AndroidHealthClinic

Is het uiterlijk echt zo belangrijk?

Bezoekers in dit topic

fanaatje

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 mrt 2008
Berichten
21
Waardering
0
Ik ben erg gedisciplineerd bezig geweest met mijn voedingsschemaen sport om mijn vetpercentage te verlagen. Ik zit nu op 13% en ben ontzettend tevreden. Mijn spieren komen mooi door en ik voel me geweldig. Toen mijn vetpercentage op 22% zat voelde ik me gewoon niet lekker in mijn vel, ik vond dat mijn kleren niet leuk stonden en durfde me niet zelfverzekerd en trots te laten zien in bikini. Nu kan dat dus allemaal wel!
Maar wat ik me nou realiseerde is dat ik me dus eigenlijk door mijn uiterlijk me nu veel lekkerder voel, maar is het uiterlijk echt zo belangrijk?? Is het niet veel belangrijker om goed voor je medemens te zijn etc.? Hoe komt het dat ik me zo veel lekkerder voel in een strak lichaam? Komt dit doordat ik mij zo aantrek wat mensen van mij denken? Er zijn toch ook zat mensen met geen strak lichaam supergelukkig.

Ik vraag me af wat iedereen hier drijft om zo gedisciplineerd met zijn/haar lichaam bezig te zijn!
 
Als je dik bent maken mensen grappen over je, heb je niet veel vrienden, vind je niet snel een leuke vriend/vriendin.

Ben je mooi gevormd zie je er goed uit, heb je alles.

Zo is het leven.. helaas, ik zelf voel me zelfverzekerd, en zou geen vrouwen etc durven aanspreken als ik zo dun was als vroeger. en ik maak sneller vrienden als vroeger.. en heb meer vrienden


Uiterlijk is in die zin belangrijk, maar verschilt per persoon
 
Het zit allemaal tussen je oren. Zelfvertrouwen, zelfbeeld....

Sommige mensen komen niet buiten op hun sloefen, trainingsbroekje, ongekamde haren terwijl het mij allemaal geen bal kan schelen

Hoewel het gevoel dat ik kan squatten met 3 ecto's in mijn nek me wel wat zelfzekerder maakt
 
Je bent een vrouw @ 13%? Is dat niet supershredded voor een vrouw? Lijkt me ook niet gezond..

Uiterlijk is niet echt belangrijk in 't leven zolang je er maar redelijk verzorgd uitziet. Het gaat er eerder om hoe je in je schoenen staat, hoe je jezelf voelt en je onverschilligheid tegenover mensen die denken beter te zijn dan jij.
 
Als je wil leven aan de hand van de beoordeling die andere over jou hebben is uiterlijk belangrijk ja. Je leven leiden om te voldoen aan ander mans eisen zal je nooit gelukkig maken, want daar kan je toch nooit aan voldoen. En zelfs al voldoe je er toch aan, dan zal je toch altijd paranoide blvijen over wat andere van je denken.

Maar tegelijkertijd zal je er niet om heen kunnen dat veel mannen je aantrekkelijker zullen vinden wanneer je aantrekkelijker bent. Aantrekkelijkheid heeft geen 1 op 1 relatie met je vet%, maar mannen zullen uit evolutionair opzicht toch bepaalde eigenschappen van je uiterlijk aantrekkelijk vinden (mooie huid, mooi haar, slank, jong, goede huip-taille ratio, mooie borsten, etc.) die misschien oppervlakkiger zijn dan je zou willen.

Maar als je lekker in je vel zit, gezond bent en jezelf goed voelt (voor sommige is dit met 10%, voor andere met 15) zal je natuurlijk aantrekkelijker over komen.
 
tja het is nou eenmaal belangrijk in onze huidige tijd :P
 
Het is mijn hobby, daarom vind ik het leuk.
 
Ik ben erg gedisciplineerd bezig geweest met mijn voedingsschemaen sport om mijn vetpercentage te verlagen. Ik zit nu op 13% en ben ontzettend tevreden. Mijn spieren komen mooi door en ik voel me geweldig. Toen mijn vetpercentage op 22% zat voelde ik me gewoon niet lekker in mijn vel, ik vond dat mijn kleren niet leuk stonden en durfde me niet zelfverzekerd en trots te laten zien in bikini. Nu kan dat dus allemaal wel!
Maar wat ik me nou realiseerde is dat ik me dus eigenlijk door mijn uiterlijk me nu veel lekkerder voel, maar is het uiterlijk echt zo belangrijk?? Is het niet veel belangrijker om goed voor je medemens te zijn etc.? Hoe komt het dat ik me zo veel lekkerder voel in een strak lichaam? Komt dit doordat ik mij zo aantrek wat mensen van mij denken? Er zijn toch ook zat mensen met geen strak lichaam supergelukkig.

Ik vraag me af wat iedereen hier drijft om zo gedisciplineerd met zijn/haar lichaam bezig te zijn!
ik vind uiterlijk toch wel belangrijk, ik ben hier niet extreem selectief in ofzo, maar vind iemand met 30+% bf gewoon niet aantrekkelijk en zou ook minder snel met zo iemand een gesprek beginnen oid.

merk zelf ook wel dat ik een stuk meer zelfvertrouwen heb nu ik geen magere panlat meer ben. hoe het komt? geen idee, ik denk dat het een soort gevoel is iets te hebben wat anderen niet hebben, discipline, doorzettingsvermogen en een mooi fysiek. allen imo zeer positieve eigenschappen.
 
het gaat altijd om de uiterlijk, innerlijk is niet boeiend, het is je innerlijk wat je oninteressant maakt, en het is juist je uiterlijk wat jouw als persoon maakt, en of uniek maakt! als je uiterlijk niet in orde is dan ben je al gauw saai.... dus uiterlijk is alles!

controversieel he!!!
 
Ik was ook rond 13%

nu ben ik alweer paar kilootjes aangekomen

schijtttt
 
Terwijl andere mensen vooral jouw innerlijk beoordelen, beoordeel jij vooral je uiterlijk. Logisch ook, je innerlijk heb je zelf niet zo'n zicht op.
Filosofisch hé?
 
karakter kun je niet nken.

nog filosofischer.
 
Zoek op google eens op "deugden ethiek" en op "aristoteles".
 
Als je dik bent maken mensen grappen over je, heb je niet veel vrienden, vind je niet snel een leuke vriend/vriendin.

Ben je mooi gevormd zie je er goed uit, heb je alles.

Zo is het leven.. helaas, ik zelf voel me zelfverzekerd, en zou geen vrouwen etc durven aanspreken als ik zo dun was als vroeger. en ik maak sneller vrienden als vroeger.. en heb meer vrienden


Uiterlijk is in die zin belangrijk, maar verschilt per persoon

Ik zie thans vaak lelijke kerels met een ferm vrouwke.
En ik maar keihard trainen.
 
uiterlijk is alles in den beginne dan toch. Eens je iemand beter kent leer je totaal andere eigenschappen waarderen. Neemt niet weg dat je natuurlijk in het begin vooral te maken krijgt met oppervlakkige looks. Als je die bezit loopt het leven wat makkelijker. Natuurlijk de ene zijn mooi is de andere niet, al maar goed anders zaten we allemaal op jou
 
Gelukkig zijn vrouwen niet zo oppervlakkig als wij mannen :roflol:
 
De trots van je lichaam betekent ook dat je innerlijk meer op je gemak en tevreden voelt. Als je zelf inziet wat voor voldoening t geeft blijf je er meer op letten en probeer je t ook constant te verbeteren;)
 
Ik vraag me af wat iedereen hier drijft om zo gedisciplineerd met zijn/haar lichaam bezig te zijn!

1. Hobby, Trainen is heerlijk, hoort er gewoon bij is leuk en ook gezellig in de gym
2. voor mijn gezondheid
3. om mezelf als superman te voelen :D
etc etc etc
 
Back
Naar boven