Fitness Seller

Is mijn 3 daagse PPL goed genoeg?

Bezoekers in dit topic

Appelstroop

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
5 jun 2013
Berichten
308
Waardering
161
Lengte
1m97
Massa
85kg
Hoi. Ik doe een 3 daagse PPL schema die ik heb van het boek Bigger, Leaner, Stronger. Ben er nu zo'n 1.5 maand mee bezig maar ik vroeg mij af of het niet beter kan? Ik lees veel dat 3x een full body eigenlijk beter is. Maar ik vind het wel echt prettig dat de dagen gericht zijn op specifieke groepen en ik wil graag geheel vrijblijvend de dagen kiezen per week. Dus de ene dag ma, di, woe en de andere keer ma, woe, vrij bijv. En naar mijn weten is het schema goed vanwege de volume. Ik zal de foto toevoegen van het schema. Ik heb 'm zelf wel een beetje aangepast omdat ik thuis train maar lijkt erg op het originele schema naar mijn weten dus zal hier mijn eigen versie neerzetten (heb core oefening naar leg day gedaan omdat het anders te veel werd en ik wilde een schouder oefening op Push day):

Push: Barbell Bench Press, Incline BP, Flat DB Bench Press, Shoulder Press, Triceps Press

Pull: Deadlift, Barbell Bent over Row, Dumbbell Row, Side Lateral DB Raise, DB/Barbell Biceps Curls

Legs: Barbell squat, RDL, Dumbbell Lunge, Seated Calf Raise, Leg Raise (core)
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220704-204153_Drive.jpg
    Screenshot_20220704-204153_Drive.jpg
    69,3 KB · Weergaven: 136
Dit schema zou best kunnen werken.

Geen idee waarom je het zou veranderen door iets toe te voegen? Denk je niet dat je met die bench variaties en lateral raises voldoende voor je schouders doet?
 
Dit schema zou best kunnen werken.

Geen idee waarom je het zou veranderen door iets toe te voegen? Denk je niet dat je met die bench variaties en lateral raises voldoende voor je schouders doet?
Leek me raar om helemaal geen shoulder press te doen. Bij de 4 daagse variant zat ie er wel in.
 
Zou de db of BB eruit halen, drie oefeningen voor chest is overdreven.

Shoulder press er zeker inlaten. Zou altijd proberen de basis 5*5 stronglifts oefeningen (of variaties) er in houden. Squat, deadlift, bench press en overhead press.
 
Liever incline DP, FP of OHP met halter en zittende SP met dumbbell
 
Als beginner kan je ook gewoon het schema volgen.

Niets mis met een OHP, maar niet de enige manier om je schouders te trainen. Dit programma richt zich niet op kracht op bepaalde oefeningen.

Dat gezegd, waar je er iets extra hebt ingestopt, heb je daar ook iets eruit gehaald?
 
Zou de db of BB eruit halen, drie oefeningen voor chest is overdreven.

Shoulder press er zeker inlaten. Zou altijd proberen de basis 5*5 stronglifts oefeningen (of variaties) er in houden. Squat, deadlift, bench press en overhead press.
Overdreven ja? Ik denk dat het is vanwege de volume. Vind je het verder wel oke schema?
 
Back
Naar boven