale optelsom van eiwitten behouden (107 in mijn berekening = 56 gram whey; 9 gram van melk, 47 gram van kwark) , maar neemt de opname snelheid van de whey eiwitten af?

Dus op totaal beschikbare eiwitten is er geen verlies, maar is het uiteindelijk gewoon zonde om duurdere whey ervoor te gebruiken?
 
Bij AH heb je voor 30ct meer aardbei kwark (86 ct. per 500 gram). Kan je eens mee afwisselen...is wel iets duurder, maar varieert wel ok.

Of je kan beide mengen...is veel minder zurig.
 
Minder caseïne... meer geraffineerde glucose. Niet iets wat ik zou aanraden.
 
ALS je Vruchtenkwark neemt neem dan dievan Optimel (Appel-Kaneel of Citroen)
Zodra je Aardbei of Vanille/Perzik wilt, is de voedingswaarde 10 Kcal minder per 100 Gram (ook mindereiwit)
100 Gram:
45 Kcal
4 KH
7 Eiwit
0,1 Vet
 
Minder caseïne... meer geraffineerde glucose. Niet iets wat ik zou aanraden.

Volgens mij scheelt het niet veel op eiwitten...8,5 t.o.v. 7,5 geloof ik.
Zit inderdaad wel iets meer glucose in...ik geloof 1,5 gram... (allemaal per 100ml)...maar dat is op geheugen en dsu weet ik het niet helemaal zeker.

Als je aan het cutten bent is dat inderdaad misschien niet fijn...maar voor bulk zou het een prima aletrnatief kunnen zijn.

Ik praat overigens voor de duidelijkheid over de common as muck kwark die AH verkoopt....het goedkoopste wat ze hebben


Het is dus de vraag wat je liever hebt:

Geen kwark omdat je het niet weg krijgt en dus complet iets anders verzinnen

Of

Mengen zodat je het wel wegkrijgt maar met licht ongunstigere waarden
 
Back
Naar boven