1. Selecteer hier of je gepersonaliseerde advertenties wilt zien (Opt-in). Je kan je keuze nadien nog veranderen via de meer info link of de notificatie wegklikken. Steun het forum door je adblocker uit te schakelen. We hebben een beperkt aantal banners met een minimale impact op de gebruikerservaring.

Opt-in   Meer info

Ontzet Notitie

Is honger een indicatie?

Discussie in 'Voeding' gestart door pugpower, 7 aug 2018.

MuscleMeat to webshop

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. pugpower

pugpower Cool Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    3
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m83
    Massa:
    88kg
    X

Laatst bewerkt: 7 aug 2018
  2. broekie

broekie Cool Novice

Leuk Bevonden:
    30
    Geslacht:
    Man
    als je gewicht blijft steken langzaam de kcal verlagen met 200 pw

3. SvP0501

SvP0501 Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    248
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    80kg
    Vetpercentage:
    14%
    90 procent van de mensen die cutten hebben honger ..

Niet zakken in gewicht is teveel kcal binnen krijgen , dus lager in kcal gaan zitten

4. elnostra

elnostra Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    801
    Lengte:
    1m70
    Massa:
    77kg
    Vetpercentage:
    12%
    Honger gevoel enigzins onderdrukken door veel drinken en veel groentes.

5. Zekerray

Zekerray Cool Novice

Leuk Bevonden:
    47
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    95kg
    Als je niet verder wilt zakken in calorien en toch meer resultaat wil... cardio toevoegen. Extra krachttraining dag erbij kan ook, maar je hebt er niet bijgezet hoe vaak je nu al gaat. Ik pas mn schema zelf zodanig aan dat ik niet tot nauwelijks honger heb. Maar dan moet ik wel extra cardio naast mn krachttraining toevoegen als ik sneller resultaat wil.

6. pugpower

pugpower Cool Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    3
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m83
    Massa:
    88kg
    X

Laatst bewerkt: 7 aug 2018
  7. Mushral

Mushral Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    225
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    74kg
    Vetpercentage:
    8%
    Wat mij betreft zijn indicaties dat je (langdurig) tekort aan kcals binnen krijgt:

- Beduidend minder energie tijdens je workouts, niet per se puur krachtverlies maar wel dat je bv eerder leeg bent, waar je normaal 3 setjes redelijk snel achter elkaar kon ben je nu na 2 leeg of heb je tussen de sets langer hersteltijd nodig
    - Einde van de avond vaak helemaal gesloopt, nog voor je natuurlijke bedtijd

Honger is voor mij alleen een indicatie van echt tekort als je er daadwerkelijk 's ochtends wakker door wordt. Tijdens een (langere) cut word ik 's ochtends wel eens om 5/6 uur in de ochtend wakker met echt buikpijn van de honger en een volledig leeg gevoel, dat is voor mij wel een indicatie dat je echt tekort komt. Honger gedurende de dag is vaak afhankelijk van je mindset, als je je verveelt of niets te doen hebt heb je bv al snel honger terwijl je bij 'n hele dag vol bezigheden/afleiding vaak niet eens merkt dat je al 'n tijd niet gegeten hebt. Vaak is 't vooral iets psychologisch, vandaar dat ik 't alleen als indicatie neem als je niet bij bewustzijn bent en het je slaap verstoort

8. A User B

A User B Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    683
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Vaak zijn de eerste dagen van een cut mentaal wat moeilijker. Maar na enkele dagen ben je gewend aan het minder eten en als je kcal inname en voeding een beetje ok zijn heb je meestal geen honger.

Na langere tijd cutten hebben mensen vaak meer last van honger. Je kunt dat vaak een tijdje tegengaan door dingen te eten met meer volume, vezels, en redelijk laag in kcal zijn. Meer drinken. Iets gaan doen als je trek hebt. Etc. Maar op een gegeven moment houd dit ook op te werken.

Vaak helpt het dan om even twee weekjes op onderhoud te eten. dit helpt natuurlijk enorm tegen het hongergevoel, maar je hebt ook even de tijd om je mentaal Weer op te laden alvorens het hervatten van je dieet.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie