Fitness Seller

is het normaal dat armen minder snel gaan dan borst? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

franckylanssens

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 aug 2007
Berichten
1.409
Waardering
22
Lengte
1m80
Massa
80kg
ik ben nu goed 6 weken bezig, gaat naat eigen dunken goed.
been 3kg bijgekomen al, van 62 voor 1m80 naar 65
mijn borstomtrek is al 3cm bij, van 92 naar 95cm
mijn bovenarmen slechts 1 cm , van 29 naar 30
train voor beiden 3 oefeningen
bosrt : benchpress volgens pyramide
dumbbell bench press 4x8
dumbbell flyes 4x8
armen : 3 oefeningen biceps
barbell curls 4x8
dumbbell curls 4x8
concentration curls 4x8
3 oefeningen triceps
1 halter achter hoofd 4x8
met kleinere halters afgewisseld achter hoofd 4x8
lying triceps extentions 4x8
mijn vraag is nu, overtrain ik armen neit, doe die triceps en biceps wel niet zelfde dag
of is het normaal dat borst sneller gaat, had eigenlijk wel betere borst in vergelijking met armen
 
idd, ik weet het, het feit dat beiden vooruitgaan, mag ik al bevredigend vinden he,
vooral, ben 42 zal mssn beetje trager gaan in het begin.
mijn biceps zijn wel veel steviger al, vormen al pieken, maar armen verdikken niet veel. daarom dak dacht, train ik niet te veel, teveel reeksen of zo?
 
Je bent goed bezig kerel en je zal zien dat de ene spiergroep de andere niet is.
 
relax, heb geduld. op 6 weken zul je niet veel zien. over een paar maanden heb je wel een resultaat dat je beter aanstaat.
 
6 weken is idd te vroeg om er iets over te zeggen.
 
ja, ik weet natuurlijk wel dat ik eigenlijk bv pas over een jaar echt de resultaten mag bekijken, maar ja, ben nu wel een beetje erg nieuwsgierig of ik op mijn leeftijd goede kansen heb te ontwikkelen, maar als ik jullie hoor, gaat het idd goed.
De dokter zei ook toen ik er met hem over praatte te beginnen met BB dat ik nog een jonge fysiek heb
 
en hij is dokter voor iets. dus vertrouw er maar in en heb geduld. ;)
 
Is genetisch. Bij de ene gaan armen sneller, bij de andere borst.
 
idd, 3xl, daar heb je gelijk in, allez, ik ga er keihard mee door, en zie wat er van komt he
en dat trainen, goed, niet overdreven voor de armen? dus in totaal 12 setjes over 3 oefeningen
 
ik weet niet of het normaal is, maar ik hebn er iig ook last van...word aan gewerkt! armen hebben de eerste paar maanden ff preoriteit 1 ( denk nou niet dat ik alleen armen en borst train, ik train ook benen ja:D!)
 
je armen worden niet alleen bij rechtstreekse arm training belast, maar ook bij de veel andere oefeningen.

Om iets zinnigs te kunnen zeggen moet je dat in verhouding met je hele schema zien. Plaatst dit dus eens (in de juiste sectie)
 
idd 3xl, als je het in percentage ziet is de progressie idd gelijk
 
Verglijk het nu eens niet in centimeters, maar in procenten

Toen ik zijn post las wou ik ook gelijk gaan rekenen, omdat nog niemand dat heeft gedaan.

Doe ik dat maar effe:

mijn borstomtrek is al 3cm bij, van 92 naar 95cm Is 3,26% toegenomen in omtrek
mijn bovenarmen slechts 1 cm , van 29 naar 30 Is 3,44% toegenomen in omtrek

Armen zijn zelfs meer in % gegaint.
 
Laatst bewerkt:
joh serieus, het eerste jaar zou ik me nie al te druk maken om de verhoudingen etc. ik zou gewoon zoveel mogelijk massa proberen te pakken en later je druk maken om eventuele verhoudingen.
 
Back
Naar boven