Hattori
Cool Novice
- Waardering
- 286
- Lengte
- 1m75
- Massa
- 86kg
- Vetpercentage
- 29%
hallo!
Ik ben een redelijke beginner dus ik hoor graag of er op of aanmerkingen zijn op mijn schema. Ik zal eerst de gevraagde info uit de sticky beantwoorden:
29% vet
67% spier
Ik heb een intense schema gemaakt omdat ik op het moment het trainen wel een van de belangrijkste dingen van de dag vind, en ik word er super happy van!
De laatste wijziging heb ik gemaakt omdat ik mijn spiergroei beter wil zien en dus vet verliezen belangrijker heb gemaakt. Ik train ongeveer 1,5 uur waarvan ik nu 30 min cardio wil doen op het eind.
Met veel getwijfel heb ik cardio achter mijn krachttraining geplakt ipv aparte cardio-dag. met het idee dat mijn verbranding al op gang is na de krachttraining, en ik dan met een half uurtje rennen of roeien per dag best wel prima progressie maak (en het leuk houd, want ik vind langere cardio niet echt leuk)
Mocht ik hier de mist ingaan hoor ik dat graag.
Ik start morgen met dit 6 dagen push/pull/leg schema:
Dag 1 heavy push day (8-12 reps)
(Chest)
Dumbell press
Cable fly
(Shoulder)
Seated shoulder press
Cable side raise
(Tricep)
Overhead cable extension
One arm cable extension
30 min. Cardio (10km p.u. rennen)
Dag 2 heavy pull day (8-12 reps)
(Back)
Pull ups
Row machine
Reverse fly’s
Barbell shrugs
(Bicep)
Hammer curl
Concentration curl
30 min cardio
Dag 3 heavy leg day (8-12 reps)
(Legs)
Squats
Smith machine Split squat
Leg press
Calve raise machine
(Abs)
Leg raises
Abdominal crunch
30 min cardio
Dag 4 light push day (12-20 reps)
(Chest)
Incline dumbell press
Incline dumbell fly
(Shoulder)
Army press
Front raises
(Tricep)
Skullcrushers
Kickback
30 min cardio
Dag 5 light pull day (12-20 reps)
(Back)
Close grip lat pull down
Seated cable row
Face pulls
Dumbell shrugs
(Bicep)
Dumbell curl
Preacher curl
30 min cardio
Dag 6 light leg day (12-20 reps)
(Leg)
Squats
Smith machine split squat
Leg press
Calve raise
(Abs)
Leg raises
Abdominal crunch
30 min cardio
Bij dit schema eet ik 2 gram eiwitten per kg lichaams gewicht en neem ik creatine. Mijn vaste maaltijden zijn sowieso zilvervliesrijst met kip en wisselende groente, magere kwark, tonijn en s’ochtends voor de training havermout met fruit en 3 gekookte eieren zonder dooier. Daaromheen varieer ik wat dingen, maar ik houd alles bij zodat ik in ieder geval genoeg eiwit binnen krijg en alleen gezond voedsel (op af en toe een chocolaatje na). Maar over voeding wil ik later nog meer uitwijden.
Alle feedback is welkom over dit schema en ik dank jullie vriendelijk voor de reactie 🙏🏽
Weltruste!
Ik ben een redelijke beginner dus ik hoor graag of er op of aanmerkingen zijn op mijn schema. Ik zal eerst de gevraagde info uit de sticky beantwoorden:
- Hoelang je traint
- 2 maanden structureel, eerste 2 weken 3 dagen pw, 3de week 4 dagen pw, nu 6 dagen per week. Voorgeschiedenis van korte periodes fitness en kickboksen dus wel wat ervaring met lichaamsbeweging.
- Wat je doel is
- vet verliezen, grotere spieren, mooiere gebalanseerde lichaam, bewust eten en een hobby erbij hebben.
- Waar je prioriteiten liggen
- zichtbare grote spieren
- Beschikbare apparatuur
- Praktisch alle apparatuur (fitness franchise lid)
- Beschikbare tijd
- Elke dag anderhalf uur (ik sta tussen 5:00/06:00 op om te trainen voordat de dag begint)
29% vet
67% spier
Ik heb een intense schema gemaakt omdat ik op het moment het trainen wel een van de belangrijkste dingen van de dag vind, en ik word er super happy van!
De laatste wijziging heb ik gemaakt omdat ik mijn spiergroei beter wil zien en dus vet verliezen belangrijker heb gemaakt. Ik train ongeveer 1,5 uur waarvan ik nu 30 min cardio wil doen op het eind.
Met veel getwijfel heb ik cardio achter mijn krachttraining geplakt ipv aparte cardio-dag. met het idee dat mijn verbranding al op gang is na de krachttraining, en ik dan met een half uurtje rennen of roeien per dag best wel prima progressie maak (en het leuk houd, want ik vind langere cardio niet echt leuk)
Mocht ik hier de mist ingaan hoor ik dat graag.
Ik start morgen met dit 6 dagen push/pull/leg schema:
Dag 1 heavy push day (8-12 reps)
(Chest)
Dumbell press
Cable fly
(Shoulder)
Seated shoulder press
Cable side raise
(Tricep)
Overhead cable extension
One arm cable extension
30 min. Cardio (10km p.u. rennen)
Dag 2 heavy pull day (8-12 reps)
(Back)
Pull ups
Row machine
Reverse fly’s
Barbell shrugs
(Bicep)
Hammer curl
Concentration curl
30 min cardio
Dag 3 heavy leg day (8-12 reps)
(Legs)
Squats
Smith machine Split squat
Leg press
Calve raise machine
(Abs)
Leg raises
Abdominal crunch
30 min cardio
Dag 4 light push day (12-20 reps)
(Chest)
Incline dumbell press
Incline dumbell fly
(Shoulder)
Army press
Front raises
(Tricep)
Skullcrushers
Kickback
30 min cardio
Dag 5 light pull day (12-20 reps)
(Back)
Close grip lat pull down
Seated cable row
Face pulls
Dumbell shrugs
(Bicep)
Dumbell curl
Preacher curl
30 min cardio
Dag 6 light leg day (12-20 reps)
(Leg)
Squats
Smith machine split squat
Leg press
Calve raise
(Abs)
Leg raises
Abdominal crunch
30 min cardio
Bij dit schema eet ik 2 gram eiwitten per kg lichaams gewicht en neem ik creatine. Mijn vaste maaltijden zijn sowieso zilvervliesrijst met kip en wisselende groente, magere kwark, tonijn en s’ochtends voor de training havermout met fruit en 3 gekookte eieren zonder dooier. Daaromheen varieer ik wat dingen, maar ik houd alles bij zodat ik in ieder geval genoeg eiwit binnen krijg en alleen gezond voedsel (op af en toe een chocolaatje na). Maar over voeding wil ik later nog meer uitwijden.
Alle feedback is welkom over dit schema en ik dank jullie vriendelijk voor de reactie 🙏🏽
Weltruste!
Laatst bewerkt: