MuscleMeat

Is mijn aanpak goed?

Bezoekers in dit topic

mugen4u

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
89kg
Vetpercentage
30%
Hoi,

Ik ben in principe nog een beginner op het gebied van fitness (vind ik) en ben sinds September 2023 begonnen.

ik begin mij alleen af te vragen of mijn aanpak wel juist is, want ik wil spiermassa bouwen en tegelijkertijd ook vet verbranden (waarbij veel mensen zeggen dat dit controversieel is en niet mogelijk is want spiermassa bouwen vereist genoeg voeding en vet verbranden
vereist weer minder eten dan je verbrand). Ik weeg 89 kg en heb ongeveer 30% vet als ik de basic fit weegschaal en mijn smartwatch galaxy watch 6 moet geloven.

Ik doe nu 6 maanden 1 dag in de week een full body workout en eet voor de workout ongeveer 650kcal waarvan 60gr koolhydraat, 35gr eiwit en vet weet ik niet, deze workout duurt gemiddeld 2 uur.
De rest van de dag probeer ik zoveel mogelijk eiwit te eten.

daarvoor deed ik 2 dagen full body workout en 5 dagen cardio, ik vermoed dat mijn progressie toen ook wat sneller ging maar kan dit niet bevestigen.
De rest van de dagen doe ik cardio zoals lopen of crosstrainer en nogmaals: ik probeer zoveel mogelijk eiwit te eten.
Doordat spieropbouw voldoende kcal vereist twijfel ik of ik meer verbrand dan dat ik eet, denk het niet?

Nu 11 maanden later merk ik niet echt veel verandering in zowel vetverbranding als spiermassa, ik ben bij de meeste gewicht workouts ongeveer 10kg verder dan toen ik begon met dezelfde hoeveelheid sets (3 per keer) en reps (10 per keer) en doe dat in 2 uur tijd 3x (dus 9 sets per full body workout) per spiergroep.

qua gewicht ben ik zelfs aangekomen en als ik alles meet dan is dit helaas vet, voornamelijk buikvet.

dus ergens gaat iets mis met mijn aanpak en ik hoop dat iemand mij hier kan vertellen wat ik nou precies fout doe.

TLDR: spiermassa bouwen en vet verliezen lukt niet ondanks dat ik alles op alles zet in de sportschool

Bijlagen

• f1796ac2-120c-4377-85c0-47c37002f404.jpg
    f1796ac2-120c-4377-85c0-47c37002f404.jpg
    44,5 KB · Weergaven: 20
Dankje maar dat kan alleen toename in vet verklaren, maar niet waarom spiermassa opbouw zo onwijs langzaam gaat?

Als beginner kun je nog vrij veel spiermassa aanzetten terwijl je toch onder onderhoud eet.

Als je niet af valt, moet je minder kcal eten.

dus toch wel eerst afvallen en dan pas beginnen met spieropbouw.... ik had echt gehoopt dat beide mogelijk was.
Kan, maar duurt lang en moet je netzo een strak dieet volgen. als je keihard traint met gewichten kun je zelfs in slow cut nog massa opbouwen

60g carbs & 35g eiwitten zullen ca 200 kcal moeten zijn dus je meting kan niet kloppen of er zit 50-55g vet in verstopt.

Voeding op orde krijgen is essentieel indien je wilt afvallen.
Als beginner zul je sowieso sterker worden zelfs als je nog niet meer spieren hebt gemaakt dit is voornamelijk gewenning aan de beweging en aan het feit dat je kilos verschuift, spieren komen wanneer je huidige staat niet verder kan wennen aan huidige intensie van je activiteit.

Verder misschien een idee om vaker te sporten? Halfuurtje aanpakken per keer kan meer dan genoeg zijn.

Je weet het vast maar zelfs als je 5x een halfuurtje per week sport maar verder de rest van de tijd inactief bent kan afvallen lastiger dan voor jou dan voor iemand met een actieve levensstijl.

Mijn advies, vergeet kleine spiergroepen niet maar richt op grote spiergroepen want deze verbruiken meeste energie, maak wandelingen of dergelijke, probeer suikervrije producten, schepje extra groente inruil voor je aardappel, heb plezier in actief zijn

60g carbs & 35g eiwitten zullen ca 200 kcal moeten zijn dus je meting kan niet kloppen of er zit 50-55g vet in verstopt.

Voeding op orde krijgen is essentieel indien je wilt afvallen.
Als beginner zul je sowieso sterker worden zelfs als je nog niet meer spieren hebt gemaakt dit is voornamelijk gewenning aan de beweging en aan het feit dat je kilos verschuift, spieren komen wanneer je huidige staat niet verder kan wennen aan huidige intensie van je activiteit.

Verder misschien een idee om vaker te sporten? Halfuurtje aanpakken per keer kan meer dan genoeg zijn.

Je weet het vast maar zelfs als je 5x een halfuurtje per week sport maar verder de rest van de tijd inactief bent kan afvallen lastiger dan voor jou dan voor iemand met een actieve levensstijl.

Mijn advies, vergeet kleine spiergroepen niet maar richt op grote spiergroepen want deze verbruiken meeste energie, maak wandelingen of dergelijke, probeer suikervrije producten, schepje extra groente inruil voor je aardappel, heb plezier in actief zijn
Dat is 380kcals

Ik doe nu 6 maanden 1 dag in de week een full body workout en eet voor de workout ongeveer 650kcal waarvan 60gr koolhydraat, 35gr eiwit en vet weet ik niet, deze workout duurt gemiddeld 2 uur.
De rest van de dag probeer ik zoveel mogelijk eiwit te eten.
Alsbik het goed lees doe je dus 1 workout (fullbody) per week ?

Back
Naar boven