XXL Nutrition

Bezoekers in dit topic

Zwitter

Novice
Lid geworden
26 okt 2021
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
72kg
Vetpercentage
20%
Beste BB,

Ik ben al sinds December 2019 te proberen bijtekomen en het is mij aardig gelukt, van 57 naar 72 kg. Nu merk ik wel dat ik zo een beetje blijf hangen op gewichten en het aankomen etc.
Mijn doel is nu dus nogsteeds gewoon zo veel mogelijk spiermassa te bouwen. Ik wilde dus jullie opinie vragen over mijn recent aangepast trainings schema.
Als het van toepassing is, ik ben 1.80m en 21jr. Ik eet rond de 3000 cal per dag en op rust dagen rond de 2700. Ik ben een student dus heb niet een heel intensieve dag schema.
Abs en kuiten doe ik elke push en pull dag thuis in de ochtend.

  • Hoelang je traint
    Ik zou zeggen intermediar.
  • Wat je doel is
    Doel is op dit moment alleen spiermassa opbouwen.
  • Waar je prioriteiten liggen
    Ik denk niet er ergens veel aandacht aan nodig is behalve mijn kuiten. Voor de rest ben ik wel proportioneel met mijn lichaamsbouw.
  • Beschikbare apparatuur
    Ik ga gewoon naar een gym dus heb wel beschikbaarheid tot meeste apparatuur.
  • Beschikbare tijd
    Ik train nu Legs-Push-Pull-Rust ik kan gewoon elke dag naar de gym. Ik train elke sessie rond 1.5 uren.

Hieronder mijn schema; Oefening gevolgd door reps voor elke set. Elke set heeft hoger gewicht dan die ervoor.

Misschien ook bruikbaar: de oefeningen die op 12 reps beginnen zijn meestal oefeningen die ik probeer wat zwaarder te doen terwijl de oefeningen die beginnen met 15 reps er meer voor het moe maken van de spieren zijn.
Ook die pijl die naar onder wijst betekent dropset tot 0kg van mijn 6/8 rep max
 

Bijlagen

  • IMG_0377.jpg
    IMG_0377.jpg
    102 KB · Weergaven: 386
  • IMG_0376.jpg
    IMG_0376.jpg
    141,3 KB · Weergaven: 345
Veel te veel vollume, maak van die 5 rug oefeningen maar 3, rear delt 1/2 en biceps Max 2.
 
Veel te veel vollume, maak van die 5 rug oefeningen maar 3, rear delt 1/2 en biceps Max 2.
Is teveel volume dan niet goed?
Ik heb geprobeerd minder volume te trainen maar dan voelt het gewoon niet alsof ik echt een training sessie ben doorgegaan en dus aan het eind van mn workout ben ik niet tevreden.
 
Is teveel volume dan niet goed?
Ik heb geprobeerd minder volume te trainen maar dan voelt het gewoon niet alsof ik echt een training sessie ben doorgegaan en dus aan het eind van mn workout ben ik niet tevreden.
Hoe meer volume, hoe moeilijker het wordt om daarvan te herstellen. Je wil niet meer doen dan waarvan je kan herstellen. Je herstelcapaciteit is van verschillende factoren afhankelijk, zoals slaap (kwaliteit en kwantiteit), voeding, stress etc. Als je met minder volume (de vraag is dan nog wat jij onder 'minder' verstaat) niet voelt alsof je getraind hebt, kun je jezelf afvragen of je wel hard genoeg traint.

Een simpele manier om met minder volume jezelf uit te dagen om wél hard te trainen is met rep goals werken. Bijvoorbeeld met een Lat Pulldown: 3 sets met een rep goal van 40 reps. Dit kan er dan als volgt uitzien: 13, 11, 11. Het vaste aantal reps per set laat je los en je werkt gedurende een paar weken naar een rep goal, haal je dat? Dan gaat het gewicht omhoog. Kijk je immers nu naar jouw schema, dan zie je dat je vast houdt aan een bepaald aantal sets en reps. Wat als je een goede dag hebt? Laat je het dan zo of laat je het los?
 
Is teveel volume dan niet goed?
Ik heb geprobeerd minder volume te trainen maar dan voelt het gewoon niet alsof ik echt een training sessie ben doorgegaan en dus aan het eind van mn workout ben ik niet tevreden.
Teveel vollume lijdt naar overtraining, blessures en spiercatabolisme.
 
Ik snap niet waarom je zo veel volume pakt op UB en zo weinig op LB. Je doet wel 5 chest oefeningen achter elkaar, en maar één hamstring oefening. Ik zou ook echt ergens een hinge oefening invoegen. Deadlifts, rdl's, stiff legged deadlifts.
 
Back
Naar boven