AndroidHealthClinic

Is het slecht om verschillende lichaamsdelen soms omstebeurt te trainen?

Bezoekers in dit topic

pintinho

Novice
Lid geworden
11 feb 2018
Berichten
27
Waardering
6
Ik train doorgaans 2 lichaamsdelen per dag. Is het slecht om soms lichaamsdelen niet achter elkaar te trainen?
Bijv. borst, borst, biceps, borst, borst, biceps, i.p.v. 4x borst, dan 2x biceps?

Vandaag deed ik bench press en vervolgens de incline bench press, maar ik ben soms daarna zo uitgeput dat ik die spier 3/4 minuten moet laten rusten.

Kan ik in plaats daarvan gewoon het volgende lichaamsdeel biceps trainen en later terugkeren naar de butterfly & pec fly?

Ik heb hetzelfde probleem met squats. Na het squatten heb ik vaak 4 minuten rust nodig.
Soms loop ik dan 4 minuten met 4 km/h op de loopband.
 
Als je begint met enige compound en je gaat tot failure is het normaal dat je even wat rust er tussen zet, dan moet je niet ondertussen nog wat andere sets gaan knallen.

Niet alles moet snel snel gaan.
 
Na het squatten 4 minuten rust nodig hebben is vrij normaal als je zwaar traint. Je hoeft de oefeningen niet achter elkaar te rammen, neem gerust 2-5 minuten rust tussen zware setjes in. Kijkende naar de oefening natuurlijk, met een paar bicepcurls zal je minder rust nodig hebben dan met een zware compoundset als de squat.

Post je gehele weekschema eens, je stats en hoe lang je al traint. Uit je post halende, bestaat je borst/bicep split uit bench press, incline, butterfly, pec fly en 2 bicepoefeningen?
 
Kleine spiergroepen herstellen sneller dan de grote, je armen gebruik je al bij compounds, om deze bijvoorbeeld nog los op dezelfde dag te trainen is goed mogelijk.
 
Wat je zegt kan prima. Of het heel praktisch is om je triceps leeg te pompen met een Rope pulldown. En daarna terug te keren naar een zware compound oefening zoals incline bankdrukken. Lijkt me niet heel fijn.
 
Ik train benen en borst op 1 dag in 1,25 uur. Na het squatten lekker liggen op een bankje en dan bankdrukken. En daarna hamstrings of kuiten trainen en dan weer dumbell press. En dan weer good mornings en direct cable fly erachteraan. Soms wat moelijk staan bij de flys maar kan evt ook op een bankje. Het is tegen alle regels in vrees ik maar ik vind het wel lekker eigenlijk. Hoef niet al teveel te rusten dan tussendoor en kan veel doen in weinig tijd.
 
Back
Naar boven