MuscleMeat

Is het verstandig om als absolute beginner eiwitpoeder te nemen?

Bezoekers in dit topic

beginner202

Novice
Lid geworden
22 nov 2019
Berichten
7
Waardering
0
Binnenkort wil ik gaan beginnen met trainen met als doel om spiermassa te kweken. Aangezien een goede pre-workout op basis van wat ik gehoord heb essentieel is voor optimale resultaten, overweeg ik om direct te beginnen met eiwitshakes (een scoop whey perfection* in combinatie met bijvoorbeeld melk en frambozen o.i.d.). Mijn vraag aan jullie is of dit wel verstandig is, dus is het gezond, kan ik hier niet beter wat later mee beginnen zodra ik meer ervaring heb met trainen, etc. Eiwitshakes zijn namelijk niet heel duur, je kan bijvoorbeeld bij de body en fit shop eiwitpoeder goed voor 26 scoops kopen voor €14. Dat is nog geen euro per shake als je daar nog de kosten van het melk en frambozen bij optelt.

Edit: als jullie trouwens nog tips hebben voor goedkope bronnen van eiwit dan hoor ik dat uiteraard graag, ik zat zelf nog te denken aan kipfilet (wat redelijk duur is, circa €7 per kg) en kwark, maar volgens mij is dat ook niet goed om elke dag te eten.
 
Leuk dat je gaat starten met trainen! Misschien is de sticky een goed startpunt voor je vragen omtrent voeding.


Veel succes!
 
Je kunt elke dag kwark, eieren, kip, pindakaas, noten, vis, vlees, shakes, repen en de hele mikmak eten. Kalkoenfilet vind ik zelf langer uit te houden als kipfilet maar dat is wat je zelf ervan maakt. Zalm, tonijn enzovoorts.

PS Je hebt body en fitshop genoemd, nu heb je kans dat er lieden komen posten die een heel verhaal gaan houden over dat er betere alternatieven zijn. Misschien is dat zo maar het maakt eigenlijk niet veel uit op de lange termijn. Je bent beginner en misschien heb je je ook wel te houden aan een bepaald budget of heb je geen zin om meer uit te geven; body en fitshop voldoet daar prima voor.
 
Waarom eiwit shakes ? Supplementie is slechts ter AANvulling

zonder een goed voedingsschema /trainingsschema zal geen enkel supplement zijn ding doen ..

Uit hoeveel kcal bestaat je voedingsschema ? Welke macro’s heeft het van eiwitten , vetten en koolhydraten ?
 
Ligt eraan of je het snuift.
J/k, zou beginnen met een fatsoenlijk voedingsschema zoals hierboven al aangegeven werd.
Voor 9 euro heb je trouwens 2 kilo kipfilet bij de meeste islamitische slagers.
 
Waarom eiwit shakes ? Supplementie is slechts ter AANvulling

zonder een goed voedingsschema /trainingsschema zal geen enkel supplement zijn ding doen ..

Uit hoeveel kcal bestaat je voedingsschema ? Welke macro’s heeft het van eiwitten , vetten en koolhydraten ?
Ik heb op dit moment nog geen goed voedingsschema, de logica achter het nemen van de eiwitshakes is dat ik dan in ieder geval ten minste een ding 'goed' heb in mijn dieet, namelijk mijn pre-workout.
 
Hoooo op de handrem ..
een eiwit Shake is GEEN pre work out ,
Ik adviseer je per direct om te beginnen met lezen en niet zomaar alles tot je te nemen ..
 
Ik heb op dit moment nog geen goed voedingsschema, de logica achter het nemen van de eiwitshakes is dat ik dan in ieder geval ten minste een ding 'goed' heb in mijn dieet, namelijk mijn pre-workout.
Dan kom je helaas bedrogen uit.. kijk maar even naar de ingrediënten van een pre-workout (zoals ze compleet verkocht worden in de winkel). Wat is jouw idee bij een pre-workout?
 
Ligt eraan of je het snuift.
J/k, zou beginnen met een fatsoenlijk voedingsschema zoals hierboven al aangegeven werd.
Voor 9 euro heb je trouwens 2 kilo kipfilet bij de meeste islamitische slagers.
Bedankt voor de tip, maar is hun kipfilet wel hygiënisch en in orde? Als zij het namelijk dusdanig goedkoper kunnen aanbieden, €4,50 tegenover €7 tot €9 per kg in de meeste supermarkten, wordt er dan niet gecompromitteerd op zaken zoals de kwaliteit van het kipfilet?
 
Dan kom je helaas bedrogen uit.. kijk maar even naar de ingrediënten van een pre-workout (zoals ze compleet verkocht worden in de winkel). Wat is jouw idee bij een pre-workout?
Mijn idee van een pre-workout is een redelijk calorierijke maaltijd die relatief gezien veel eiwitten bevat (enkele tientallen gram), waardoor deze eiwitten tijdens en na het trainen kunnen zorgen voor optimale spiergroei en herstel.
 
Stap 1 : Stel een doel
Stap 2 : bereken je onderhoud ( cut = onderhoud - 500 kcal , bulk = onderhoud + 500 kcal )
Stap 3 : stel een voedingsschema samen op basis van jouw doel , denk hierbij aan

2 gr eiwit per kg lichaamsgewicht
1 gr vet per kg lichaamsgewicht
De rest vul je aan met koolhydraten

na de voeding ga je op zoek naar een gedegen beginnersschema , denk hierbij aan 5x5 StrongLifts oid ,

daarna kun je je eens begeven naar de gym ..
 
Ligt eraan of je het snuift.
J/k, zou beginnen met een fatsoenlijk voedingsschema zoals hierboven al aangegeven werd.
Voor 9 euro heb je trouwens 2 kilo kipfilet bij de meeste islamitische slagers.
Lekker puntje whey tijdens de training


Houd myprotein en bulkpowders sites in de gaten, die hebben vaak 40-70% korting op hun assortiment
 
Aangezien een goede pre-workout op basis van wat ik gehoord heb essentieel is voor optimale resultaten
Wie zeiden dat? De supplementenbedrijven? De gesponsorde 'influencers'?
M.a.w. nee, dat is onzin.

ik zat zelf nog te denken aan kipfilet (wat redelijk duur is, circa €7 per kg).
7 euro voor een kilo vlees is spotgoedkoop. Ik denk dan ook niet dat die kippen een fijn leven hebben gehad.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip, maar is hun kipfilet wel hygiënisch en in orde? Als zij het namelijk dusdanig goedkoper kunnen aanbieden, €4,50 tegenover €7 tot €9 per kg in de meeste supermarkten, wordt er dan niet gecompromitteerd op zaken zoals de kwaliteit van het kipfilet?

Ik koop ook altijd mijn vlees bij de Turkse slager. Kilo kipfilet € 5,- en net zo goed/hygiënisch als bij de Albert Heijn. Alleen de Turkse (of lokale) slager kan het iets goedkoper aanbieden omdat hij o.a. niet dezelfde vaste (hoge) kosten heeft zoals bijvoorbeeld een Albert Heijn.

Als je veel kip eet zoals ik dan moet je wel aan de kosten denken :)
 
Hoooo op de handrem ..
een eiwit Shake is GEEN pre work out ,
Ik adviseer je per direct om te beginnen met lezen en niet zomaar alles tot je te nemen ..

Dit inderdaad ja.

Nu al aan de poeder...….:(
 
Lees je hier even in.

Een eiwithake is hoe dan ook geen maaltijd. Voor en na het trainen gewoon een goede normale maaltijd ga je meer aan hebben.
Bijvoorbeeld vooraf een bak havermout of muesli met kwark met een banaantje erdoor of gewoon een paar boterhammen met lekker dik kipfilet en wat pindakaas (broodje kipsate ;) )
Achteraf kan je ook gewoon een een maaltijd nemen zoals hiervoor staat.
Je kan ook een blik tonijn of simpele bak kwark pakken.

Een shake heb je niet nodig. Ga gewoon even een half uurtje wat lezen en puzzelen met die link (excel uit post 2)
Je zal een stuk meer begrijpen over voeding. :)
 
Bedankt voor de tip, maar is hun kipfilet wel hygiënisch en in orde? Als zij het namelijk dusdanig goedkoper kunnen aanbieden, €4,50 tegenover €7 tot €9 per kg in de meeste supermarkten, wordt er dan niet gecompromitteerd op zaken zoals de kwaliteit van het kipfilet?
:roflol: Associeer je nou de kipfilet van de supermarkt met kwaliteit? Als je persé kwaliteit wilt dan zou ik m'n kipfilet van de biologische poelier halen, a 21Euro per kg. Dan heb je kwaliteit.
Draait het je puur om de macro's en eet je kilo's per maand, zou ik lekker voor de voordeligste gaan.
 
Verstandig is eerst je voeding op zich in orde te hebben. Dat gezegd hebbende, ik ben zelf van mening dat een eiwitshaken prima in een “normaal” voedingspatroon past. Sterker nog, bij valt een eiwitsupplement onder de noemer normale voeding, net als een goed vit/min supplement.


Je voeding in orde hebben kan wat mij betreft dus prima met een eiwitsupplement
 
Draait het je puur om de macro's en eet je kilo's per maand, zou ik lekker voor de voordeligste gaan.


Je moet er alleen wel rekening mee houden dat pauperkip/vlees een berg water bevat waardoor er netto na bereiding een stuk minder over blijft dan bij biologische kip/vlees
 
Mijn idee van een pre-workout is een redelijk calorierijke maaltijd die relatief gezien veel eiwitten bevat (enkele tientallen gram), waardoor deze eiwitten tijdens en na het trainen kunnen zorgen voor optimale spiergroei en herstel.
Ja dit staat ook op de potten, zakken... Shake smorgens voor de training na de training... is goed voor de verkoop want je pot gaat minder lang mee. Maar idd een Shake kan perfect, goedkoper dan voedsel (budget) maar laat normale voeding toch primeren
 
Back
Naar boven