Fitness Seller

Is honger een indicatie?

Bezoekers in dit topic

pugpower

Cool Novice
Lid geworden
15 okt 2012
Berichten
227
Waardering
3
Lengte
1m83
Massa
88kg
X
 
Laatst bewerkt:
als je gewicht blijft steken langzaam de kcal verlagen met 200 pw
 
90 procent van de mensen die cutten hebben honger ..

Niet zakken in gewicht is teveel kcal binnen krijgen , dus lager in kcal gaan zitten
 
Honger gevoel enigzins onderdrukken door veel drinken en veel groentes.
 
Als je niet verder wilt zakken in calorien en toch meer resultaat wil... cardio toevoegen. Extra krachttraining dag erbij kan ook, maar je hebt er niet bijgezet hoe vaak je nu al gaat. Ik pas mn schema zelf zodanig aan dat ik niet tot nauwelijks honger heb. Maar dan moet ik wel extra cardio naast mn krachttraining toevoegen als ik sneller resultaat wil.
 
X
 
Laatst bewerkt:
Wat mij betreft zijn indicaties dat je (langdurig) tekort aan kcals binnen krijgt:

- Beduidend minder energie tijdens je workouts, niet per se puur krachtverlies maar wel dat je bv eerder leeg bent, waar je normaal 3 setjes redelijk snel achter elkaar kon ben je nu na 2 leeg of heb je tussen de sets langer hersteltijd nodig
- Einde van de avond vaak helemaal gesloopt, nog voor je natuurlijke bedtijd

Honger is voor mij alleen een indicatie van echt tekort als je er daadwerkelijk 's ochtends wakker door wordt. Tijdens een (langere) cut word ik 's ochtends wel eens om 5/6 uur in de ochtend wakker met echt buikpijn van de honger en een volledig leeg gevoel, dat is voor mij wel een indicatie dat je echt tekort komt. Honger gedurende de dag is vaak afhankelijk van je mindset, als je je verveelt of niets te doen hebt heb je bv al snel honger terwijl je bij 'n hele dag vol bezigheden/afleiding vaak niet eens merkt dat je al 'n tijd niet gegeten hebt. Vaak is 't vooral iets psychologisch, vandaar dat ik 't alleen als indicatie neem als je niet bij bewustzijn bent en het je slaap verstoort
 
Vaak zijn de eerste dagen van een cut mentaal wat moeilijker. Maar na enkele dagen ben je gewend aan het minder eten en als je kcal inname en voeding een beetje ok zijn heb je meestal geen honger.

Na langere tijd cutten hebben mensen vaak meer last van honger. Je kunt dat vaak een tijdje tegengaan door dingen te eten met meer volume, vezels, en redelijk laag in kcal zijn. Meer drinken. Iets gaan doen als je trek hebt. Etc. Maar op een gegeven moment houd dit ook op te werken.

Vaak helpt het dan om even twee weekjes op onderhoud te eten. dit helpt natuurlijk enorm tegen het hongergevoel, maar je hebt ook even de tijd om je mentaal Weer op te laden alvorens het hervatten van je dieet.
 
Back
Naar boven