XXL Nutrition

Is mijn 6 dagen Push/pull/leg schema goed?

Bezoekers in dit topic

Hattori

Cool Novice
Waardering
286
Lengte
1m75
Massa
86kg
Vetpercentage
29%
hallo!

Ik ben een redelijke beginner dus ik hoor graag of er op of aanmerkingen zijn op mijn schema. Ik zal eerst de gevraagde info uit de sticky beantwoorden:

• Hoelang je traint
  • 2 maanden structureel, eerste 2 weken 3 dagen pw, 3de week 4 dagen pw, nu 6 dagen per week. Voorgeschiedenis van korte periodes fitness en kickboksen dus wel wat ervaring met lichaamsbeweging.
  • Wat je doel is
  • vet verliezen, grotere spieren, mooiere gebalanseerde lichaam, bewust eten en een hobby erbij hebben.
  • Waar je prioriteiten liggen
  • zichtbare grote spieren
  • Beschikbare apparatuur
  • Praktisch alle apparatuur (fitness franchise lid)
  • Beschikbare tijd
  • Elke dag anderhalf uur (ik sta tussen 5:00/06:00 op om te trainen voordat de dag begint)
Lichaamseigenschappen volgens de gym-app op basis van mijn gewicht:

29% vet
67% spier

Ik heb een intense schema gemaakt omdat ik op het moment het trainen wel een van de belangrijkste dingen van de dag vind, en ik word er super happy van!

De laatste wijziging heb ik gemaakt omdat ik mijn spiergroei beter wil zien en dus vet verliezen belangrijker heb gemaakt. Ik train ongeveer 1,5 uur waarvan ik nu 30 min cardio wil doen op het eind.

Met veel getwijfel heb ik cardio achter mijn krachttraining geplakt ipv aparte cardio-dag. met het idee dat mijn verbranding al op gang is na de krachttraining, en ik dan met een half uurtje rennen of roeien per dag best wel prima progressie maak (en het leuk houd, want ik vind langere cardio niet echt leuk)
Mocht ik hier de mist ingaan hoor ik dat graag.

Ik start morgen met dit 6 dagen push/pull/leg schema:

Dag 1 heavy push day (8-12 reps)
(Chest)
Dumbell press
Cable fly
(Shoulder)
Seated shoulder press
Cable side raise
(Tricep)
Overhead cable extension
One arm cable extension
30 min. Cardio (10km p.u. rennen)