AndroidHealthClinic

Is mijn 'Cut' voedingschema in orde?

Bezoekers in dit topic

appie789

Novice
Lid geworden
25 jan 2016
Berichten
22
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
79kg
Vetpercentage
19%
Ben net nieuw hier en zoals het in de titel staat wil ik weten of mijn Cut voedinschema in orde is. ik zit nu op de 18% BF en wil het liefst rond mei onder de 12% zitten.
mijn Caloriebehoefte op een dag is 2500kcal en ik ben daar 350 kcal er onder gaan zitten. Ik verdeel mijn Maaltijden in 4 vierdelen.

Info over mijn lichaam:
Lengte : 180cm
Kg: 79
BF : 18%

Voedingschema

Ontbijt:

300ml magere Yoghurt
75gr Havermout

Rond tussen 10/12 uur
2 x volkorenbrood met calve pindakaas(30gr) beleg.

Rond 3 uur.

Bolletje Friesroggebrood 2 stk. 100gr
Blik tonijn Princess 160gr
Slankie 20+ 30 gr

rond 4 uur ga ik naar de sportschool

na de sportschool neem ik nog een Whey 35 gram


Avondeten

pasta 100 gr
Groentemix 75 gr

Voor het slapen
Bak magere kwark 450gr
Notenmix Jumbo 30gr

Macro's
KH 207gr
V 51 gr
EiW 174 gr

Is dit een goeie schema? Zo nee wat kan ik er aan veranderen
 
hoeveel dagen in de week sport je? Ik denk namelijk dat je onderhoud wel wat hoger zit met jou lengte en als je 4/5x per week sport. Kan trouwens ook gewoon 2500 zijn hoor :P maar je bent 2cm kleiner dan ik en mijn onderhoud is rond de 3000-3100

Daarbij zou je ik je vetten omhoog gooien en je carbs iets verlagen.

1gr vet per lichaamsgewicht, 2gr eiwit per lichaams gewicht en de rest aan koolhydraten opvullen.

Verder lijkt het met een redelijk voedingsschema op je vetten na dus. Ben zelf alleen geen voorstander van kaas maar als het je macro's pas is het geen probleem ;)
 
Ik sport 4x per week met een 3 daagde splitschema dan doe ik als volgt workout ABCA en dan die week er op BCAB

Je hebt gelijk ik heb net ff voor het zekerheid nog een keer mn onderhoud berekent en er staat 2900 kcal. Dan neem k gewoon 2600 kcal en dan alleen vet beetje verhogen?
 
Ik sport 4x per week met een 3 daagde splitschema dan doe ik als volgt workout ABCA en dan die week er op BCAB

Je hebt gelijk ik heb net ff voor het zekerheid nog een keer mn onderhoud berekent en er staat 2900 kcal. Dan neem k gewoon 2600 kcal en dan alleen vet beetje verhogen?

Ik zou iig je eiwitten ook verhogen dan
 
Laatst bewerkt:
Ik zou iig je eiwitten ook verhogen dan
Eiwitten verhogen? die man heeft al genoeg eiwitten, hij heeft te weinig vetten. Besef dat hij 79kg weegt. 160gr eiwit is genoeg voor hem. Zn carbs moet hij iets lager gooien
 
Als ik 2600Kcal moet eten .
Als het goed is moet ik zoveel eten van elk voedingstof:
Vet : 80x9= 720 Kcal
EIW : 2x80=160x4=640

Dan hou ik nog 1280kcal en die moet ik allemaal opvulllen met Koolhydraten?
Dan moet ik meer dan 300gr koolhydraten eten. En jij zei net dat ik minder dan 207 gr moest eten
 
Dat klopt. Dit zijn dan je normale macros.

Ga je lager in koolhydraten(low carb day) dan moet je je eiwitten en vetten wel verhogen. Dat zal best makkelijk zijn omdat vetten 9kcal bevat. Dus je zal dan bijvoorbeeld ipv 80g vet ga je rond de 90-95 zitten. Je eiwitten schroef je dan op naar 2,5 per lichaams gewicht kom ke al op 200g

Zolang je onder je onderhoud blijft zal je afvallen. Hoe hoog je in je vetten zit. Natuurlijk niet overdrijven :D
 
Heb je nog tips voor extra vetverlies wil namelijk wel binnen 4/5 maanden rond de 10/12% zitten
 
Je zou cardio kunnen toevoegen aan je training verder is het afbouwen in kcal
 
Back
Naar boven