MuscleMeat

Is kuren huren?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noobsy

Cool Novice
Lid geworden
31 jul 2022
Waardering
21
Lengte
1m88
Massa
93kg
Persoonlijk ben ik nog niet lang genoeg aan het trainen om aan AAS te denken. Mijn trainen gaat steeds beter maar weet nog zeker niet genoeg en ook mijn voeding en lichaam is verre van ideaal. Toch kom ik online veel verschillende standpunten tegen en ben ik benieuwd naar jullie meningen.
Er zijn mensen die aan TRT doen, dit is volgens mij gewoon mogelijk levenslang je hormonen in te spuiten waarbij je dus eigenlijk vrijwel alle winst behoud omdat je "nooit" meer naar je natuurlijke productie daalt. Iedereen zijn eigen ding maar vind dit echt extreem vooral als je dit alleen maar hobbymatig doet.

Maar er zijn veel mensen die maar 1 kuur per jaar doen. Is het niet zo dat veel van die mensen eigenlijk opblazen als plofkippen voor 2 tot 3 maanden en daarna weer 95% verliezen tot dat ze weer aan de volgende kuur beginnen? Ben wel echt iemand die de steroïde look mooi vind maar kan me voorstellen dat het niet niks is om je lichaam van super afgetraind naar minder mooi te zien gaan ieder jaar, werkt dit geen body dismorphia in de hand?

Ben vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die al een paar kuurtjes (succesvol of niet) hebben afgerond. Hebben jullie spijt gehad, hoe moeilijk was het psychisch en of lichamelijk i.v.m. klachten en natuurlijk ook de vraag "is kuren huren"?

Persoonlijk ben ik nog niet lang genoeg aan het trainen om aan AAS te denken. Mijn trainen gaat steeds beter maar weet nog zeker niet genoeg en ook mijn voeding en lichaam is verre van ideaal. Toch kom ik online veel verschillende standpunten tegen en ben ik benieuwd naar jullie meningen.
Er zijn mensen die aan TRT doen, dit is volgens mij gewoon mogelijk levenslang je hormonen in te spuiten waarbij je dus eigenlijk vrijwel alle winst behoud omdat je "nooit" meer naar je natuurlijke productie daalt. Iedereen zijn eigen ding maar vind dit echt extreem vooral als je dit alleen maar hobbymatig doet.

Maar er zijn veel mensen die maar 1 kuur per jaar doen. Is het niet zo dat veel van die mensen eigenlijk opblazen als plofkippen voor 2 tot 3 maanden en daarna weer 95% verliezen tot dat ze weer aan de volgende kuur beginnen? Ben wel echt iemand die de steroïde look mooi vind maar kan me voorstellen dat het niet niks is om je lichaam van super afgetraind naar minder mooi te zien gaan ieder jaar, werkt dit geen body dismorphia in de hand?

Ben vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die al een paar kuurtjes (succesvol of niet) hebben afgerond. Hebben jullie spijt gehad, hoe moeilijk was het psychisch en of lichamelijk i.v.m. klachten en natuurlijk ook de vraag "is kuren huren"?
“Trt” is juist bedoeld om je testosteron waardes juist wel op de “natuurlijke norm” te houden, daar waar als je al 1 prik zet je eigen aanmaak stopt en dit x tijd kost om te herstellen en je dus “leegloopt” na je blast. Om die periode dat je dus 0 testosteron hebt te overbruggen neemt men een trt tot hun volgende blast. Trt / cruise / bridge zijn allemaal termen waar men hetzelfde vaak mee bedoeld, alhoewel dat dit niet 100% zo is.

Puur vanuit mijn oogpunt zou ik aas/gear gaan gebruiken als je jou leven op peil hebt, denk oa aan gezondheid!, relaties, stress management, kennis, financieel, etc. De “lifestyle” mits je het goed doet is vrij basic/herhaaldelijk en dus “saai” voor de meeste. De festival gebruikers die er na 10 jaar nog steeds hetzelfde uitzien is een ander verhaal die hebben meer flexibiliteit, maar de groei stagneert doordat dat leventje haaks tegenover vooruitgang staat.
Trainen is 1, maar die uren buiten de gym constant bezig te zijn met voeding, rust, herstel, slaap blablabla kan voor de een nogal een minpunt worden waardoor ze het vroeg of laat toch voor gezien houden. Andere kant is dat je heel gedisciplineerd word en vaak volgens schema/structuur je dag indeelt en dit ook kunt toepassen in andere gebieden van je leven.

Ik heb zelf 6/7 jaar natuurlijk getraind/“fitness” gedaan en in die tijd veel fouten gemaakt en tevens ook veel geleerd, waardoor ik daarna de keus heb gemaakt om te gaan gebruiken toen ik de grote lijnen doorhad. Zou ik het achteraf nogmaals doen? Zeker weten, zou ik het bv kennissen adviseren? Absoluut niet, daar waar je soms toch wat “levenskwaliteit” moet laten in bepaalde fases van een traject. Ik grap altijd tegen directe vrienden dat als je deze sport doet je een kronkel in je hoofd moet hebben, want hoeveel je ervoor geeft en hoe weinig je eigenlijk terugkrijgt is wel absurd, vandaar dat je het echt leuk moet vinden om jezelf te pushen om het maximale eruit te halen.

Bovenstaand is ook meteen de reden waarom 99.9% vd mensen niet in shape is, die missen de doorzettingsvermogen/ discipline, maar vaak word er geroepen “als ik een spuitje zet ben ik eind vd week ook afgetraind”, helaas/ gelukkig werkt dit zo niet.

Wat een dom antwoord op mijn post..
X aantal mg testosterone kun je x aantal massa vast houden.

Zakt je test, verlies je ook de massa die je niet zou hebben met de hoeveelheid test.

Het is niet zo zwart wit, als hierboven maar dit kun je wel aanhouden. Dus ja kuren is huren is al 1000x genoemd.

Begin twintig een paar kuurtjes gedaan. Ben nu begin veertig. Grofweg ruim 15 jaar geen AAS gebruikt. Er is nu niks meer van over. Eerlijk gezegd vraag ik mij wel eens af waarom ik toen heb gebruikt.

Begin twintig een paar kuurtjes gedaan. Ben nu begin veertig. Grofweg ruim 15 jaar geen AAS gebruikt. Er is nu niks meer van over. Eerlijk gezegd vraag ik mij wel eens af waarom ik toen heb gebruikt.
Goed om te horen!

Het TRt topic heb ik niet gelezen en ga ik zeker doen!

Doe dat vooral, want het is iets heel anders dan wat men er vaak van maakt. (verkapt kuren)

TRT is primair bedoeld om verschijnselen van hypogonadisme te verminderen, als gevolg van een (te) laag natuurlijk testosteron niveau.
Het streven is dan middels aanvulling om weer binnen de referentiewaarden te komen, die normaal en natuurlijk zijn. (bij een bepaald leeftijdscategorie)

Dat heeft niets met kuren te maken, waarbij de bovengrens van het 'natuurlijk' niveau per definitie ver wordt overschreden.

Leuk wijf aan overgehouden of paar keer geneukt met een goei mokkel toen en zit je nu met een anita doordat je bent gestopt?

Dat zegt niks, je kunt ook tussendoor niet of nauwelijks hebben getraind.

Tis gewoon drugs en echt schadelijk voor je gezondheid. Zijn mensen die hele jaar door kuren maar dan neemt je levens verwachting aanzienlijk af. Tevens scheelt het ook bij mens op mens de een word veel ouder dan de ouder is met alles zo in het leven.

Kuren is huren, als je boven je natuurlijke limiet gaat sowieso. Ken er genoeg die gekuurd hebben alvorens ze een deftig fysiek hadden. Als ze daarna naturel blijven trainen, behouden ze de massa enigszins wel.

• Like
Waarderingen: GruX
Kuren is huren is een gezegde wat komt van dat de meesten gaan kuren en dan pas serieus gaan trainen, en nadien niet meer. Je kunt prima 2x per jaar kuren en massa behouden. Met cruise tussendoor behoud je meer, maar je moet sowieso serieus blijven trainen, ook na een kuur.

Trainen = ook huren
Train maar eens een jaartje niet. Wat is er dan nog van je conditie/massa over?

Trainen = ook huren
Dat klopt ook, maar in elk geval heb je dan geen kuur verkloot !
Je moet ook pas gaan kuren, is mijn mening, als je er echt serieus voor gaat, en hou dat eerst een aantal jaar vol.

Tuurlijk loop je terug, maar bij de gasten die het goed gedaan hebben blijf je de bouw zien. Zal per persoon verschillen, maar als ik naar mijzelf kijk ben ik stuk breder gebleven dan een gemiddeld persoon. Je ziet gewoon aan het lichaam dat je getraind heb. Ben al geruime tijd gestopt helaaas. Maar aankomende week kan het eindelijk weer :-)

Trainen = ook huren
Helemaal niet mee eens.
Wat er over blijft hangt mede af van je voeding. Stel je hebt 3 jaar fatsoenlijk getraind hou je er sterke pezen, gewrichten en botten aan over. En de kracht is ook niet helemaal weg.
Daarnaast heb je een kleine voorsprong mocht je ooit weer gaan trainen.

Helemaal niet mee eens.
Wat er over blijft hangt mede af van je voeding. Stel je hebt 3 jaar fatsoenlijk getraind hou je er sterke pezen, gewrichten en botten aan over. En de kracht is ook niet helemaal weg.
Daarnaast heb je een kleine voorsprong mocht je ooit weer gaan trainen.
Na een jaar gaat je massa en conditie weg boeit niet wat voor dieet je hebt klinklare onzin

Kuren = Huren

Kijk bijvoorbeeld eens naar Roelly Winklaar en andere oude pro's.
zijn alles verloren.

Zo gauw je stopt met trainen door een of andere redenen verlies je alles wat je kunstmatig hebt opgebouwd.
Logisch want het hoort niet op een natuurlijke manier (genetisch) bij het lichaam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven