Fitness Seller

Is mijn clean bulk schema goed?

Bezoekers in dit topic

rdelderfield

Novice
Lid geworden
26 mei 2015
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
56kg
Vetpercentage
10%
Beste Bodybuilders,

Ik heb een simpel clean bulk schema voor mijzelf gemaakt. Mijn vraag is of dit schema eraan voldoet om een clean bulk schema te zijn. Ik ben 20 jaar, weeg 56 kg, vet percentage 10% en 1,76 meter lang. Ik heb een dunne bouw. Wij eten thuis geen vlees behalve vis en kip. Ik train 4x in de week en volg het shortcut to size programma van 12 weken lang. De reden dat ik clean wil gaan bulken is omdat ik weinig in vet wil aankomen en omdat het gezonder is.


Schema:

Ontbijt:

1x Schaal met yoghurt en muesli
1x Glas melk
1x Appel

Tussendoortje:

2x boterham met kipfilet/notenpasta

Lunch:

2x boterham met kipfilet/notenpasta
1x hardgekookt eitje
1x Appel

Tussendoortje:

2x boterham met kipfilet/notenpasta

Avondeten:

Groente, rijst, aardappelen, vis etc.

Na het trainen:

1x Isolaat perfection shake (1 scoop)
1x Banaan
 
Hoeveel kcal is je onderhoud?
Hoeveel kcal is dit?

Wat voor schema volg je? Die "12 weeks.." Vind ik meestal niet zo sterk
 
Ik weet niet of je stats kloppen. 56 kg
Zo ja, dan zou ik nog wat meer eten als ik jou was.
En dat hoeft niet allemaal clean te zijn denk ik :P
 
Ik volg de 12 week program van Jim Stopani. Ik heb intotaal 2800 kcal nodig om normaal te gaan bulken. Clean bulken is 500 kcal eraf en dan kom ik uit op dit schema. Ik wil best meer gaan eten maar ik ben bang dat ik dan teveel aankom in vet..
 
Je hebt mn vragen niet beantwoord
 
Ik volg de 12 week program van Jim Stopani. Ik heb intotaal 2800 kcal nodig om normaal te gaan bulken. Clean bulken is 500 kcal eraf en dan kom ik uit op dit schema. Ik wil best meer gaan eten maar ik ben bang dat ik dan teveel aankom in vet..

Waar heb je deze wijsheid vandaan, ik bestrijd het niet hoor.
Maar hier heb ik nog nooit van gehoord.

Volgens mij heb je een dirty en een clean bulk, kwa Kcal blijft dat toch hetzelfde.
Het enige verschil zit hem in wat voor soort (clean of dirty) voedsel / drank je consumeert.

Mis ik ergens iets ?

---------- Toegevoegd om 16:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:26 ----------

Sowieso met wat ik hier boven lees haal je volgens mij de 2000 kcal nog niet eens.
 
Verschil tussen clean en dirty bulk is inderdaad niet de totale kcal inname, maar gewoon dat je bij een clean bulk zoveel mogelijk clean voedselbronnen in je schema voegt (kwark, kipfilet, etc) en dat je bij een dirtybulk vrijwel alleen naar je protein macro's kijkt en de rest gewoon aanvult met whatever floats your boat... Dus waarom je op 2800 uit zou komen en vervolgens weer 500 eraf zou moeten halen weet ik niet, lijkt me sowieso sterk dat een jongen van 1m75 op 2300 kcal kan bulken als ie actief sport, zelfs als je maar 56 kg weegt...

En inderdaad, als ik je schema zo zou moeten inschatten mag je blij zijn als je 1700-1800 kcal haalt denkik
 
Beste Bodybuilders, Ik heb een simpel clean bulk schema voor mijzelf gemaakt. Mijn vraag is of dit schema eraan voldoet om een clean bulk schema te zijn. Ik ben 20 jaar, weeg 56 kg, vet percentage 10% en 1,76 meter lang. Ik heb een dunne bouw. Wij eten thuis geen vlees behalve vis en kip. Ik train 4x in de week en volg het shortcut to size programma van 12 weken lang. De reden dat ik clean wil gaan bulken is omdat ik weinig in vet wil aankomen en omdat het gezonder is. Schema: Ontbijt: 1x Schaal met yoghurt en muesli 1x Glas melk 1x Appel Tussendoortje: 2x boterham met kipfilet/notenpasta Lunch: 2x boterham met kipfilet/notenpasta 1x hardgekookt eitje 1x Appel Tussendoortje: 2x boterham met kipfilet/notenpasta Avondeten: Groente, rijst, aardappelen, vis etc. Na het trainen: 1x Isolaat perfection shake (1 scoop) 1x Banaan

als je wilt afvallen moet je dat eten, is miss 1500 kcal
 
Met dit schema ga je alleen maar lichter worden helaas :roflol:.
 
Oke bedankt voor de reacties!

Ik ben vergeten te zeggen dat ik nu i.p.v. die whey isolaat nu mammoth mass neem. Dat is 1250 kcal per shake. Dan kom ik uit op 3000 kcal per dag als ik die shake neem + het bovenstaande schema. Uitgerekend met my fitness pall.
 
Volgens mij heb je een dirty en een clean bulk, kwa Kcal blijft dat toch hetzelfde.
Het enige verschil zit hem in wat voor soort (clean of dirty) voedsel / drank je consumeert.

Mis ik ergens iets ?

Clean bulk, Lean bulk, Dirty bulk... Termen die min of meer door elkaar worden gebruikt.
Het kan duiden op het type voedingsmiddelen ('clean' / 'bro' voedsel versus 'junk') en het aantal kcal boven onderhoud (clean: 250 tot 500, dirty: 500+).
Waarbij de kleinere calorische overschotten zijn bedoeld om overmatige aanzet van vetmassa tegen te gaan.
 
Je hebt nergens hoeveelheden bijstaan hoeveel gram kip bijvoorbeeld ? 50 gr en 100 gr is bv al verschil van circa 10 gr eiwit.
Reken inderdaad maar eerst eens goed uit wat je binnenkrijgt en van daaruit kun je dan aanpassen naar jou behoefte.
 
Back
Naar boven