MuscleMeat

Is het verstandig om de helft van mijn PPL PPL R, voor kracht te gaan en de andere helft voor spiergroei?

Bezoekers in dit topic

HenkBroam

Novice
Lid geworden
27 feb 2020
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
63kg
Vetpercentage
7%
Ik doe op dit moment PPLPPLR, ik doe alle oefeningen met het oog op kracht dus rond de 6-8 reps. Omdat ik totaal geen aanleg heb voor powerliften ga ik overstappen naar bodybuilden.
Is het slim om dan dus de helft van het schema kracht te doen (6reps) en de andere helft van he schema spiergroei te trainen(15reps). Wat denken jullie. Ik heb niet zo veel verstand hiervan.
 
Kracht en spiergroei gaan hand in hand dus het plan wat jij hier schetst slaat nergens op. Sowieso heel weinig van te zeggen zonder totaal volume wat je van plan bent te gaan draaien.
 
Ik doe op dit moment PPLPPLR, ik doe alle oefeningen met het oog op kracht dus rond de 6-8 reps. Omdat ik totaal geen aanleg heb voor powerliften ga ik overstappen naar bodybuilden.
Is het slim om dan dus de helft van het schema kracht te doen (6reps) en de andere helft van he schema spiergroei te trainen(15reps). Wat denken jullie. Ik heb niet zo veel verstand hiervan.
Het kan, al zou ik dan voor ub/lb(kracht)-ppl(hypertrophy) gaan.
Je moet dan ook je oefeningen anders indelen. Als je genoeg ervaring hebt kun je zo je eigen schema samenstellen, anders zou ik gewoon een 'standaard' schema kiezen. Dan kun je bv eerst aan kracht werken tot je een bepaald doel hebt bereikt en dan overgaan op hypertrophy gericht trainen.
Daarbij is het zo dat als je sterker word, je ook zult groeien. Zeker voor beginners maakt dat weinig uit. Focus dan liever op uitvoering van en lineaire progressie op compounds.
 
Ik zou niet perse PPL doen voor powerlifting

Ik doe powerbuilding, ene week powerlifting andere week "bodybuilding"

In de eerste week is er heel weinig volume.. intensieve sets, reps tussen 1-6. Maar 2-3 werk sets per spiergroep per dag.. 3 dagen trainen 1 rust.. kan me niet inbeelden dat je langer dan 3 dagen aan een stuk traint voor powerlifting doel einden.

Kan natuurlijk als je de juiste coaching hebt en het een gepersonaliseerd programma is maar ik vermoed van nier gezien je vraag..

Kracht gaat goed, spiermassa is natuurlijk aan de iets lagere kant aangezien ik mijn volume aanzienlijk moest verlagen om nog op kracht vooruit te gaan.
 
Het verschil tussen PL en BB is niet gerelateerd aan rep ranges.
 
Beste advies is een plan maken en je langer als 3 maanden aan vasthouden. Wat je ook kiest qua rep range uiteindelijk moet je sterker worden dmv van progressive overload. Sterker worden wilt niet meteen zeggen meer gewicht, maar kan ook een rep meer zijn of beter uitvoering van de set. Uiteindelijk word je wel sterker en moet het gewicht omhoog om je spier nieuwe prikkels te geven.
 
Ik zou niet perse PPL doen voor powerlifting

Ik doe powerbuilding, ene week powerlifting andere week "bodybuilding"

In de eerste week is er heel weinig volume.. intensieve sets, reps tussen 1-6. Maar 2-3 werk sets per spiergroep per dag.. 3 dagen trainen 1 rust.. kan me niet inbeelden dat je langer dan 3 dagen aan een stuk traint voor powerlifting doel einden.

Kan natuurlijk als je de juiste coaching hebt en het een gepersonaliseerd programma is maar ik vermoed van nier gezien je vraag..

Kracht gaat goed, spiermassa is natuurlijk aan de iets lagere kant aangezien ik mijn volume aanzienlijk moest verlagen om nog op kracht vooruit te gaan.
Hij gaat over naar BB, hij zegt geen aanleg te hebben voor PL.

Hoe train je om de week, ik doe eerst 5x5, 3x5, 5x3, 3x3 en %1-RM omhoog natuurlijk. Week of 8 totaal voor ik weer in BB fase start.
 
Hij gaat over naar BB, hij zegt geen aanleg te hebben voor PL.

Hoe train je om de week, ik doe eerst 5x5, 3x5, 5x3, 3x3 en %1-RM omhoog natuurlijk. Week of 8 totaal voor ik weer in BB fase start.

Je kan moeilijk beweren geen aanleg te hebben zonder een correct programma.
Bij mij is het gewoon 1 week powerlifting met extreem laag volume. Is geen 5 3 1 is afgeleid van powerbuilding phase 3.0 van Jeff Nippard.

Volgende week is een ordinaire Push Pull Legs met eerste oefening 85% 1 rep max x 3 sets x 3 reps op de compund lifts.

Vervolgens rest en upper lower.

Kan mijn schema delen als je wenst
 
Je kan moeilijk beweren geen aanleg te hebben zonder een correct programma.
Bij mij is het gewoon 1 week powerlifting met extreem laag volume. Is geen 5 3 1 is afgeleid van powerbuilding phase 3.0 van Jeff Nippard.

Volgende week is een ordinaire Push Pull Legs met eerste oefening 85% 1 rep max x 3 sets x 3 reps op de compund lifts.

Vervolgens rest en upper lower.

Kan mijn schema delen als je wenst
Dat klopt ja, en TS kan misschien baad hebben bij je schema. Ik doe 8 weken PL, en pas 5-3-1 als ik voor 1-RM ga. Dat doe ik niet vaak meer als 52jarige, ga nu lekker zoals ik nu train.
 
Dat klopt ja, en TS kan misschien baad hebben bij je schema. Ik doe 8 weken PL, en pas 5-3-1 als ik voor 1-RM ga. Dat doe ik niet vaak meer als 52jarige, ga nu lekker zoals ik nu train.
Ik doe nu mijn 5de cycle van 5/3/1 en het bevalt me wel, ik vind trouwens jou manier van trainen dat met elke week volume omlaag gaat en intensiteit omhoog ook wel leuk eruit zien.
 
Back
Naar boven