AndroidHealthClinic

Is iemand bekend met armworstelen?

Bezoekers in dit topic

Twan 83

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
10
Waardering
0
Hallo allen,
ik vroeg mij af of er mensen van jullie bekend zijn met armworstelen..
ik zag heuse fanatiekelingen met grippers en andere ijzervreters fanatiek in de weer op dit forum..

Ik ben benieuwd..
 
Enige dat ik weet is dat het erg blessure gevoelig is.
 
Het is alleen blessuregevoelig als je niet weet wat je doet..

De vaak gemaakte fout, is koud maximale kracht gebruiken.. Zou je met bankdrukken ook niet doen, toch?
 
Het is alleen blessuregevoelig als je niet weet wat je doet..

De vaak gemaakte fout, is koud maximale kracht gebruiken.. Zou je met bankdrukken ook niet doen, toch?

Inderdaad.
 
Het is alleen blessuregevoelig als je niet weet wat je doet..

De vaak gemaakte fout, is koud maximale kracht gebruiken.. Zou je met bankdrukken ook niet doen, toch?

Er breken ook wel is armen toch?
 
Ik dacht dat het altijd blessuregevoelig was voor de RC ongeacht dat je warm bent.
 
Er breken ook wel is armen toch?

ja een kennis van mij!!die brak zn elleboog!!heerlijk!!die andere ging er plotseling met 2 armen aan lopen trekken!
 
RC? Sorry, kweet niet wat dat is..

Ik armworstel nu 10 jaar in Nederland op wedstrijdniveau.
ik heb nog nooit iemand zijn arm zien breken, dit kan alleen gebeuren als de schouder van de hand weggedraaid word. Een scheidsrechter zal als dit gebeurd de wedstrijd stoppen en de persoon een fout geven (2 fouten betekend een verlies).
Het is van belang dat de schouder altijd naar de hand blijft wijzen in de winnende en in verliezende positie..
 
Nee, nog nooit van gehoord.
 
RC? Sorry, kweet niet wat dat is..

Ik armworstel nu 10 jaar in Nederland op wedstrijdniveau.
ik heb nog nooit iemand zijn arm zien breken, dit kan alleen gebeuren als de schouder van de hand weggedraaid word. Een scheidsrechter zal als dit gebeurd de wedstrijd stoppen en de persoon een fout geven (2 fouten betekend een verlies).
Het is van belang dat de schouder altijd naar de hand blijft wijzen in de winnende en in verliezende positie..

Tof man, ben je er een beetje goed in? Ik heb een tijd geleden een keer in een leesmapboekje een heel verhaal erover gelezen.
 
RC? Sorry, kweet niet wat dat is..

Ik armworstel nu 10 jaar in Nederland op wedstrijdniveau.
ik heb nog nooit iemand zijn arm zien breken, dit kan alleen gebeuren als de schouder van de hand weggedraaid word. Een scheidsrechter zal als dit gebeurd de wedstrijd stoppen en de persoon een fout geven (2 fouten betekend een verlies).
Het is van belang dat de schouder altijd naar de hand blijft wijzen in de winnende en in verliezende positie..

rotator cuffs
 
Vette sport. Op gripboard.com zitten er aardig wat armworstelaars.. Zelf een paar logs van Amerikanen in deze sport.

Hoe ziet jou trainingsschema er uit? Veel zware curls & polswerk neem ik aan?
 
Vette sport. Op gripboard.com zitten er aardig wat armworstelaars.. Zelf een paar logs van Amerikanen in deze sport.

Hoe ziet jou trainingsschema er uit? Veel zware curls & polswerk neem ik aan?

ben ik ook wel benieuwd naar ja
 
Begin er nu zelf mee, heb een maat gevonden om mee te trainen.

Ben ook benieuwd hoe jij het aanpakt!

Edit: aan al het beeldmateriaal te zien neem je het erg serieus, cool man!
Edit: aardige prijzenkast ook! :eek:
 
Laatst bewerkt:
Tof man, ben je er een beetje goed in? Ik heb een tijd geleden een keer in een leesmapboekje een heel verhaal erover gelezen.

Wat is goed? Ik behoor tot de top van Nederland..
Ik ga dit jaar november voor het eerst naar het WK in Canada. We gaan het zien, maar de ervaring leert dat voorlal OostEuropese landen erg thuis zijn in deze sporten.

Mijn trainer komt ook uit Wit Rusland, dus wat dat betreft heb ik inside information!

Als het de Nieuwe Revu was, dan ging dat gehele artikel over mij.. Whuhaha
 
Begin er nu zelf mee, heb een maat gevonden om mee te trainen.

Ben ook benieuwd hoe jij het aanpakt!

Edit: aan al het beeldmateriaal te zien neem je het erg serieus, cool man!
Edit: aardige prijzenkast ook! :eek:

Thanx!
 
ben ik ook wel benieuwd naar ja


Ik train 4 keer per week samen met mijn armworstelvereniging: AmsterdamArmwrestling.com

Wij hebben een trainer uit WitRusland, in de OostEuropese landen is deze sport huge en zo ook zijn kennis. Ca. eens per week trainen wij aan de armworsteltafel, het probleem is vaak wel dat het verschil te groot is tussen de verschillende leden (ook door gewichtverschil). De rest doen wij specifieke krachttraining puur en alleen verschillende armworstelbewegingen nabootsen. Hiervoor hebben wij een groot handvat, zodat de vingers aan worden gesproken. En we gebruiken een brede (sjor)band zodat we de Hook (suplinatie) en de toprol (pronatie) kunnen trainen.

Overigens zit onze vereniging altijd te wachten op nieuw bloed, dus als je uit de buurt komt kan je gewoon een keer langs komen. we trainen in Allsports Amstelveen

Voor een sumiere uitleg van een paar oeffeningen check: www.amsterdamarmwrestling.com

Voor een sumiere uitleg van de technieken (aan tafel) check:
http://armwrestlingtwan.hyves.nl/blog/6278434/Armwrestling_4_Dummies/bFn-/
 
Iemand uit me gym deed daar vroeger aan mee. Ken je toevallig iemand uit Purmerend? Ben eff zijn naam vergeten.

En heb je van Ed van Amsterdam gewonnen, zag de foto staan.
 
Iemand uit me gym deed daar vroeger aan mee. Ken je toevallig iemand uit Purmerend? Ben eff zijn naam vergeten.

En heb je van Ed van Amsterdam gewonnen, zag de foto staan.

Misschien Robbie Tilborg, een donkere jongen? Ik weet niet waar hij trainde, hij kwam uit beverwijk ergens geloof ik.

Aight, we hebben een promotie van AmsterdamArmwrestling mogen houden in de sportschool van Ed.
En ja, ik heb van hem gewonnen en kon hem controleren. Niet dat t een wedstrijd was, die gestart werdt.. ter voorkoming van blessures van de grootste BB ever!! Wat een handen heeft hij.. :eek:
Maar daar zie je wel aan dat het echt een specifieke sport is. Hij kon hem pas tegen houden als zijn hoek van de bicep groot was. Terwijl wij juist trainen om onze hoek zo klein mogelijk te houden..
Maar het was top aan de Mollukenstraat, en Ed echt een top vent. Alle respect naar hem!
 
Hij heet Mark. Tattoo's enz. Hij doet het nu niet meer dacht ik.
 
Back
Naar boven